Дейности:
|
Подготовка на дейност 1
Организиране и провеждане на професионално обучение
Подготвителен етап: През месец 1 след подписване на договор за финансиране ще започне подготвителния етап, който ще включва:
1.Сформиране на групата и оформяне на необходимата задължителна учебна документация – приемане на заявления от лицата за участие в обучението, придружени с документ за придобито образоване и медицинско свидетелство за здравословното им състояние. На всеки участник ще бъде оформен личен картон съгласно разпоредбите на МОН, където ще се отразява и съхранява информацията за вида на обучението, учебен план, постигнати резултати,придобита професионална квалификация и издаден документ.
2. Подготовка на учебните програми и материали, които са необходими за провеждане на обучението. Учебният план и съдържание на обучението по професионална подготовка ще се осъществява по учебна програма , разработена от обучаващата институция и съгласувана със заявителя на обучението- Водещата организация. Същите ще бъдат разработени в съответствие с Рамкова програма Д за начално професионално образование с придобиване на квалификация по част от професията. През този период ще бъдат закупени и комплектовани лекционните материали и материалите за практическото обучение.
Изпълнение на дейност 1
Организиране и провеждане на професионално обучение Изпълнение на дейност 1
Организиране и провеждане на професионално обучение
Етап на изпълнение: През месец 2 след стартиране на проекта ще започне професионално обучение за придобиване на професионална квалификация по част от професия „Оператор в дървообработването”,специалност «Производство на врати и прозорци», модул «Производство на стъклопакети, PVC и алуминиеви системи за врати и прозорци” на 27 заети лица,разделени в две групи. Предвиждат се 200 учебни часа теория и практика за една група, общо 400 учебни часа, които ще се водят от лектори с доказан опит в тази област. Предвидените часове за теоретично обучение ще се провеждат в осигурена за целта зала на дружеството, а практическото обучение на работното място – в цеховете.Предвиденият учебен план и учебна програма са съобразени с прилаганите технологии на производство в дружеството.
Разпределението на часовете по теория и практика ще бъде регламентирано във времеви график, който ще бъде съобразен с графика и натовареността на заетите лица.
Провеждане на изпити и придобиване на квалификация:
След приключване на обучението през месец 6 ще се проведат изпити по теория и практика на професията, които ще бъдат подготвени, организирани и проведени в съответствие нормативните документи на МОН. Отговорност за организацията, провеждането и издаването на документи ще носи обучаващата организация – Професионална гимназия по архитектура и строителство - гр. Враца.Всички лица успешно положили изпитите ще получат Удостоверение за професионално обучение.
Очаквани резултати:
1.Организирано и проведено професионално обучение на 27 заети лица.
2. Развитие на персонала чрез професионално обучение.
2. Получени удостоверения за професионално обучение по част от професията
„Оператор в дървообработването” на специалност «Производство на врати и прозорци» модул «Производство на стъклопакети, PVC и алуминиеви системи за врати и прозорци”
Подготовка на дейност 2
Обучение за придобиване и разширяване на знанията по английски език и развитие на ключови компетенции
: Сформиране на група за провеждане на обучението – 10 лица.
Провеждане на входящо ниво за установяване степента на владеене на английски език в съответствие с Европейската квалификационна рамка. Подготовка на учебна програма и закупуване на учебни комплекти / учебник и учебна тетрадка /, които да имат надграждаща функция.
Изпълнение на дейност 2
Обучение за придобиване и разширяване на знанията по английски език и развитие на ключови компетенции
Предвиждат се общо 140 учебни часа, които ще се провеждат в обособена за целта зала на ВО, от лектор, притежаващ необходимата квалификация.
В рамките на предвидените часове за обучение са включени часовете за установяване на входящо ниво, контролни тестове и изпит в края на обучението. В случай, че се установи разлика във входящото ниво на обучение ще се използва диференциран подход на организация с цел постигане на положителни резултати.
След приключване на обучението през месец 6 ще се проведе изпит за установяване ниво на владеене на английски език,съгласно Европейската квалификационна рамка.Всички участници успешно положили изпита ще получат Сертификат по образец на обучаващата институция.
Очаквани резултати:
1. Организирано и проведено обучение по Английски език на 10 заети лица;
2. Придобити знания и компетенции по английски език, осигуряващи възможност за по-свободно общуване.
3. Получени сертификати удостоверяващи ниво на владеене на английски език.
Изпълнение на дейност 3
Провеждане на обучения за придобиване на ключови компетенции
През месец 3 и 4 ще се проведат следните обучения за придобиване на ключови компетентности:
Обучение 1: Работа в екип и управление на екипа.Мотивация и развитие на служителите. – предвижда се обучение на 18 лица с продължителност 12 часа за една група, общо 24 часа; Обучението ще се проведе в обособена за целта зала, осигурена от дружеството.
Обучение 2:Умения за адаптиране към нови задачи произтичащи от технологичното развитие на предприятието – 18 лица, в две групи, с продължителност 18 часа за една група, общо 36 часа.Обучението ще се проведе в обособена за целта зала, осигурена от дружеството.
В хода на провеждане на обученията са предвидени интерактивни методи, решаване на казуси и др.
На участниците в обученията ще бъдат издадени сертификати по образец на обучаващата организация, която е партньор 2 по проекта – „Аглеланд” ЕООД.
Очаквани резултати:
1.Организирани и проведени обучения за придобиване на ключови компетентности за 18 заети лица.
2. Получени 36 сертификати за участие в проведените обучения.
3. Придобити знания и умения за работа в екип,повишена мотивация на служителите и умения за адаптация към нови производствени задачи произтичащи от технологичното развитие на предприятието.
Изпълнение на дейност 4
Управление и вътрешен мониторинг
През месец 1 след подписване на договор за финансиране ще стартират дейностите свързани с управление и изпълнение на проекта . Основната цел на дейността е осигуряване на качествено и ефективно реализиране на планираните дейности,чрез които ще се постигнат очакваните резултати и поставените цели.Реализирането на дейността ще бъде в два етапа:
Подготвителен етап: Работни заседания на Екипът за управление на проекта и представители на обучаващите организации относно изготвяне на Система за администриране и контрол включваща: Времеви график за работата по проекта, изготвяне на график за популяризиране на проекта.и план съдържащ методи за вътрешен мониторинг и контрол.
На първото заседание ще се разпределят конкретните задачи на членовете на екипа за управление съобразени с планираните отговорности в проекта.
Етап на изпълнение: Предвиждат се ежемесечни заседания на ръководителя по проекта с членовете на екипа за управление и всички ангажирани лица, които ще бъдат отразявани в протокол. Целта на заседанията ще бъде, анализ на извършените към момента дейности, получаване на обективна реализация за хода на проекта,удовлетвореност на целевите групи, подготовка на вътрешни процедури за изпълнение на проекта , периодични инструктажи, подготвяне на междинни и окончателни технически и финансови отчети, както и набелязване на конкретни мерки за отстраняване на възникнали проблеми. В хода на изпълнение на проекта се предвижда периодично провеждане на анкети с бенефициентите и преподавателите относно получаване на обективна информация за качеството на предоставеното обучение, удовлетвореност и възможност за последващо участие.
Очаквани резултати:
1.Качествено изпълнение на всички планирани в проекта дейности;
2.Ефективно функциониране на екипа за управление на проекта;
3.Активно участие на партньорите. за постигане целите на проекта;
4.Въведена система за администриране и контрол върху изпълнението на проекта;
5. Разработени и внедрени методи за текущо и последващо следене на удовлетвореността от проведените обучения;
6.Изготвени технически и финансови отчети.
Подготовка на дейност 5
Информиране и публичност
Подготвителен етап:
1. Подготовка на план за оповестяване на резултатите от дейностите по проекта;
2. Избор на изпълнители за оформление и отпечатване на материалите за популяризиране на проекта;
3. Подготовка на презентационен материал чрез който ще се дава информация за медиите.
Изпълнение на дейност 5
Информиране и публичност
Подготовка и поставяне на информационни табели върху сградите на ВО и партньорите– 3бр.;
Оповестяване на резултатите в местни и регионални медии – общо 20 публикации в печатни и 12 в електронни медии;
Линк към сайта на водещата организация с възможности за обратна връзка и архив чрез който ще се осигури публичност и прозрачност.
Отпечатване на цветни рекламни брошури,съдържащи общо 6 стр. с информация за проекта, които ще бъдат разпространявани от водещата организация и партньорите – 500 бр.
Разпространение на цветни диплянки, тройно сгънати – 450 бр.
Разпространение на информационни папки с логото на ЕС, ОП „Развитие на човешките ресурси” и наименованието на проекта – 200 бр.
Провеждане на анкети с бенефициентите относно ползите от курсовете,получаване на обратна връзка и обективна информация през периода на реализация на проекта, постигнати очаквания,проучване нуждата от последващо обучение – 230бр.
Подготовка и отпечатване на презентационен материал – общо 40 бр. Ще бъдат подготвени две презентации- една в началото и една в края на проекта, които ще бъдат предоставяни на медиите и при други дейности свързани с реализацията на проекта.
Падове с логото на ЕС и ОП „РЧР” – 45 бр.
Химикалка с логото на ЕС и ОП „РЧР” – 100 бр.
|