Дейности:
|
1.Организационно изграждане на Център за социални услуги в семейна среда 1.1 Изработване на организационна структура на Центъра.
1.2 Изработване на вътрешна документация, която включва всички документи, регламентиращи правилата и процедурите при предоставяне на услугата „Домашен помощник”.
1.3 Изработване на схема за информационните и документо-потоци.
1.4 Изработване на оперативен график за дейностите в Центъра.
1.5 Създаване и функциониране на Съвет за наблюдение на проекта.
1.6 Изработване на Етичен кодекс в работата на домашните помощници.
1.7 Изработване на инструментариум и план за вътрешен мониторинг.
1.8 Подробен анализ на количествени и качествени индикатори, отчитащи успеха и постигането на резултатите заложени в техническото задание.
1.9 Заключителен доклад.
2.Подбор и назначаване персонал 2.1. Публикуване на обяви за набиране на персонал.
2.2. Приемане и регистриране на кандидатури.
2.3. Провеждане на интервюта с потенциалните домашни помощници;
2.4. Окончателен подбор на кандидатите;
2.5. Публикуване на обяви, свързани с предоставяне на услугата;
2.6. Извършване на социално проучване на кандидат-потребителите;
2.7. Изготвяне на социални оценки на кандидат-потребителите на социални услуги по проекта;
3.Обучение на домашни помощници. 3.1 Провеждане на въвеждащо обучение за 15 домашни помощника.
3.2 Обучение на домашните помощници в специфични практически умения за предоставяне на услугата.
3.3 Обучение на домашните помощници в здравословни и безопасни условия на труд.
3.4. Провеждане на две поддържащи обучения
4. Месечни супервизиии на персонала 4.1 Провеждане на планирани супервизии. 5.Предоставяне на услугата „Домашен помощник” на клиентите на центъра 5.1 Предоставяне на информация за услугата.
Информация за услугата ще се предоставя по няколко начина: Чрез изработване и разпространение на брошура, която да дава информация за проекта и описание на социалната услуга; чрез консултиране от екипа на Центъра и чрез провеждане на информационни срещи с местната общност по селата в общината. Целта на тези срещи е информацията за проекта и за услугата да достигне до всички потенциални потребители.
5.2 Оценка на индивидуалните потребности.
Оценката се осъществява от външен експерт и включва оценка на общото психическо и физическо състояние на потенциалния потребител; способността му за справяне с ежедневни дейности; социалната му активност и интереси; взаимоотношенията му със семейството му и други значими хора; битовите условия на живот; изискванията за медикаментозно лечение и диети; допълнителни потребности, безопасност и рискове.
5.3 Договор между доставчика и потребителя.
Договорът се сключва в седемдневен срок от началото на предоставянето на услугата и регламентира условията за предоставяне на услугата; правата и отговорностите на доставчика и потребителя; размер на потребителската такса и начин за нейното заплащане; отговорност и неустойки при неспазване на клаузите на договора; срок на договора и условия/начини за неговото прекратяване.
5.4 Изработване на Индивидуален план за предоставяне на услугата.
В плана се формулира целта на предоставяне на услугата и съдържа описание на дейностите, които ще бъдат извършвани за задоволяване на потребностите на конкретния потребител, както и на областите, в които той ще бъде стимулиран да използва максимално своя потенциал и да изгражда своята самостоятелност. Индивидуалния план включва освен оценката на потребностите, оценка на рисковете за здравето и безопасността на потребителя, както и процедури/действия за контролиране на основните рискови фактори.
5.5 Изпълнение на индивидуалния план.
Всички дейности, включени в плана следват постигането на набелязаните в него цели.
5.6 Периодичен преглед на изпълнението на индивидуалния план.
Планът се актуализира веднъж на шест месеца или по-рано, ако са настъпили изменения във вече констатираните обстоятелства. Промените се съгласуват с потребителя, негов роднина, близък или с неговия законен представител, след което се вписват в плана.
5.7 Групови дейности, свързани с осигуряване на условия за общуване и социални контакти.
По проекта се предвижда провеждането на две инициативи, в които ще се включат по-голямата част от потребителите, домашните помощници, представители на общността. Инициативите ще помогнат за социализацията на възрастните хора и хората с увреждания, за разнообразяване на живота им за създаване на повече положителни емоции у тези хора.Предвижда се потребителите заедно да отпразнуват Нова година . По проекта се предвижда организирано участие в общоселския събор на Илинден в местността Текето. В честването на тези празници ще се включат самодейни състави от читалищата на територията на община Крушари В края на проекта ще се проведе заключителна среща на всички потребители на услугата с общинското ръководство - кметски екип, представители на Общинския съвет, на която освен резултатите по проекта, ще се обсъдят възможности за бъдещи социални услуги в подкрепа на възрастните хора и хората с увреждане.
6.Информиране и популяризиране на проекта. 6.1 Публично представяне на проекта, неговите цели, услугите които ще предоставя, както и на постигнатите резултати, чрез провеждане на две пресконференции- в началото и в край на проекта.
6.2 Изработване на информационни материали: плакати, брошура и информационни табла за проекта.
|