Дейности:
|
Д1: Организация и управление на проекта Изграждане на цялостна визия и план на проекта. Формиране на екипа по проекта, детайлно организиране и разпределение на дейностите за периода на проекта. Работна среща на целия екип по проекта. Д2: Разработване на проектна документация Разработване на документацията, необходима за успешната реализация на проекта; разработване на формуляри по проекта и прочее вътрешна документация, договори за предоставяне на социални услуги, правила и процедури; длъжностни характеристика на прекия доставчик на услугата. Ще бъде взет предвид опита на община Първомай по втора фаза и ще бъде надграден в изготвянето на документацията. Д3: Подбор на кадри Сформиране на комисия за подбор на експертен екип по документи. Подбор на супервизори и обучители по проекта.
Подбор на социални асистенти и домашни помощници от нарочно създадена комисия за подбор.
Назначаване на избраните доставчици на трудов/граждански договор. Подготовка на типови договори. Разработване на критерии и оценка на труда. Съблюдава се принципът за равнопоставеност.
Д4: Подбор на потребители Разгласяване на възможностите на проекта и събиране на кандидатури за потребители. Извършване на социална оценка на кандидатите от екип по оценката, възоснова на което се прави класиране на кандидатите и съответен подбор.
Съблюдават се принципите за равнопоставеност, антидискриминация.
Д5: ПРЕДОСТАВЯНЕ НА СОЦИАЛНИТЕ УСЛУГИ Изготвяне на социална оценка от оценъчен екип на подалите заявление потребители от социални експерти.
Изготвя се оценка на риска и подробен индивидуален план за предоставяне на услугите за всеки потребител. Индивидуалния план ще се изготви с участието на потребителя или негов законен представител и ще бъде съобразен със специфичните потребности и изисквания на потребителя.
Напасване, за което се предвижда ангажирането на специалисти, работещи в екип, които осъществят качественото напасване между потребителите и доставчиците на социалната услуга.
Механизми за наблюдение, оценка и контрол, предвидени и като отделна Дейност. Наблюдение и вътрешна оценка; детайлен план за подготовка, изпълнение и отчет на всяка задача; вътрешна система за наблюдение и контрол; индивидуални форми за отчет на работата на всеки участник в проекта.
Сключване на договори между СОНИК СТАРТ, потребителите и асистентите и/или помощниците.
Д6: ПРОГРАМА ЗА ОБУЧЕНИЕ Подготвяне на план и програма за обучение и развитие на доставчиците. Задължително въвеждащо обучение с включен мотивационен пакет, в което взимат участие всички 22 доставчика + поне 8 души резерва; 2 целеви надграждащи обучения. Въвеждащото обучение се провежда непосредствено след подписване на договор с преките доставчици в рамките на 3 дни. Останалите обучения също са тридневни и се провеждат на третия и петия месец след стартирането на услугата.
Закупуване на преносим компютър и мултимедия за целите на обучението и в помощ на популяризиращите мерки по проекта.
Д7: ПРОГРАМА ЗА СУПЕРВИЗИЯ Индивидуална и групова супервизия на преките доставчици на услугата. Осъществява се от консултант-супервизори. Провеждане на индивидуална супервизия с всеки от преките доставчици с цел превенция на прегаранято в социалната работа минимум два пъти за рамките на проекта. Задължителна групова супервизия за всички преки доставчици четири пъти за рамките на проекта, в групи не по-големи от 8 души.
Овладяване на нагласите на прекия доставчик и повишаване качеството на работата с потребителите.
Д8: МОНИТОРИНГ И КОНТРОЛ Създаване на организация за системно наблюдение и вътрешна оценка на хода, изпълнението и качественото надграждане на дейностите по проекта. Разработен детайлен план за подготовка, изпълнение и отчет на всяка задача; разработване на индивидуални форми за отчет на работата на всеки участник в проекта, които се предават по различен график към Ръководител, в зависимост от ангажиментите.
Създаване на механизми за за обратна връзка, събиране на мнение от външни лица.
Оценка и наблюдение от всички публични изяви, от специализираните фокус групи, от конференциите и в интернет.
Създаване на йерархизиран механизъм от мерки за контрол и действие при неизпълнение на възложените ангажименти.
Д9: ВРЪЗКИ С ОБЩЕСТВЕНОСТТА, ПУБЛИКАЦИИ Създаване на цялотен ПР-план на проекта. Изготвяне на списък с ПР адресати. Популяризиране на проекта чрез печатни материали, лични срещи, интервюта, прес-съобщения и други стандартни ПР методи, систематизирани в кампания.
Интензивно уеб-отразяване: СОНИК СТАРТ ще се възползва от създаден по фаза 2 проектен сайт от община Първомай и ще се ангажира с ъпдейтите и хостинга за 1 година на създадения сайт.
Активно използване на мобилния компютър и мултимедията за всички публични събития: начална и финална конференции; фокус групи; участия в семинари и конференции на други НПО при покана.
Публикации в регионалните и национални медии; информационни листовки и брошури. Популяризиране на финансовата подкрепа от Правителството и ЕСФ.
Организиране и провеждане на начална и заключителна конференции за поне 50 участника.
Организиране и провеждане на 2 фокус-групи с представители на преките и потенциални заинтересовани страни.
Регулярни срещи със заинтересовани страни и институции. Писмена кореспонденция с институции, организации и медии с информация за хода на проекта.
|