Дейности:
|
1. Разработване на информационни материали и провеждане на кампании за описание на обхвата на услугата “Домашен помощник”, реда за нейното предоставяне и финансиращата организация Изработване на 500 броя брошури, размер А5 -10 страници, съдържащи информация за организация на услугата и за финансиращата организация и на 300 листовки и 40 плаката със синтезирана информация.
Разпространението на книжките ще обхване пенсионерските организации и клубове във всички селища от общината. Организациите на Съюза на слепите и Съюза на инвалидите.
Публикации в сайта на общината информация за развитие на дейността “Домашен помощник”
Закриване на проекта с презентация за отчитане на дейността “Домашен помощник и концерт „Знаем как и можем да си помогнем взаимно!”
2. Закупуване на оборудване За изпълнение на проект по Фаза 1на ОП РЧР за 15 „Домашни помощници” Община Суворово получи оборудване, което включва мултимедиен проектор, стенен екран и флипчарт. Това оборудване и исканият преносим компютър (лаптоп) и принтер ще се използва за онагледяване на обучения и възникнали казуси и в другите населени места, където се осъществява проекта, като и в административната работа по проекта.
Използването на съвременни технологични средства ще даде възможност за осъществяване на нагледност и достъпност на обученията, повишаване квалификацията на персонала, за избягване на конфликтни ситуации и превенция на стреса.
След реализиране на проекта по фаза 1 на Оперативната програма стана ясно, че някои от домашните помощници се предвижват с велосипед от единия потребител до останалите, както и при нужда от отиване до аптека или магазин. Това спестява много време и улеснява дейността на домашните помощници.
Град Суворово е малък град, където предвижването с велосипед е лесно и много достъпно. Няма проблемите на големия град с паркирали неправилно автомобили и засилен трафик.
3. Разработване на индивидуални оценки на потребностите от социални услуги на кандидатите за потребители. Оценките се разработват от социален работник на Дирекция “Социално подпомагане”, съвместно с представител на екипа и участие на потребителя на услугата “Домашен помощник” и на негов представител при необходимост
В следствие на направеното предварително проучване по населени места 127 лица желаят и отговарят на условията да получават услугата “Домашен помощник” за 2010 г., първоначалните социални оценки ще бъдат готови през първия месец от стартиране на проекта. Това ни дава възможност да осигурим социалната услуга за 12 месеца. Социалните оценки на потребностите се актуализират на 6 месеца, но могат да се актуализират и по-рано при настъпили промени в състоянието на потребителя.
4. Подбор на потребители на услугата “Домашен помощник” Подборът ще се извърши при осигурена прозрачност от Съвета за сътрудничество, при спазване принципа за Равенство между половете и превенция срещу дискриминация и принципа за Добро управление на програми и проекти.
Подборът ще се извърши от смесена комисия „Съвет за сътрудничество”, която ще включва: Екипа на проекта и представители на пенсионерските организации и на Съюза на слепите и Съюза на инвалидите в България. Услугата се осигурява на всички желаещи, независимо от пол, етническа принадлежност и вероизповедание, които отговарят на определените условия за целевата група.
5. Сключване на договори с потребителите за предоставяне на услугата “Домашен помощник” Договорът се сключва писмено в 7-дневен срок от началото на предоставянето на услугата, като включва задълженията на доставчика и потребителя и се издава в два еднообразни екземпляра. При настъпили промени в обстоятелствата се прави актуализация на договора.
Подписва се декларация за информирано съгласие за начина на получаване на услугите, достъп до дома му и Правилника за вътрешния ред.
6. Изготвяне на индивидуалният план за предоставяне на услугата „Домашен помощник” на всеки потребител Планът се изготвя на база анализ и оценка на индивидуалните потребности от социални услуги и оценка на риска. Съдържа описание на дейностите, които ще бъдат извършвани за задоволяване на установените с оценката потребности и времетраене на услугата. Планът се съобразява с начина на живот на потребителя и неговите предпочитания. Създава се възможност за максимална подкрепа и стимулиране на самостоятелността на потребителя.
Индивидуалният план включва оценка на рисковите за здравето и безопасността на потребителя, както и процедута за контролиране на основните рискови фактори. Всичко се описва в дневника на потребителя.
Планът се актуализира веднъж на шест месеца или по рано, ако са настъпили промени в общото състояние на потребителя. На база индивидуалния план и договора се изготвя графика на домашния помощник. Индивидуалния план се изготвя съвместно с потребителя на услугата или с негов представител на достъпен за потребителя език. Изпълнението на плана се контролира ежемесечно от координатора, който следи работата на домашния помощник и реагира при конфликти.
7. Изготвяне на Правилник за вътрешния ред и длъжностни характеристики Екипът по проекта ще разработи длъжностни характеристики, на които трябва да отговарят домашните помощници. В тях подробно са описани изискванията, на които трябва да отговарят лицата, заемащи съответната длъжност, задълженията, отговорностите им, както и нивата на подчиненост в йерархичната структура. Ще се подготви и правилник за вътрешния трудов ред. Ще бъдат разработени включени в Правилника за вътрешния ред правила и процедури, основаващи се на практиката и съответстващи на законодателството и чието спазване се мониторира в рамките на процеса на осигуряване на качеството на услугата. 8. Подбор и назначаване на домашните помощници Подбора ще се извърши от Екипа за управление на проекта при спазване принципите за Равенство между половете и превенция срещу дискриминация. Добро управление на програми и проекти, Партньорство и овластяване.
При финансиране на проекта веднага се задейства процедура за набиране на кандидати за работа като домашни помощници. Желаещите да работят попълват заявление за работа като домашни помощници, представят нужните документи и биват интервюирани за установяване на мотивацията и нагласите им за работа.
Домашните помощници подписват трудов договор, изготвен по реда и условията на Кодекса на труда, декларация за спазване поверителността на личните данни и информацията.
9. Обучение на домашните помощници за предоставяне на качествени услуги Провеждане на въвеждащо, основно обучение за всички новоназначени домашни помощници -18 и поддържащо обучение за всички работещи домашните помощници. Предвижда се да се обучат 18 домашни помощници, защото разполагаме с 15 обучени по време на изпълнение на проект по фаза 1 на ОП РЧР, а целта е да се обучат 33 дом. помощници.
Въвеждащата обучителна програма включва общо 3 обучителни дни. Обучението се провежда през вторият месец от стартирането на проекта , след подбора на домашните помощници и ще включва: Права и задължения на домашният помощник; Оценка на риска; Социални услуги в общността за самотни възрастни болни хора;
Поддържащо обучение насочено към : Развитие на професионалните умения на домашните помощници; Консултиране работата на домашния помощник.
Темите на поддържащото обучение се определят от обратната връзка от натрупания им опит и актуалните потребности на домашните помощници.Обучението ще премине във форма на дискусия, споделяне на опит при решаване на възникнали казуси по време на работа. Обучението ще e изнесено извън града. Ще се проведе в туристически комплекс с цел изолиране на ежедневната обстановка и преодоляване на професионалното натоварване.
Консултиране на домашните помощници - консултирането се осигурява при искане от страна на домашния помощник, той си избира консултанта като специалист или представител от екипа на проекта. При нужда се осигурява консултиране и на потребителя или на негов близък. Води се протокол за консултиране и месечен отчет.
10. Предоставяне на социалната услуга „Домашен помощник” Услугите се осигуряват от домашните помощници в рамките на месечния индивидуален план на всеки потребител и договорените часове за получаване на услугата по подписания договор в съответствие с Методиката за предоставяне на социлната услуга в общността „Домашен помощник”
Отчитане изпълнението на исканите услуги задължително се отразява в потребителският дневник. В зависимост от броя и вида на получаваните услуги, потребителят заплаща месечна такса.
|