Дейности:
|
Дейност 1. Информационна кампания. Представяне на проекта пред обществеността. Ще се реализират 2 пресконференции: встъпителна и заключителна. Във всяка от тях ще вземат участие 3-ма представители на проектния екип и 7 журналисти, ще бъдат представени пред обществеността целите, задачите, дейностите и резултатите от реализацията на проекта. Ще се реализират публикации в местни медии за хода на проектните дейности .
На специално организиран Информационен ден. Ще бъде реализиран свободен прием на граждани. Присъстващите ще бъдат запознати с дейностите по проекта и процедурите за достъп на потребители до услугите. Участници:2-ма представители на проектния екип; 2-ма представители на партньорите; 4 репортери; 3 представители на социални институции, около 60 граждани;
Ще бъдат изработени и монтирани 3 информационни табели с размери 1,8 / 0,6 м. с името на проекта при спазени изисквания за визуална идентификация. Те ще бъдат монтирани в помещенията и сградата, където ще бъдат разположени офисите на проекта.
Ще бъде издадена дипляна, формат А4 пълноцветен печат, 800 бр., за по-широко информиране на обществеността и потребителите относно услугата и параметрите на предоставянето й. Дипляната ще бъде разпространена на Информационния ден и сред заинтересовани организации и институции на всички потенциални ползватели на услугата. Ще се разпространява чрез социалните служби, читалищата, лечебните заведения от служителите на водещата организация и партньорите по проекта. Те ще бъде предложена на регионалните медии за представяне на проекта и социалните услуги.
1. Ще се изработят стикери – 15/3см., пълноцветни за визуализация на проекта и оперативната програма, които ще се поставят на работните материалити за обучение и презентация.
2. На пресконференците, информационния ден и Деня на отворените врати ще се разпространят 200 бр. работни материали с визуализация за популяризиране на Оперативната програма, схемата за финансиране и проектните дейности.
Дейност 2: Оценка на потребностите в рамките на целевата група. Подбор на потребители. Оценката на потребностите ще се извърши по утвърдената методика за подбор на потребители по ОП „Развитие на човешките ресурси”. Тя ще се изготви на всички заявили желание да ползват услугите. Оценката ще извършат експерти в областта на социалните дейности, преминали през процедура за подбор по документи и проведен инструктаж. Те ще посетят домовете на потенциалните потребители и ще приложат инструментариума за оценка на потребностите като използват метода на наблюдението, анализ на документи и интервюта с лицата и семействата им.
Подборът на потребители ще се извърши от комисия, която включва представители на екипа на проекта, Дирекция „Социално подпомагане” и общинска администрация. Лицата, които желаят да получават услугите ще бъдат подбрани при спазване на следните основни критерии:
• да са лица, живеещи на територията на гр. Искър и с. Долни Луковит;
• с различни видове трайни увреждания, чиито ограничения от здравословен характер ги поставят в изолация и/или невъзможност сами да организират социалния си живот.
• или самотно живеещи възрастни хора, които поради различни причини от здравословен характер, не са в състояние сами да организират своя бит и свободното си време.
Предвид очакванията за значително по-голям брой лица, заявили желание да ползват услугата, ще се приложи следната процедура за подбор:
1. Прием на заявления и документи от кандидатите да ползват услугата.
2. Изготвяне на социална оценка на потребностите.
3. Селекция по документи, съобразно заложените критерии. Изготвяне на „дълъг списък” на кандидат-потребителите според количествената оценка на медико-социалното им състояние.
4. Избор на потребители, с решение на Комисията по подбора.
5. Сключване на индивидуален договор със всеки потребител.
Подборът ще се реализира на два етапа - първоначално и последващо, с оглед на реалните потребности на ползвателите и наличните ресурси /финансови и човешки/ за предоставяне на услугите. При необходимост екипът ще извършва актуализация, като при отпадане на потребители, възникнали нови потребности и излишък на ресурси ще се извършва процедура за включване на следващите класирани и предоговаряне на услугите.
Дейност 3. Изработване на критерии и избор на домашни помощници Комисия по подбора, ще изработи критериите за избор и ще подбере лицата, които ще предоставят услугата „домашен помощник”. В комисията ще участват 3-ма представители на социалните институции в Общината и 3-ма - на проектния екип. Комисията при определяне на критериите за подбор на социални асистенти и домашни помощници, ще се съобрази с:
• действащата нормативна уредба, стандарти и правила, залегнали в методологията на съответните услуги;
• особеностите на целевата група;
• териториалния обхват на проекта.
Основни изисквания при подбора на изпълнители на услугата „домашен помощник”:
• да са търсещи работа, както и желаещи да работят допълнително лица и/или членове на семействата на потребителите, които да бъдат обучени за предоставяне на подобен вид индивидуално ориентирани услуги.
• С предимство при подбора ще се ползват безработни лица и пенсионери.
• При равни други условия предимство ще имат посочени от потребителите лица за изпълнители на социални услуги.
Процедурата за подбор на социални асистенти и домашни помощници включва:
1. Обявяване на работните места;
2. Поддържане на регистър за постъпилите заявления на кандидати за домашни помощници;
3. Предварителен подбор по документи;
4. Събеседване и оценка за професионална пригодност;
5. Сключване на договор с кандидата.
Дейност 4. Обучение на домашни помощници 1. Въвеждащо обучение. Наетите лица, които не са участвали в обучение по предходни проекти /не по-малко от 50/ ще преминат курс на въвеждащо обучение за предоставяне на услугата „домашен помощник”. За обучители ще бъдат поканени хабилитирани лица и преподаватели в Медицински университет Плевен. Обучението ще се проведе в 6 групи. Програмата на обучението включва 7 специализирани обучителни модула /30 учебни часа/, съобразени с изискванията на утвърдената Методика за предоставяне на услугата „домашен помощник”. Изготвя се програма, график и помагало за обучение, идентифицират се лекторите. На 6 групи обучаеми, в рамките на 5 дни ще се провежда обучение в 7 модула, както следва:
• общи познания за домашните грижи – 4 часа;
• основни задължения на домашния помощник- 4 часа;
• специфика на грижите за стари хора, лица с увреждания и терминално болни - 4 часа;
• методика за предоставяне на услугата „Домашен помощник”- 4 часа;
• етични стандарти в работата на домашния помощник – 6 часа;
• здравословни и безопасни условия на труд, въведение в процедурите за оказване на услуги с физически контакт – 4 часа;
• процедури за осигуряване на качество на услугата и мониторинг. Работа с документи - 4 часа.
2.Супервизия. Извършва се като поддържащо обучение от 1 консултант – експерт супервизия.
• Ежемесечни срещи – последващо обучение и консултации по качеството на предлаганите услуги със домашните помощници в 6 групи по 4 часа месечно.
• Оказване на коригиращо въздействие върху изпълнението на услугата с цел подобряване на качеството.
Разработва се месечен план за супервизия. Води се присъствена форма на участниците.Резултатите от всяка супервизия се изучават с анкети за обратна връзка и се описват във формуляр на месечен доклад.
Дейност 5. Предоставяне на услугата домашните помощници Дейностите ще се извършват при спазване на утвърдената методология на АСП за предоставяне на услугата ”Домашен помощник” .
Услугите ще се предоставят след сключване на тристранен договор между доставчика на услугата, потребителя и изпълнителя и въз основа на индивидуален план за всеки един потребител.
Изработват се индивидуални графици за предоставяне на услугата ”Домашен помощник” на всеки потребител.
Дейностите на „домашния помощник” се определят от потребностите на конкретния потребител и могат да включват всички или някои следните основни функции:
• Текущо и основно почистване;
• Поддържане на лична хигиена;
• Хранене;
• Битови услуги.
Дейност 6. Ден на отворените врати Популяризирането на услугата „домашен помощник” ще я доближи до евентуалните бъдещи потребители.
В деня на отворените врати ще бъдат поканени да участват 50 представители на централни и местни институции и организации, представители на социалните служби в областния център, общинска администрация, представител на АСП, медии,граждани.
• Ръководителят на проекта ще представи резултатите от дейностите с мултимедийна презентация.
• Представител на партниращата организация ще представи възможностите за трансфер на добри практики и мултиплициране на резултатите от проекта.
• Кметът на общината ще представи възможностите за социално предприемачество и промяна на политиките на местно ниво в областта на социалните услуги. Ще бъдат оповестени възможностите за по-нататъшно предоставяне на социални услуги на територията на Община Искър.
• Ще се осъществи свободен прием на граждани.
• Ще се разпространява информационната дипляна.
|