Дейности:
|
Дейност 2. Информиране на работодателите за възможностите на схемата 1. С помощта на действащата информационна система на Агенцията по заетостта, се генерира списък на работодатели, които отговарят на изискването за включване в Проекта и се изготвят графици за посещения при работодателите.
2. Извършват се посещения, от служители на ДБТ, на място при работодателите за предоставяне на информационни материали и запознаване с възможността за включване в схемата и мотивиране за участие в Проекта.
Дейност 1. Организация и управление на Проекта Успешната реализация на Проекта изисква добра организация, координация, управление и контрол, предвид широката мащабност на Проекта.
За целта се сформира Екип за организация и управление на Проекта, който се състои от Ръководител, Координатор, Счетоводител, Технически сътрудник, Юрист и Експерти. Дейността на екипа се подпомага и от експерти, оказващи техническа подкрепа за изпълнението на проекта - служители от дирекции “Бюро по труда” /ДБТ/ и дирекции “Регионална служба по заетостта”/ДРСЗ/.
Екипът осъществява дейности относно:
- координиране и методическо подпомагане на ДБТ и ДРСЗ при реализирането на Проекта;
- контролиране спазването от ДБТ и ДРСЗ на нормативната уредба и методическите указания за реализация на Проекта;
- контролиране на работодателите за спазване поетите ангажименти по осигуряване на заетост на лицата;
- периодично изготвяне на информация – справки, отчети, анализи за реализацията на Проекта;
- водене и отчитане на финансово-счетоводната документация по Проекта.
Дейност 4. Професионално ориентиране и консултиране на безработни младежи за включване в схемата 1. Подготвителни действия за постигане целите на дейността.
- С помощта на действащата информационна система на Агенцията по заетостта, се генерира списък на регистрираните безработни младежи до 29 г. завършили средно - специално или висше образование.
- Извършва се селекция на безработните лица от генерирания списък, които са без трудов стаж по придобитата специалност;
2. При наличие на заявка за свободни работни места за стажант от работодател се осъществяват контакти и разговори с подходящите безработни лица от селектирания списък, като се информират и консултират за възможността, и мотивират да бъдат наети, като стажанти при работодател за период от 6 месеца. Предоставят им се рекламно-информационни материали
Дейност 3. Набиране на заявки за свободни работни места за стажанти 1. Подготвителни действия за постигане целите на дейността.
● Разработване на материали и формуляри за изпълнение на дейността:
- процедура за набиране на заявки от работодатели;
- формат на заявка за обявяване на работни места по Проекта от работодателите;
- регистър на работодателите по Проекта;
- регистър на заявките за разкриване на работни места по Проекта.
Посочените формати на документи се отпечатват и се предоставят целево за ползване.
2.Набиране на заявки от работодатели
- Работодателите представят в ДБТ заявки за свободни работни места, на които ще наемат безработни лица от целевата група по Проекта. Към заявката се прилагат автобиографии на определения от работодателя наставници.
- Информация за обявените свободни работни места се изнася на информационното пространство в ДБТ.
- Заявките се описват в Регистър на заявките за разкриване на работни места, специално създаден по Проекта.
- Подалите заявки работодатели се описват в Регистър на работодателите по Проекта.
Дейност7. Осигуряване на стажуване по специалността при работодател, с определени от него наставници, за всички включени в схемата безработни лица, за срок от 6 месеца. Всеки наставник отговаря за минимум 1 и максимум 7 души – представители на целева 1. Подготвителни действия за постигане целите на дейността.
●Разработване на материали и формуляри за изпълнение на дейността:
- договор за финансиране на заетост по Проекта;
- формат на присъствена форма;
- формуляр за проверка на място.
2. АЗ чрез териториалните си поделения сключва договор с работодателите за предоставянето на средствата за обезпечаване на заетостта на наетите по Проекта лица и определените от работодателя наставници.
3. Работодателите наемат по трудово правоотношение по КТ одобрените от тях безработни младежи на разкритите работни места.
От бюджета на Проекта се предоставят на работодателя месечно за период от 6 месеца средства за осигуряване на заетост на всяко включено в стажуване лице по Проекта, в размер на минималния осигурителен доход за съответната основна икономическа дейност и квалификационна група професии за съответната година, към които се отнася разкритото стажантско място. За лицата наети от работодатели – общини, общински предприятия по чл. 52 от ЗОС и структури на държавната администрация, основното възнаграждение е в размер на 400 лв.
4. Работодателите назначават определените от тях наставници по условията на чл.119 от КТ или по условията на Закона за държавния служител,.
От бюджета на Проекта се предоставят на работодателя средства за възнаграждение на всеки определен от него наставник, в размер на 1/2 от минималната работна заплата, установена за страната за съответната година месечно за период от 6 месеца(за наснтавниците назначени по трудов договор).За наставниците назначени по Закона за държавния служител-в месечен размер на ½ от минималната работна заплата, установена за страната за съответната година в съответствие със закона за държавния служител и Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация
Всеки наставник отговаря за минимум 1 и максимум 7 души от целевата група.
Средствата по Проекта се предоставят на работодателите по банков път.
Действително отработеното време от наетите лица се документира от работодателите, чрез попълнени и подписани формати на присъствени форми.
По време изпълнението на договорите се извършват проверки на място от екипа по Проекта и териториалните поделения на АЗ, като за резултатите от тях се попълват формуляри, разработени за целите на контрола по Проекта.
След приключване заетостта на наетите лица по Проекта, се извършва обобщаване на резултатите от изпълнението на дейността. Дейност 8. Визуализация и публичност В съответствие с приложимите правила за информиране и публичност, предвидени в чл. 8 от Регламент на ЕК /ЕС/ № 1828 от 2006 г. и в Ръководството за изпълнение на дейности за информиране и публичност по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2007-2013г., се предприемат необходимите действия за популяризиране на Проекта, а именно:
1. Провеждане на информационна кампания при стартиране на Проекта за представяне на неговите цели и дейности.
2. Публикуване в официалната електронна страница на Агенцията по заетостта - www.az.government.bg на периодична информация за изпълнението на Проекта.
3. Разработване на информационни материали, които се предоставят на всички дирекции ”Бюро по труда” и дирекции “Регионална служба по заетостта”, както следва :
- 200 броя плакати;
- 31 825 броя дипляни с възможностите за обучение по проекта;
- 27 099 броя флаери;
4.Осъществяване на контакти и информиране чрез средствата за масово осведомяване.
- широка информационна дейност за популяризиране на Проекта сред обществеността и младежите завършващи средни - специални и висши учебни заведения
Дейност 6. Въвеждащо обучение за формиране на трудови навици на представителите на целевата група, извършвано от определени от работодателя наставници Провеждане на въвеждащо обучение на стажантите от определените наставници, което включва:
- запознаване с режима на работа, инструктиране за спазване на изискванията за безопасни и здравословни условия на труд в предприятието;
- запознаване с прилаганите в предприятието условия за икономичност при използване на ресурсите за опазване на природата, околната среда и разделно събиране и рециклиране на отпадъците;
- представяне на стажанта на служителите и работниците от колектива;
- запознаване с основните дейности и процеси, извършвани в предприятието;
- запознаване със специфичните изисквания за дейността, изпълнявана от стажанта;
Дейност 5. Извършване на подбор на младежите, съгласно изискванията на работодателя за съответното място; 1. Подготвителни действия за постигане целите на дейността.
●Разработване на формуляри за изпълнение на дейността:
- формат на заявление за включване по Проекта от всяко безработно лице от целевата група;
- регистър на безработните лица по Проекта.
Посочените формати на документи се отпечатват и се предоставят целево за ползване.
2. Подбор и насочване на безработни лица от целевата група
- Изявилите желание безработни лица попълват Заявление за включване в Проекта.
- Всички безработни лица, попълнили Заявление, се описват в Регистър на безработните лица по Проекта.
- Подборът на безработните лица се извършва, съобразно изискванията на работодателите, посочени в Заявката, и изявените желания на безработните лица, включени в селектирания списък.
- Безработните младежи се насочват с насочващо писмо към работодателя за провеждане на среща-интервю.
- Посредническите услуги на всяко безработно лице се отразяват в Индивидуален план за действие.
- Работодателите предоставят обратна информация в ДБТ за резултатите от насочването на безработните лица.
|