Дейности:
|
Информационна кампания Разработване на информационни материали с описание на обхвата на услугата домашен помощник, условията и ред за представянето й. Организиране на начална, междинна и заключителна пресконференция с медиите. Индивидуална оценка на потребностите Разработване на индивидуални оценки на потребностите от социални услуги на кандидатите за потребители. Подбор на потребителите На основата на изготвената индивидуална оценка, потребностите на лицето, степента на неотложност на включването му в обгрижване и отчитайки въздействието на конкретната ситуация върху потребителя, сформирана за целта комисия изготвя списък /в приоритетен ред/ на потенциалните потребители. Подбор на домашни помощници Кандидатите за домашни помощници се интервюират с цел установяване на мотивацията и нагласата им за работа. На назначените се предоставя длъжностна характеристика. Въвеждащо обучение на домашните помощници Преди започване на дейността обучение ще преминат назначените за първи път на тази длъжност домашни помощници. Обучението включва следните теми: общи познания за домашни грижи и необходимите умения, основни задължения, специфика на грижите за стари хора лица, методика за предоставяне на услугата, работа с клиенти и техните семейства, етични стандарти, справяне в кризисна ситуация, процедури за осигуряване качество на услуга. Графици за предоставяне на услуги Изработване на индивидуални графици за предоставяне на услуги на всеки потребител Индивидуален план за предоставяне на услугата Изготвя се на база индивидуалната оценка и анализ на индивидуалните потребности от услуги. Сключване на договори Показалите удовлетворителни резултати домашни помощници се назначават на трудов договор, подписват декларации за спазване на поверителността на личните данни и информация.
Сключване на тристранни договори между потребител, бенефициент и домашните помощници с разписани права, отговорности и задължения.
Предоставяне на социална услуга „домашен помощник” Преди започване на дейността се предоставят: изготвени от Служба по трудова медицина (СТМ) документи; работно облекло и баджове.
Текущо почистване /подреждане и хигиенизиране на обитаваното от потребителя помещение/;
Основно почистване /измиване на прозорци, врати, баня и др./;
Поддържане на лична хигиена /помощ при ежедневен тоалет и обличане, при къпане, сресване и др./;
Хранене /приготвяне на храна, подпомагане при хранене, сервиране, отсервиране/;
Битови услуги / закупуване на хранителни продукт, хигиенни материали, вещи от първа необходимост със средства от клиента и др./.
Поддържащо обучение на домашни помощници Обучението включва темите:
Работа с възрастни хора и терминално болни – старостта като феномен; специфика на общуване със стари хора; умения на домашни помощници за справяне със състоянията при стари хора.
Работа с възрастни с увреждания: характеристика на уврежданията; специфика на работа при физически и интелектуални увреждания.
Осигуряване на здравословни и безопасни условия Разработване на правила, планове, инструкции за оценка на риска за осигуряване на здравословни и безопасни условия при предоставяне и получаване на услугите.
Бенефициентът запознава домашните помощници и потребителите с горепосочените документи и им предоставя копие от тези, които са относими към тях.
При промяна в извършваните дейности СТМ актуализира документите.
Консултиране на домашни помощници и потребители Консултациите се отнасят до всички домашни помощници и потребители на услугата. Включват: затруднения на домашни помощници в работа с потребителите и с институции; необходимост от допълнителни знания и умения за работа с други проблеми, които са свързани с пряката дейност на домашни помощници. Мониторинг Изготвяне на План за мониторинг, включващ текущо наблюдение и контрол върху изпълнението на индивидуалните планове, оценка на качеството на работа на домашни помощници, оценка на потребностите от обучение на домашни помощници, посещение на потребителите ежемесечно и при сигнал.
|