Описание на проекта:
|
1. Управление, финансово-счетоводна и отчетна дейност
2. Дейности за информиране и публичност
3. Подбор на участниците в проекта
4. Провеждане на обучения и супервизия на социални асистенти и домашни помощници, екип за управление на проекта, мултидисциплинарен екип и на родители на деца и младежи с увреждания
5. Предоставяне на социални услуги от наетите социални асистенти, домашни помощници и социален консултант
6. Мултидисциплинарна подкрепа за деца и младежи с увреждания чрез екип от логопед, социален консултант и психолог
7. Разработване на процедури (по Методиката за предоставяне на услугата “Социален асистент” и “Домашен помощник”) за изпълнение на дейностите
8. Мониторинг и оценка на проектните дейности
|
Дейности:
|
Управление, финансово-счетоводна и отчетна дейност Дейността включва изграждане на екип за управление на проекта и разпределяне на отговорностите по изпълнението на проектните дейности между членовете на екипа за управление.
Учредяване на Комисия, която ще следи изпълнението на проекта и ще дава насоки по него. В комисията ще участват представители на сдружение “Първи юни”, АДСУ и дирекция “Бюро по труда”.
Дейности за информиране и публичност - Информационна кампания за информиране на местната общност за целта и хода на проекта, обхвата на услугите “Социален асистент” и “Домашен помощник” и реда за тяхното предоставяне Кампанията ще запознае местната общност, потенциалните потребители на услуги и желаещите да работят като социални асистенти и домашни помощници лица с възможностите по проекта и приноса на Европейския социален фонд.
Кампанията ще включва:
1.Публикуване и разпространяване на брошура и плакати в местни институции и по населени места в общината.
2. Публикуване на обяви в местни медии –телевизия “Рава”.
3. Публикуване на информация за проекта на интернет-страницата на сдружение “Първи юни” – http://1june.dveri.bg, и интернет-страницата на АДСУ – www.adsu-bg.org.
Брошурата, плакатите и обявите ще съдържат описание на възможностите за включване на потенциални бенефициенти, обхвата на услугите, реда за тяхното ползване и информация за ОП РЧР и областта на интервенция за превенция на социалното изключване.
Подбор на участниците в проекта Дейността включва:
3.1 Подбор на потребители на услуги (чрез оценка на потребностите от услуги)
3.2 Подбор на социални асистенти/домашни помощници (по разработена процедура)
Подборът се извършва при спазване на принципите на недискриминация, зачитане на личното достойнство и поверителността на личните данни.
Подборът на потребители се извършва на база подадени заявления в дирекция “Социално подпомагане”, която извършва оценка на потребностите от социални услуги и категоризира потенциалните потребители по услуги и според степента на неотложност за получаването им.
Подборът на асистентите и помощниците се извършва на база подадени заявления и оценка на кандидатите. Оценката по документи и чрез интервю е с цел избор на подходящи лица, които ще осигурят защита и най-добра грижа на потребителите. В провеждане на интервютата ще се включат експерти от дирекция “Бюро по труда”, сдружение “Първи юни” и АДСУ.
Провеждане на обучения и супервизия Дейността ще подкрепи работата на социалните асистенти, домашните помощници, екипа за управление на проекта, мултидисциплинарния екип и родителите на деца и младежи с увреждания, посредством:
4.1. Провеждане на въвеждащо обучение за СА и ДП.
4.2. Провеждане на поддържащи обучения за СА и ДП.
4.3. Провеждане на семинар за мултидисциплинарен екип и екип за управление на проекта на тема “Ефективна организация на социални услуги за деца и младежи с увреждания” и “Работа в екип”.
4.4. Провеждане на супервизия на СА и ДП.
4.5. Провеждане на супервизия на екип за управление на проекта.
4.6. Провеждане на супервизия на мултидисциплинарен екип.
4.7. Провеждане на обучение на родители на деца и младежи с увреждания на тема “Семейството като подкрепяща среда”.
Предоставяне на социални услуги от наетите социални асистенти, домашни помощници и социален консултант Дейността включва:
5.1 Оценка на рисковете за потребителите на социални услуги
5.2 Сключване на договори със социалните асистенти, домашните помощници и потребителите на услуги
5.3 Изработване на индивидуални планове за социални услуги за потребителите и индивидуални работни планове на асистентите и домашните помощници
5.4 Ежедневно предоставяне на услуги от наетите за целта лица
5.5 Оценка и актуализиране на индивидуалните работни планове и индивидуалните планове за социални услуги
5.6 Сключване на договор със социален консултант (с опит по проект СЕЙН, проект “Социални услуги в общността” и проект “Социални услуги в община Бяла Слатина”) и социално консултиране на потребители и асистенти, семейства на потребители и други заинтересовани
5.7 Поддържане на база данни и досиета
5.8 Мониторинг на услугите в домовете на потребителите
5.9 Оценка на работата на социалните асистенти и домашните помощници
Мултидисциплинарна подкрепа за деца и младежи с увреждания Дейността включва:
6.1. Сформиране на екип от логопед, социален консултант и психолог.
6.2. Изработване на индивидуални програми за комплексна работа с децата и младежите, включени в проекта.
6.3. Ежеседмична комплексна работа на екипа с включените по проекта деца и младежи в домовете им.
6.4. Изготвяне на аналитични доклади от комплексната работа.
Разработване на процедури (по Методиките за “Социален асистент” и за “Домашен помощник”) Предвижда се усъвършенстване на съществуващи процедури за защита на правата, здравето и интересите на потребители, длъжностни характеристики на социални асистенти и домашни помощници, задания за работа на социален консултант, логопед и психолог, формуляри на документи, необходими за изпълнение на дейностите, съгласно Методиката за “Социален асистент” и Методиката за “Домашен помощник”. Мониторинг и оценка Дейността включва:
8.1. Преглед на документация.
8.2. Анализ на събраната информация и проследяване на напредъка и ежемесечните графици.
8.3. Разработване на подробен план-график на дейностите по проекта с конкретни срокове и отговорности.
8.4. Разработване на система за вътрешен мониторинг, включваща протоколи от срещите на екипа по проекта, отчети по изпълнение на дейностите.
8.5. Мониторинг, анализ и оценка на цялостната дейност по проекта.
|