Дейности:
|
Дейност 1. Организация и управление на проекта Цялостното управление на проекта ще се осъществи от екип в състав:
- Ръководител на проекта;
- Координатор;
- Счетоводител;
- Технически сътрудник.
Дейността включва следните под-дейности:
- сформиране на екип, определяне на функциите, задълженията и отговорностите на всеки от екипа.
- разработване на система за вътрешен мониторинг и контрол на изпълнението на отделните дейности; Изпълнение на мерките за вътрешен мониторинг и контрол на изпълнението;
- Избор на изпълнители – подготовка на документации за възлагане на обществени поръчки съгласно ЗОП и НВМОП, сключване на договори с подизпълнители и мониторинг на изпълнението по съответния договор; за тази част от дейността ще бъде ангажиран Експерт поддоговаряне.
- Сформиране на експертен екип – външни консултанти за последващите дейности;
- Финансово управление на проетка, счетоводство;
- Изготвяне на технически и финансови отчети;
- Управление на комуникациите с: Договарящия орган, партньори и заинтересовани страни, изпълнители, медии и др., както и вътрешната комуникация в екипа.
Дейност 2. Ремонт и оборудване на помещенията на ЦНСТ Услугата ЦНСТ ще бъде организирана в помещения, които са общинска собственост. Помещенияата ще бъдат ремонтирани в рамките на проекта със средства от ЕФРР, което е описано подробно в Приложение Б-5.
Дейността ще бъде организирана в 3 основни етапа:
1. Подготовка: ще бъдат подготвени и проведени процедури за избор на изпълнител/и съгласно ЗОП и НВМОП;
2. Доставка на оборудване;
3. Осигуряване на необходимите разрешителни за дейността от всички съгласувателни инстанции (РИОКОЗ, РСПАБ и др.)
Дейност 3. Организационно консултиране и методическа подкрепа за създаване на ЦНСТ. Дейност 3 ще бъде изпълнена чрез 2 под-дейности:
1. Разработване на документация за дейността
- методика за предоставяне на услугата ЦНСТ;
- правила и процедури и съответните документи (Правилник за вътрешния ред, инструкции и др.)
2. Набиране и подбор на персонал:
- Изработване на критерии за подбор:
- Изготвяне на длъжностни характеристики;
- Набиране и подбор на персонал за предоставяне на услугата; сключване на договори с избраните кандидати;
3. Осъществяване на контакт с ДДЛРГ и ОЗД; идентифициране на потенцилани партньори от общността;
Дейност 4. Повишаване на професионалните компетенции на персонала на ЦНСТ – обучение, консултиране, супервизия. Дейност 4 се състои от следните под-дейности:
1. Подготовка на програма за обучение на персонала със следните основни модули: - Въвеждащо обучение на персонала След конкретна оценка на нуждите на персонала от обучение във връзка с реализиране на новия модел на работа и мотивация на екипите за активно участие в обучението се предвижда серия от обучения както за специализирания екип, така и за помощния екип - базисно обучение по социална работа и работа със случай,
Специализирано обучение: – индивидуална оценка на потребностите и индивидуален план за работа, Работа в мултидисциплинарен екип и работа по случай; социално-педагогическо консултиране на деца с техните семейства, психично развитие на детето и последици от институционализацията, социална групова работа; формиране на социални и умения за самостоятелен живот;
Продължаващо обучение: Продължаващо обучение за наетия екип и въвеждащо обучение за новоназначени.
2. Организиране и провеждане на обучителната програма.
3. Супервизия и поддържащо методическо консултиране
Освен обучения, предложението предвижда осигуряването на индивидуални и групови супервизии на персонала, където всеки член на екипа ще може да представи случай или професионален проблем възникнал в хода на работата му. През целия период на работа всеки член на персонала, работещ директно с деца ще получава един път месечно индивидуална супервизия и ще има възможност да участва веднъж месечно в групова супервизия.
Дейност 5. Предоставяне на услуги в ЦНСТ Дейността включва следните етапи:
1. Определяне на конкретните клиенти и изготвене на индивидуална оценка на потребностите;
2. Изготвяне на индивидуален план за работа с всяко дете, ползвател на услугата. Актуализиране на плановете на всеки 6 месеца.
3. Групова и индивидуална работа с децата от целевата група за изпълнение плана на работа поотношение на ежедневните, здравните, образователни потребности; работа за изграждане на социален капацитет, който да спомогне за успешно включване в живота на общността; Организиране на дейности за свободното време;
4. Идентифициране на възможностите за връщане в семейството, работа с родители за възстановяване и заздравяване на връзката с родителите.
Дейност 6. Информиране и публичност За популяризиране на проекта партньорите ще реализират следните мерки:
1. Изработване и разпространение на рекламни материали – брошура и плакат;
2. Работа с местни и национални медии: 2 интервюта, 2 публикации в печатни издания; 3 прессъобщения ще бъдат публикувани във връзка със старта, официалното откриване на Центъра и края на проекта; 1 пресконференция.
3. Информационни събития: 1 експертно обсъждане на методологията за предоставяне на услугата; Официално откриване на ЦНСТ.
4. Външна реклама: ще бъде изработена информационна табела за сградата, в която ще се помещава денвният център; Банер ще бъде изработен за информационните събития и обученията.
Напредъкът на проекта и значимите събития ще бъдат публикувани на интернет страницата на община Брезово и тази на партньора.
Дейностите за информиране и публичност ще бъдат съобразени с Комуникациония план на ОПРЧР, изискванията за визуализация и графичните стандарти на ЕС.
|