ИНФОРМАЦИОННА СИСТЕМА ЗА УПРАВЛЕНИЕ И НАБЛЮДЕНИЕ НА СТРУКТУРНИТЕ ИНСТРУМЕНТИ
НА ЕС В БЪЛГАРИЯ
Информацията е актуализирана на: 01.04.2020 Всички стойности са в лева.
Ръководство
Е-услуги
СФ на ЕС
За системата
Публична информация/
Организации/
Партньори/
Оперативни програми
Транспорт
Околна среда
Регионално развитие
Конкурентоспособност
Техническа помощ
Развитие на чов. ресурси
Административен капацитет
Райони за планиране
Международен
Северозападен
Северен централен
Североизточен
Югозападен
Южен централен
Югоизточен
Организации
Бенефициенти
Партньори
Изпълнители
Проекти
Списък на проектите
Търсене
Разширено търсене
Речник
Речник на съкращенията
Справки
Справки публичен модул
Оперативна програма:
Всички
Район за планиране:
Всички
Обобщена информация
Идентификация
Описание
Партньори
Индикатори
Обобщена информация
Идентификация
Номер на проект от ИСУН:
BG051PO001-5.2.07-0053-C0001
Номер на проект:
---
Наименование:
Достоен живот в семейна среда чрез предоставяне на услугата „Домашен помощник” в населените места на община Тутракан
Бенефициент:
Община Тутракан
Източник на финансиране:
ЕСФ ==>
Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган:
05.08.2010
Начална дата:
28.10.2010
Дата на приключване:
01.02.2012
Статус:
Приключен
Място на изпълнение:
БЪЛГАРИЯ
     СЕВЕРНА И ЮГОИЗТОЧНА БЪЛГАРИЯ          Северен централен               Силистра                    Тутракан
Описание
Описание на проекта:
1.Разработване на информационни материали и провеждане на компании сред реалните потребители; 2.Подбор на потребители; 3.Подбор и назначаване на домашни помощници; 4.Извършване на индивидуална оценка на потребностите на всеки потребител; 5.Провеждане на въвеждащо и поддържащо обучение на домашните помощници ; 6.Безопасни условия на труд; 7.Предоставяне на социалната услуга „домашен помощник”; 8. Мониторинг; 9.Организация и управление на проект;
Дейности:
Разработване на информационни материали и провеждане на компании сред реалните потребители Ще се разработят брошури, които ще се разпространят по пенсионерските клубове и обществените места в гр.Тутракан и селата. По местния радиовъзел ще се подготви предаване за проекта и целевата група. Предвижда се четири публикации във вестниците.Една публикация при стартирането на проекта, две по време на изпълнение на дейностите за изпълнението на индикаторите и степента на постигнатите резултати. Последната публикация се предвижда в последния месец на проекта за осведомяване на обществеността за постигнатите резултати.
Подбор на потребители В резултата на проведената информационна кампания всички желаещи на територията на община Тутракан попадащи в целевата група подават необходимите документи за ползване на услугата
Подбор и назначаване на домашни помощници В резултата на проведената информационна кампания всички желаещи да предоставят социалната услуга „домашен помощник” ще подадат документи в администрацията на Община Тутракан. Кандидатите за домашни помощници ще се интервюират с цел установяване на мотивацията и нагласите им за работа. С одобрените домашни помощници се подписват трудов договор.
Извършване на индивидуална оценка на потребностите на всеки потребител Ще бъде направена оценка на общото физическо и психическо състояние на потенциалния потребител; способността му да се справя с ежедневните дейности; социалната му активност и интереси; взаимоотношенията с хората; битовите условия на живот; изискванията за медикаментозно лечение и диети; допълнителни потребности; безопасност и рискове. На база на тази оценка ще се разработят индивидуални планове, в които се описват дейностите, които Община Тутракан се ангажира да извършва за удовлетворяване на индивидуалните специфични потребности на потребителя. Ще се сключат тристранни договори.
Провеждане на въвеждащо и поддържащо обучение на домашните помощници Ще се праведно въвеждащо обучение, където домашните помощници ще получат знания и умения необходими за удовлетворяване потребностите на потребителите. Обучението ще е с продължителност минимум три дни и ще се спазят изискванията разписани в Методика за предоставяне на услугата в общността „Социален асистент” и „Домашен помощник”, утвърдени от Изпълнителния директор на АСП. По време на поддържащото обучение домашните помощници ще се запознаят с теми в областта на социалната работа и услуги, заявени от домашните помощници, както и практическа работа за предоставяне и работа по случаи от практиката им.
Безопасни условия на труд Ще се разработят правила и процедури за осигуряване на здравето и безопасността на домашните помощници, които задължително ще съдържат: -оценка на риска за здравето и безопасността, която обхваща работните процеси и други странични фактори; -планирани подходящи мерки за предотвратяване на риска; Ще се осигурят работни облекла на домашните помощници.
Предоставяне на социалната услуга „домашен помощник” Осигуряване на достоен живот и независимост на хората с увреждане и самотно живеещи хора . Предоставянето на услугата”домашен помощник” има за своя основна цел удовлетворяването на специфичните потребности на потребителите.
Мониторинг Екипа на проекта съвместно с социалният работник ежемесечно ще посещава домовете на потребителите по предварително изготвен график. Посещението ще се документира чрез така наречения формуляр “Проверка на място”, който ще се съхранява в досиета на потребителя. Ще се водят и проверяват дневниците на потребителя. В съдържанието на дневниците ще присъстват дата и подпис на домашния помощник, ако е възможно и на потребителя. След приключване на мониторинга ще се изготвят отчети за свършената работа.
Организация и управление на проект Офисът на проекта се помещава в сградата на Община Тутракан и достъпен за хора с двигателни затруднения и предлага сигурна работна среда. Изградена е ясна управленска структура и разпределение на отговорностите в екипа чрез, разработени длъжностни характеристики на екипа. Екипът се състои от ръководител, координатор, счетоводител и касиер. Разработват се правила за вътрешен ред, правила за предоставяне на социалната услуга, процедури за подбор на потребители на услугата и процедура за подбор на домашни помощници. Правата и интересите на потребителя се защитават чрез водене на прецизна и периодично актуализирана документация. Екипът на проекта създава и съхранява всички документи, необходими за ефективно управление на социалната услуга “домашен помощник”и защита на потребителите и включително: • Лично досие на всеки потребител; • Регистър на потребителите; • Лично досие за всички домашни помощници; • Правилник за вътрешен ред; • Регистър на трудови злополуки и инциденти, както и докладите за тях ; • Регистър за установени случаи на насилие; • Регистър на отправените похвали и жалби и предприети действия; • Финансови документи за всички осъществени транзакции; Ръководителят на проекта съвместно с координатора и социалния консултанта ежемесечно извършва мониторинг на социалната услуга и се изготвят отчети за свършената работа. Периодично се изготвят междини технически доклади и искане за средства.
Партньори
Партньори:
Изпълнители:
Център за регионално развитие ООД
Офис В ООД
Ивелина Иванова Иванова
Габриела Ганчева Тодорова - Димитрова
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП:
192 396 BGN
Общ бюджет:
176 622 BGN
БФП:
176 622 BGN
Общо изплатени средства:
160 954 BGN
Източник на финансиране
Верифицирани средства
Валута
Безвъзмездна финансова помощ
176 622
BGN
Реално изплатени суми
Период
Размер
2007
0 BGN
2008
0 BGN
2009
0 BGN
2010
38 479 BGN
2011
85 539 BGN
2012
36 936 BGN
2013
0 BGN
2014
0 BGN
2015
0 BGN
160 954 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС
150 128
BGN
Реално изплатени суми
Период
Размер
2007
0 BGN
2008
0 BGN
2009
0 BGN
2010
32 707 BGN
2011
72 708 BGN
2012
31 395 BGN
2013
0 BGN
2014
0 BGN
2015
0 BGN
136 810 BGN
В т.ч. Национално финансиране
26 493
BGN
Реално изплатени суми
Период
Размер
2007
0 BGN
2008
0 BGN
2009
0 BGN
2010
5 772 BGN
2011
12 831 BGN
2012
5 540 BGN
2013
0 BGN
2014
0 BGN
2015
0 BGN
24 143 BGN
Финансиране от бенефициента
0
BGN
Индикатори
Индикатор 1
Брой лица, започнали работа след осигуряване на грижа в семейна среда за техни деца и близки
Индикатор 2
Бройназначени домашни помощници
Индикатор 3
Брой потребители на услугата "домашен помощник"
Индикатор 4
Брой обучени лица за извършване на услугата "домашен помощник"
Индикатор 5
Брой лица, за които е предотвратено настаняването в специализирана институция BG051PO001-5.2.07-0053-C0001
Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
Европейски съюз