Дейности:
|
Дейност 1: Формиране на проектен екип 1.1.Сформиране на проектен екип по проекта, който ще се състои от ръководител на проект, технически координатор и счетоводител;
1.2.Подписване на граждански договори с членовете на проектния екип;
1.3.Участие в информационни срещи и обучения, организирани от МТСП;
1.4.Организиране на първа среща на екипа, в която участие ще вземат представители на водещата организация и партньорите. По време на работната среща ще бъде изготвен детайлен план-график на изпълнение на дейностите, ще бъдат разпределени и уточнени отговорности и задачи между водещата организация, партньорите, членовете на проектния екип и други лица/организации, ангажирани в проекта. Срещата ще завърши и с приемането на система за вътрешен контрол и мониторинг над изпълнението на проектните дейности, която ще включва и строги правила на отчетност от страна на проектния екип.
Дейност 2: Търгове и поддоговаряне 2.1.Изготвяне на график на тръжните процедури по проекта и представянето му пред компетентните органи на МТСП;
2.2.Организиране на тръжни процедури съгласно изискванията на МПС 55/12.03.2007 г.;
2.3.Регистриране и оценка на оферти, подадени от участниците в търговете;
2.4.Избор на подизпълнители и подписване на договори с тях при процедурите, които изискват това;
Дейност 3: Подбор на персонал на ЦСРИВХ 3.1.Изготвяне на длъжностни характеристики на персонала на ЦСРИВХ, които ще съдържат обща информация за съответната позиция, място на длъжността в организацията на ЦСРИВХ, цел на длъжността, изисквания за знания, опит и компетенции, области на дейност, преки задължения и отговорности, свързани с ежедневната дейност на ЦСРИВХ и др.;
3.2.Избор на персонала на ЦСРИВХ от комисия, назначена от водещата организация и нейните партньори.
3.3.Назначаване на персонала на ЦСРИВХ, който ще се състои от:
Управител;
Юрист;
Кинезитерапевт;
Трудотерапевт;
Медицинска сестра;
Инструктор ЛФК;
Психотерапевт;
Социален работник;
Арт терапевт;
Хигиенист;
3.4.Изготвяне на индивидуални работни планове на всеки един служител на ЦСРИВХ съвместно с управителя и персонала на Центъра, които ще бъдат пряко обвързани с трудовите характеристики;
3.5.Провеждане на 1-месечно обучение за служителите на ЦСРИВХ по няколко основни теми:
Българско законодателство в областта на социалните услуги;
Специфични нужди и условия за работа с хора от целевата група на проекта;
Добри практики в управлението на ЦСРИВХ – обучението ще се реализира под формата на беседи и семинари, които ще бъдат тематично обособени с оглед различните позиции и отговорности на всеки един от служителите на ЦСРИВХ.
Ще бъдат поканени лектори от Софийски университет, факултета по обществено здраве към Медицинския университет – гр. София, Националната спортна академия и други престижни български институции, разполагащи с експертиза в областта на здравеопазването и социалните услуги.
3.6. Организиране на 3 посещения до регионални онкологични диспансери за екипа на ЦСРИВХ като част от обучението за запознаване с техните практики;
Дейност 4: Закупуване на оборудване , материали и консумативи за ЦСРИВХ 4.1.Доставка на оборудване, материали и консумативи за ЦСРИВХ от подизпълнители, които ще бъдат избрани след провеждане на тръжна процедура. За нуждите на ЦСРИВХ ще бъдат закупени както специализирано медицинско оборудване, така и материали за работа по време на различните терапии;
4.2.Изработване и поставяне на табели на ЦСРИВХ;
Дейност 5: Подбор на потребители на ЦСРИВХ 5.1.Изготвяне на процедура за подбор на потребителите на ЦСРИВХ – 36 души, инвалидизирани вследствие на оперативно лечение на рак на млечната жлеза. Процедурата ще бъде утвърдена съвместно от екипа по проекта и персонала на ЦСРИВХ и ще бъде основана на няколко основни критерии, отнасящи се до крайните потребители:
Да са пълнолетни лица (над 18 години);
Да живеят на територията на община София;;
Да са здравноосигурени;
Да нямат алкохолна и наркотична зависимост;
Да са психично здрави.
Приоритет ще бъде даден на лица, които са инвалидизирани през настоящата или предходната година;
5.2.Разработване на формуляр на персонална характеристика, който ще съдържа информация за соматичен, неврологичен и психичен статус, степен на самостоятелност, ритъм на живот, социално положение, социална адаптация, комуникация и др.;
5.3.Информиране на обществеността относно възможностите за използване на услугите на ЦСРИВХ, което ще бъде осъществено чрез информационни канали на водещата организация и нейните партньори, както и чрез публикации в медиите;
5.4.Съставяне на оценителна комисия за разглеждане на подадените молби от потенциални ползватели според предварително утвърдената процедура за подбор и класиране на потенциалните ползватели, отговарящи на критериите за селекция. Оценителната комисия ще бъде назначена от водещата организация и съставена от експерти на партньорите по проекта и служителите на ЦСРИВХ; окончателен подбор на 36 ползватели на ЦСРИВХ; писмено уведомление за резултатите от селекцията до одобрените и неодобрените кандидати, като на последните ще бъде предоставено писмено становище относно причините за неодобрение;
5.5.Изготвяне на Програма за оценка на потребностите на всеки един от одобрените кандидати, базирана на данни за лицето, ниво на самообслужване, общи социални потребности, психо-физическа характеристика, степен на биологично остаряване, видове разстройства и т.н.;
5.6.Подготовка на индивидуален план на всеки един от потребителите на Центъра, който ще включва дейности, насочени към задоволяването на терапевтични, образователни и социални потребности в свободното време. Плановете ще се актуализират на всеки 4 месеца.
Дейност 6: Предоставяне на терапевтични услуги от ЦСРИВХ 6.1. Провеждане на предварителна среща-разговор с всеки от бенефициентите на ЦСРИВХ и терапевтично обслужване на потребителите на ЦСРИВХ, което ще бъде базирано на индивидуални планове за обгрижване на личността, адаптирани към индивидуалния личен ритъм, здравословно и емоционално състояние, диета и тегло, зрение, слух, комуникация, мобилност и други показатели в зависимост от психосоматичното състояние. За целите на качественото терапевтично обслужване ще бъде използвано доставеното по проекта и налично оборудване;
6.2.Осигуряване на здравословен хранителен режим на ползвателите на ЦСРИВХ чрез подготвяне на индивидуално седмично меню от диетолога на Центъра, осигуряващо качествена и здравословна храна на хората с нарушен жизнен статут;
6.3.Организиране на програми по лечебна физкултура, съобразени с индивидуалните нужди и физическо състояние на всеки един бенефициент. Програмите ще включват система от упражнения и занимания с уреди в предвидена за това зала, танци за подобряване двигателните умения и повишаване на тонуса на потребителите на ЦСРИВХ, разходки и походи сред природата, древноизточни практики, насочени към преодоляване на стреса, специални масажни процедури. Тези услуги ще бъдат организирани и предоставяни от инструктор ЛФК, кинезитерапевт, социален работник и медицинска сестра.
Дейност 7: Предоставяне на психотерапевтични услуги от ЦСРИВХ 7.1.Изготвяне на психологична характеристика на ползвателите на ЦСРИВХ;
7.2.Провеждане на психотерапевтични сесии индивидуално и по групи за повишаване мотивацията и самочувствието на хората с физически увреждания и преодоляване на чувството им за социална изолация. Сесиите ще дадат възможност на участниците да дискутират своите проблеми и да споделят спомени, емоции и опит с подкрепата на психолога на ЦСРИВХ. Психотерапевтичните услуги, които Центърът ще предложи на своите бенефициенти, ще изградят у тях социални умения и ще допринесат за разтоварване на тяхното психическо напрежение
Дейност 8: Предоставяне на социални услуги от ЦСРИВХ 8.1.Организиране на свободното време на ползвателите на ЦСРИВХ чрез гледане на филми и телевизионни програми, обсъждане на актуални теми от различно естество, викторини, състезания, четене на книги, вестници и списания, музикотерапия, смехотерапия, честване на празници като рождени и именни дни, национални и църковни празници, пиене на кафе/чай с гости на Центъра и близки и приятели на ползвателите. Дейностите по организация на свободното време ще прехвърлят залите на ЦСРИВХ и ще бъдат пренесени в театралните и изложбени зали и киносалоните на столицата, близките планини, църкви, исторически места, които ще бъдат предвидени в седмичните и месечни програми на Центъра. Социалното ангажиране на потребителите ще задоволи потребностите им от поддържане на лични контакти, преодоляване на скуката и социалната изолация и повишаване на социалната активност;
8.2.Осъществяване на дейности по трудотерапия по няколко основни направления:
Занимателна терапия за поддържане на лични интереси;
Арт терапия за развитие и усъвършенстване на артистични умения и заложби;
Развлекателна терапия;
Професионална терапия според съществуващите преди заболяването трудови навици на всеки потребител;
Функционална терапия за поддържане на лична хигиена и хигиена на битовата среда;
Цветарство – грижи за цветята и растенията в стаите, коридорите и тревните площи на ЦСРИВХ.
Дейност 9: Предоставяне на образователни услуги от ЦСРИВХ 9.1.Организиране на беседи и лекции от външни експерти и персонала на ЦСРИВХ по теми, засягащи здравословния начин на живот, здравословното хранене, история, празници и обичаи на различни културни и религиозни общности и т.н. На ползвателите на ЦСРИВХ ще бъдат прожектирани образователни филми, като те ще бъдат стимулирани да изразяват своето мнение и да обменят информация по целевите теми на образователните програми;
9.2.Организиране на културно-туристически посещения до различни краища на България с цел опознаване на културното и историческо наследство на страната и обогатяване общата култура на участниците. Местата за посещение и програмата на пътуване ще бъдат отговорност на трудотерапевта и социалния работник;
9.3.Предоставяне на образователни и информационни услуги във връзка с работата и функционирането на различните административни институции, с които специфичната целева група на проекта е в контакт: социална и здравна администрация, Национален осигурителен институт, данъчни служби, Българска телекомуникационна компания, мобилни оператори и др. Такива услуги ще бъдат предоставяни както под формата на организирани лекционни курсове, така и ad hoc – в случаи, в които потребителите на ЦСРИВХ срещат затруднения във взаимоотношенията си със съответната администрация. С особено значение при предоставянето на този тип услуги ще бъде юристът на Центъра.
Дейност 10: Популяризиране и разпространение на резултатите от проекта 10.1.Организиране на пресконференция от водещата организация и нейните партньори, по време на която ще бъдат разгласени резултатите от проекта, финансовата подкрепа на ОП „Развитие на човешките ресурси” и бъдещите дейности на ЦСРИВХ; на пресконференцията ще бъдат поканени журналисти, експерти от социалните и здравни институции и партньори, подкрепящи инициативите за борба срещу рака на гърдата;
10.2.Публикуване на 2 медийни съобщения в началото и края на проектните дейности;
10.3.Разпространение на 100 броя информационни брошури, които ще бъдат предоставени в специализирани болнични заведения, институции, неправителствени организации, работещи с хора с физически увреждания, местната общественост, както и на 1000 броя листовки за Центъра;
10.4.Излъчване на радио- и телевизионни предавания с участието на представители на водещата организация и партньорите;
Дейност 11: Отчитане на проекта 11.1.Подготвяне на краен технически и финансов отчет от проектния екип;
11.2.Осъществяване на вътрешен мониторинг и оценка на постигнатите от изпълнението на проекта резултати;
11.3.Изготвяне на одиторски доклад.
|