Дейности:
|
Сформиране на екип за управление на проекта. Водещата организация и партньорът ще формират екип, който ще бъде отговорен за изпълнението и доброто управление на проекта. Ще бъдат подготвени и подписани договори с административния и технически персонал на проекта. За нормалното реализиране на проекта са необходими:
Ръководител на проекта – да ръководи изпълнението на дейностите.
Счетоводител – изпълнява финансовата част от управлението на проекта.
Координатор – организира подготовката и провеждането на обученията, визуализацията на дейностите, изготвя досиета на СА и ДП, осъществява текущия мониторинг на дейностите. подготвя част от междинните и финалния отчет съобразно нареждане на Ръководителя на проекта.
Технически сътрудник- подпомага дейността на останалите членове на екипа и събира и систематизира ежедневната информация за изпълнение на проектните дейности.
Експерти:
- Експерт супервизия - 2 бр
- Експерт оценка на потребностите и разработване на индивидуални програми - 2 бр.
Въвеждане на система за контрол Изработване на система за управление и мониторинг. Подготовка и възлагане на външни услуги След началото на проекта екипът на проекта ще обсъди и приеме своя система за управление и контрол, включваща:
- въвеждане на „стандарти”, с които ще бъдат измервани резултатите от проекта, такива стандарти ще бъдат определени за всяка дейност;
- определяне на допустимо отклонение /толеранс/ от „стандартите”, което не би довело до нужда от промяна;
- отчитане на резултатите от услугата в съответствие със съществуващите методики за предоставяне на социални услуги;
- ежемесечно отчитане на напредъка по проекта, на база на въведените форми за отчет и „стандарти”;
Ежемесечно всеки член на екипа и изпълнител на дейностите ще представя месечен доклад пред ръководителя на проекта за преглед и анализ на дейностите.
За нуждите на проекта се предвижда възлагане на обучения и сертифицирането на СА на външна обучителна организация, лицензирана за предлагане и провеждане на обучение на социални асистенти в НАПОО
Дейности по визуализация на проекта Дейността по Проекта се популяризира съгласно изискванията на ЕСФ чрез Оперативна програма ”Развитие на човешките ресурси” като част от тези инициативи.
• Разработване и разпространение на информационни и рекламни материали от екипа местно ниво.
• Поддържане на работни взаимоотношения с местните медии и обществени организации за популяризиране на дейностите по проекта
• Чрез изготвените рекламни и информационни материали ще се популяризира предоставянето на социалната услуга в общността, условията за реализирането й, реда за подаване на документи за участие и др.
Публичността ще бъде осъществявана, като обществеността ще бъде информирана чрез местните медии за стартирането и реализацията на Проекта.
Представяне на проекта Организиране и провеждане на пресконференция с участието на екипа за ръководство на проекта, избрани СА, представители на бенефициентите на услугата, представители на местни и регионални медии. Приемане на заявления от кандидат потребители и оценка на потребностите Екипът на проекта съвместно със социалните работници, изготвили оценките, ще проведе срещи с всички подали заявления потенциални бенефициенти и техни близки и ще ги запознае с условията и изискванията на проекта. Ще бъдат подбрани бенефициенти по ред, определен от екипа на проекта в съответствие с нуждите и мотивацията на бенефициентите и техните близки. Разработване на индивидуални планове за грижи, в съответствие с нуждите на бенефициентите на услугата; За да се изготви план за грижа е важно да се покрият максимално очакванията на страните, освен документите, ще се проведат и устни интервюта с кандидатите. Необходимо е да са предварително обсъдени въпроси, които касаят здравето и безопасността на страните, времевата рамка и правата и отговорностите на страните. Дейността е необходима, за да стартира предоставянето на социалните услуги. Изготвянето на индивидуални социални оценки на потребностите на подалите заявление се осъществява чрез директно интервю, събиране на информация и оценка на здравния статус/включване на личните лекари/, интересите, специфичните потребности, рискове и т.н.
Информацията ще бъде съхранена и обновявана за целите на проекта и дейността на организацията.На 6 месец след началото на предоставяне на услугата, ще се направи текуща оценка, която да отчете напредъка по изпълнението на договорената с потребителите услуга, ккоти потребността от промяна или предоговаряне.
Подбор на СА Съвместно с Дирекция „Бюро по труда” – Перущица екипът на проекта ще подбере сред подалите по предварително обявена процедура за подбор на 45 лица, с които ще проведе индивидуално интервю.
Съвместно със Сдружение с нестопанска цел на и за хората с увреждания „Надежда”-град Перущица” ще се проведат разговори със специалисти от БАСР за мотивиране на потенциалните СА за участие в проекта.
Обучение на СА Ще се проведат четири 3-дневни обучения на 35 предварително подбрани СА.
Обучението ще бъде възложено на външна обучителна организация, лицензирана за професията „социален асистент”, както и професионалисти участвали в разработването на доказало ефективността си модулно обучение на СА и апробирали модела за работа в различни общини
Темите на отделните лекции ще бъдат подбрани съгласно Методика за предоставяне на услугата „Социален асистент” в общността. Те ще бъдат обединени в 4 модула, които целят придобиването на знания и умения за предоставянето на социални услуги в общността.
Детайлизирана програма на обучението ще бъде съставена след мотивационното обучение и отчитане на местните потребности от нови знания и умения.Като примерни теми на модулите могат да бъдат.
Модул 1:
- Въведение в работата на социалния асистент и помагането в общността.
- Права и отговорности на социалния асистент
Модул 2 Теории за жизнения цикъл
- Особености на стареенето. Социална работа с възрастни и самотно живеещи в общността
- Специфика на работата с хора с увреждания в общността
Модул 3
- Системен подход- и работа с различни семейни и общностни системи
- Насилие и злоупотреба при работа с клиенти, форми и методи за работа
Модул 4
- Комуникационни умения
- посредничество при конфликти
- Работа в мрежа в общността
- Работа по случай
Структурата на обучението е изработена в съответствие със спецификата н както на социалната услуга, така и с целевата група. Социалните асистенти имат потребност от целенасочено и системно обучение, за придобиване на умения за справяне. Тази форма доказала ефективността си както по отношение на окуражаване и подкрепа на социалните асистенти за практикуване, така и по отношение на потребителите, те да получават по висококачествена услуга.
Сключване на договори с потребителите на услугата На базата на направените индивидуални оценки за нуждите на съответния потребител ще бъдат разработени индивидуални договори между Община Перущица като доставчик на услугата и съответния бенефициент. За целта ще бъде нает правоспособен юрист, който да разработи всеки договор. Разработване на социално - психологични и терапевтични програми за хора с увреждания - потребители на социални услуги и техните семейства Експерт от партньорската организация съвместно с личните лекари ще участват в разработването на такива програми, съответстващи на нуждите на конкретния потребител с увреждане, в зависимост от социалния и здравния му статус. Разработване и водене на досие на СА и всеки потребител Екипът на проекта ще разработи досие на СА , а те от своя страна ще разработят досиетата на потребителите, които обслужват.Документацията и базата данни ще се води и съхранява съгласно изискванията и методиките в техническия офис на проекта използван от социалните асистенти. Предоставяне на услугата СА Назначените СА ще предоставят услугата съгласно подписаните с потребителите договори и изготвените индивидуални графици. Супервизия на екипа и социалните асистенти по проекта Ежемесечни срещи със социалните асистенти и социалните асистенти , на които
- ще се дискутират казуси от практиката на социалните асистенти.
- независими ежемесечни доклади за напредъка на дейностите по проекта, които ще са на разположение на всички заинтересовани страни.
|