Дейности:
|
Организация и управление на проекта. 1.Сформиране на екип
2.Сключване на договори
3.Изработване на технически задания
4.Изработване на вътрешни правила и процедури .
5.Разпределяне на отговорностите между водещата организация и партньора.
6.Изработване на график за срещи на екипа,план и отчет за мониторинг отразен в досиетата на потребителите и изпълнителите.
7.Изготвяне на досиета на изпълнителите съгласно ЗЗЛД.
8.Разработване на процедура за изчисляване и събиране на потребителските такси.
9.Изготвяне на месечни, междинни и окончателни финансови и технически отчети.
Ремонт и оборудване на кабинет за социална и психологическа работа с потребителите, социалните асистенти и домашни помощници. За успешната реализация на дейността е необходимо да се ремонтира и оборудва кабинет за социална и психологическа работа с потребителите и техните семейства и за супервизия на СА и ДП. Компютърната техника е необходима за създаване и обновяване на база данни на потребителите и изпълнителите, за съставяне на анкетни карти за проучване потребностите от нови услуги, за поддържане на он-лайн връзка с общността. Ще отразяваме и съхраняваме информация за емоционалното състояние на потребители и СА и ДП след преживяни травматични събития и за оказаната им професионална подкрепа. Предвижда се възможност за обратна връзка с потребителите по телефон и по интернет. Информационна кампания 1.Провеждане на две пресконференции: встъпителна и заключителна - за старта на проекта и отчитане на постигнатите резултати - с представителите на медиите и заинтересованите страни.
2.Разпространяване на информационни материали: рекламни флайери, листовки, плакати и дипляни, съдържащи информация за предоставяните услуги.
3.Провеждане на срещи с цел информиране с граждани в пенсионерските клубове и в центъра за рехабилитация и интеграция на хора с увреждания.
4. Излъчване на 20 тематични предавания по кабелното радио и 14 публикации в регионалните печатни издания.
5.Издаване на наръчник с материали, включващ нормативната база и отразяващ добри практики, който ще бъде разпространен сред общинските експерти, държавните институции, НПО и др.
6.Осигуряване на он-лайн и телефонна връзка с потребителите и общността.
7.Визуализиране на проекта чрез информационни табели.
Подбор на участниците в проекта – потребители, социални асистенти и домашни помощници. 1.Обявяване на процедура за кандидатстване на потребители.
2.Извършване на социална оценка на кандидатите от двама експерти съгласно Методиката.
3.Класиране на ползвателите в зависимост от степента на необходимост от услугите и определяне на адекватен потребителски пакет.При промяна на статуса ще се извършва текущо оценяване, одобряване на нови потребители, актуализиране на индивидуалния пакет услуги.
4.Подбор на персонал от комисия: на два етапа – по документи и чрез събеседване. 5.Предоставяне на списък с одобрените кандидати и подписване на договори.
6.Сключване на договор със Служба по трудова медицина за оценка на риска и осигуряване на безопасни условия на труд.Сключване на договор за застраховка “Злополука” със застрахователна компания.
7.Закупуване на работно облекло и лични предпазни средства за изпълнителите.
Обучение и супервизия на изпълнителите на услугата. Дейността предвижда въвеждащо и поддържащо обучение. Въвеждащото обучение е за новоназначените служители - без опит в услугата СА и ДП. То предхожда предоставянето на услугите и цели придобиване на знания и умения за спецификата на работата като социален асистент или домашен помощник. Ще се проведе през втория месец от началото на проекта. Обучението ще се осъществи от двама външни обучители в продължение на 5 дни по четири часа дневно. Ще бъдат разработени учебен план, програма и нагледни материали за изпълнителите. Поддържащото обучение ще се осъществява по време четвъртия и осмия месец и ще цели актуализиране знанията и уменията.Супервизията ще допринесе за подобряване на резултатите от работата на СА и ДП и за преодоляване синдрома на професионалното изгаряне, ще се проведе в четвърти и осми месец . Предоставяне на услугите социален асистент и домашен помощник 1.Сключване на договори между потребителя /или негов законен представител / и водещата организация за предоставяне на услугата.
2.Сключване на договори между водещата организация и изпълнителите, неразделна част от който е длъжностната характеристика и работния график.
3.Предоставяне на услуги съгласно Методиката за предоставяне на услугата, описани в индивидуалния план на потребителя.
Изпълнителите ще обслужват поне двама потребители при 8 ч. работен ден, като се допуска и почасово предоставяне на услугата на един или повече потребители /когато изпълнителят е на второ работно място,или пенсионер,желаещ да работи по 4 часа/или няма други желаещи лица в населеното място за потребител на услугите.
Индивидуална социална и психологическа работа с потребителите, социалните асистенти и домашни помощници. Индивидуално психологическо консултиране на потребителите, социалните асистенти и домашни помощници в консултативния кабинет. Осигуряване на подкрепа при наличие на травматични преживявания, междуличностни конфликти. Ежедневно ще се предостави възможност за консултация от психолог. Разясняване на правата на хората с увреждания и при необходимост насочване към институции.
|