Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-2.1.02-0384-C0001
Номер на проект: ESF-2102-01-11022
Наименование: "Усъвършенстване на уменията и подобряване конкурентноспособността на служшителите на "Каменица" АД
Бенефициент: "Каменица" АД
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 29.01.2010
Начална дата: 24.02.2010
Дата на приключване: 24.12.2010
Статус: Приключен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     ЮГОЗАПАДНА И ЮЖНА ЦЕНТРАЛНА БЪЛГАРИЯ
          Югозападен
               София град
                    Столична
Описание
Описание на проекта: Усъвършенстване на уменията и подобряване конкурентоспособността на служителите на "Каменица" АД
Дейности: Дейност 1: Назначаване на екип за управление на проекта. Ръководител на проекта ще бъде Ръководителят на отдел Обучение и развитие на персонала. При одобрение на проекта, веднага след подписване на Договора за безвъзмездна помощ, със заповед ще бъдат назначени счетоводител, 2-ма координатори на обученията в производствената и търговска функции в компанията, както и външен координатор на проекта. Екипът, ще трябва да организира и проведе търг за избор най-вероятно на двама основни изпълнители на обученията. Координаторите на обученията ще работят в тясна връзка с избраните изпълнители, като договарят и съблюдават качеството на проведените обучения, помагат за организацията и логистиката свързана с провеждането на обученията, и отговарят за надлежното събиране на всички присъствени листове и анкетите за обратна връзка от обучеамите. Счетоводителят ще носи отговорност за счетоводното отразяване на проектните транзакции в счетоводната система на Каменица АД и за коректното съхранение на разходно-оправдателните документи. Външният координатор носи отговорност за цялостната кореспонденция с Междинното звено, за съблюдаването на одобрения план-график на дейностите, за изготвянето на всички писма, уведомления, потенциални заявления за анекси към сключения договор, за тръжната документация и за цялостното коректно отчитане на проектните дейности. Заедно с ръководителя на проекта ще одобрява действията на колегите си от екипа, ще одобрява кореспонденцията с Междинното звено, ще инициира и ръководи срещите на екипа за координация и съгласуване на дейностите, и ще осъществява постоянен контрол върху качеството на обученията и удовлетвореността на обучаемите от провежданите обучения.
Дейност 2: Провеждане на процедура за избор на изпълнители според изискванията на ПМС 55/03.2007. Екипът ще организира и проведе процедура за избор на изпълнители на обученията в пълно съответствие с изискванията на ПМС 55/2007. В рамките на процедурата екипът ще изготви следните документи, част от тръжната документация: 1) Пояснителен документ 2) Методология за оценка на офертите 3) Технически спецификации на програмите по ключови компетенции 4) Проекто-договори с изпълнителите на обученията по ключови компетенции 5) Изисквания към офертите. След одобрение на тръжната документация от страна на Междинното звено, екипът ще пристъпи към провеждане на самата процедура. Процесът на избор формално ще има за основен критерий избора на ‘икономически най-изгодната оферта’, като ще преследва една по-обща цел: да се изберат най-добрите изпълнители на предложените в проекта обучения и да се договорят условия, при които обучаемите да получат услуги с висок стандарт. Съображението да се търси този висок стандарт се обуславя от очакванията на българските и чужди клиенти на Каменица АД, от размера на настоящото проектно предложение, от амбициите на компанията да бъде лидер на пазара, от любознанието и възможностите на младите служители на компанията.
Дейност 3: Изработване на програма по дни и дати за провеждане на обученията по ключови компетенции. План-графикът по дати и часове за различните групи ще бъде изготвен в консултации с вече избраните обучителни организации.
Дейност 4: Разработване и провеждане на обучение по Управленски умения (‘Инициативност и предприемачество’ в Европейската референтна рамка). Обучението ще бъде с продължителност 32 учебни часа като целевата група се състои от 60 средни мениджъри-супервайзори от производствената и търговската функции на Каменица АД. Изпълнителят ще бъде избран с процедура за избор според изискванията на ПМС 55/2007 и вероятно това обучение ще бъде отделна обособена позиция в тръжната документация.
Дейност 5: Разработване и провеждане на обучение по Търговски умения Обучението ще обхване 160 търговски представители от търговската фунцкия на компанията и десет средни мениджъри от администрацията. Програмата ще засегне различни теми като умения за преговаряне с клиенти, маркетинг, мърчандайзинг, ефективно представяне на решения. Обучаемите ще задълбочат разбирането си за спецификите при успешния мърчъндайзинг на стоките в различните търговски обекти и ще подобрят познанията си за основните групи клиенти и основните фактори, които влияят върху решението им за покупка.
Дейност 6: Разработване и провеждане на обучение по Ефективна бизнес комуникация (‘Общуване на родния език’ в Европейската референтна рамка). Обучението е предвидено за 140 оператори от производствената функция на Каменица АД. Обучаемите ще имат възможност да усвоят и упражнят различни методи за ефективна комуникация в опит да се постигне по-добро разбиране за подхода и уменията, необходими за успех в общуването. В тази програма ще се разгледат и някои основни положения по отношения изискванията на съвременната бизнес среда към междуличностната комуникация. Ще се разгледат различни елементи на ефективната реч и ефикасния диалог в контекста на бизнес комуникацията, като се вземат предвид различията, произтичащи от изискванията за образователната степен – от една страна, и необходимостта от ефективно използване на комуникационните канали в организацията – от друга, така че да се подпомогне ефективното протичане на комуникацията – двупосочно по вертикала и хоризонтално – между различните звена на компанията. За всички обучаеми по Дейности 4, 5 и 6 се предвижда и модул за управление на времето и стреса. Това се налага, защото повечето служители, поради естеството на своите задължения, трябва ежедневно да организират времето си и/или да приоритизират задачите си, а от там и да се справят със стресови ситуации. Повечето представители на целевата група имат конкретни поставени цели за изпълнение на регулярна основа, имат да изготвят периодични писмени справки, да правят оценка на това какво са направили и какво още трябва да постигат.
Дейност 7: Дейности за информация и публичност При реализацията на проекта ще бъдат използвани подходящи методи за информиране и публичност, като се спазват изискванията за визуална идентификация, предвидени в чл. 8 на Регламент на Комисията № 1828/2006. Бенефициентите ще получат информация за проекта по е-мейл, чрез преките си ръководители и чрез информационни листовки. Ще бъде проведени ПР събития, съобразени с календара на Каменица АД, за популяризиране на проекта и ще се поместят подходящи публикации в специализирания печат. Ако проектът бъде одобрен, в офисите на Каменица АД ще бъдат поставени постери/табели, представящи целите и същността на изпълнявания проект, както и финансовия принос на ЕСФ и ОП РЧР.
Дейност 8: Изготвяне на окончателен Технически и Финансов Отчет. При изготвянето на окончателния технически и финансов отчет, Каменица АД ще вземе предвид потенциалните забележки и опита акумулиран при подготвянето на междинния отчет. По предварителни оценки – изготвянето на междинен отчет е вероятно, но не задължително, поради което на този етап не е конкретно отразен в Плана за дейнствие. При всички положения, Каменица АД е готова да се възползва от правото си да изготви междинен отчет – и ако прецени, че трябва да го стори, най-вероятно ще бъде след 6-тия месец от стартирането на проекта. При изготвянето на окончателния (и евентуално междинния) отчет, екипът на проекта ще се ръководи от принципа в техническия отчет да се описва и представя съответната документация удостоверяваща изпълнението на дейностите по проекта, докато във финансовия отчет ще се описва и представя съответната документация удостоверяваща направените раходи по перата на бюджета на проекта.
Партньори
Партньори:  
Изпълнители:
"Девелор България" ООД
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 107 006 BGN
Общ бюджет: 135 860 BGN
БФП: 95 102 BGN
Общо изплатени средства: 95 102 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 95 102 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 21 000 BGN
2011 74 102 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
95 102 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 80 837 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 17 850 BGN
2011 62 987 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
80 837 BGN
В т.ч. Национално финансиране 14 265 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 3 150 BGN
2011 11 115 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
14 265 BGN
Финансиране от бенефициента 45 860 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Брой лица, включени в обучение за придобиване на ключови компетенции
Индикатор 2 дял на лицата, придобили ключови компетенции
Индикатор 3 Дял на служителите, успешно завършили обучение


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз