Дейности:
|
Дейност 1:
Назначаване на екип за управление на проекта.
Ръководител на проекта ще бъде Ръководителят на отдел Обучение и развитие на персонала. При одобрение на проекта, веднага след подписване на Договора за безвъзмездна помощ, със заповед ще бъдат назначени счетоводител, 2-ма координатори на обученията в производствената и търговска функции в компанията, както и външен координатор на проекта. Екипът, ще трябва да организира и проведе търг за избор най-вероятно на двама основни изпълнители на обученията.
Координаторите на обученията ще работят в тясна връзка с избраните изпълнители, като договарят и съблюдават качеството на проведените обучения, помагат за организацията и логистиката свързана с провеждането на обученията, и отговарят за надлежното събиране на всички присъствени листове и анкетите за обратна връзка от обучеамите.
Счетоводителят ще носи отговорност за счетоводното отразяване на проектните транзакции в счетоводната система на Каменица АД и за коректното съхранение на разходно-оправдателните документи.
Външният координатор носи отговорност за цялостната кореспонденция с Междинното звено, за съблюдаването на одобрения план-график на дейностите, за изготвянето на всички писма, уведомления, потенциални заявления за анекси към сключения договор, за тръжната документация и за цялостното коректно отчитане на проектните дейности. Заедно с ръководителя на проекта ще одобрява действията на колегите си от екипа, ще одобрява кореспонденцията с Междинното звено, ще инициира и ръководи срещите на екипа за координация и съгласуване на дейностите, и ще осъществява постоянен контрол върху качеството на обученията и удовлетвореността на обучаемите от провежданите обучения.
Дейност 2:
Провеждане на процедура за избор на изпълнители според изискванията на ПМС 55/03.2007.
Екипът ще организира и проведе процедура за избор на изпълнители на обученията в пълно съответствие с изискванията на ПМС 55/2007. В рамките на процедурата екипът ще изготви следните документи, част от тръжната документация:
1) Пояснителен документ
2) Методология за оценка на офертите
3) Технически спецификации на програмите по ключови компетенции
4) Проекто-договори с изпълнителите на обученията по ключови компетенции
5) Изисквания към офертите.
След одобрение на тръжната документация от страна на Междинното звено, екипът ще пристъпи към провеждане на самата процедура.
Процесът на избор формално ще има за основен критерий избора на ‘икономически най-изгодната оферта’, като ще преследва една по-обща цел: да се изберат най-добрите изпълнители на предложените в проекта обучения и да се договорят условия, при които обучаемите да получат услуги с висок стандарт. Съображението да се търси този висок стандарт се обуславя от очакванията на българските и чужди клиенти на Каменица АД, от размера на настоящото проектно предложение, от амбициите на компанията да бъде лидер на пазара, от любознанието и възможностите на младите служители на компанията.
Дейност 3:
Изработване на програма по дни и дати за провеждане на обученията по ключови компетенции.
План-графикът по дати и часове за различните групи ще бъде изготвен в консултации с вече избраните обучителни организации. Дейност 4:
Разработване и провеждане на обучение по Управленски умения
(‘Инициативност и предприемачество’ в Европейската референтна рамка).
Обучението ще бъде с продължителност 32 учебни часа като целевата група се състои от 60 средни мениджъри-супервайзори от производствената и търговската функции на Каменица АД. Изпълнителят ще бъде избран с процедура за избор според изискванията на ПМС 55/2007 и вероятно това обучение ще бъде отделна обособена позиция в тръжната документация. Дейност 5:
Разработване и провеждане на обучение по Търговски умения
Обучението ще обхване 160 търговски представители от търговската фунцкия на компанията и десет средни мениджъри от администрацията. Програмата ще засегне различни теми като умения за преговаряне с клиенти, маркетинг, мърчандайзинг, ефективно представяне на решения. Обучаемите ще задълбочат разбирането си за спецификите при успешния мърчъндайзинг на стоките в различните търговски обекти и ще подобрят познанията си за основните групи клиенти и основните фактори, които влияят върху решението им за покупка. Дейност 6:
Разработване и провеждане на обучение по Ефективна бизнес комуникация
(‘Общуване на родния език’ в Европейската референтна рамка).
Обучението е предвидено за 140 оператори от производствената функция на Каменица АД. Обучаемите ще имат възможност да усвоят и упражнят различни методи за ефективна комуникация в опит да се постигне по-добро разбиране за подхода и уменията, необходими за успех в общуването. В тази програма ще се разгледат и някои основни положения по отношения изискванията на съвременната бизнес среда към междуличностната комуникация. Ще се разгледат различни елементи на ефективната реч и ефикасния диалог в контекста на бизнес комуникацията, като се вземат предвид различията, произтичащи от изискванията за образователната степен – от една страна, и необходимостта от ефективно използване на комуникационните канали в организацията – от друга, така че да се подпомогне ефективното протичане на комуникацията – двупосочно по вертикала и хоризонтално – между различните звена на компанията.
За всички обучаеми по Дейности 4, 5 и 6 се предвижда и модул за управление на времето и стреса. Това се налага, защото повечето служители, поради естеството на своите задължения, трябва ежедневно да организират времето си и/или да приоритизират задачите си, а от там и да се справят със стресови ситуации. Повечето представители на целевата група имат конкретни поставени цели за изпълнение на регулярна основа, имат да изготвят периодични писмени справки, да правят оценка на това какво са направили и какво още трябва да постигат.
Дейност 7:
Дейности за информация и публичност
При реализацията на проекта ще бъдат използвани подходящи методи за информиране и публичност, като се спазват изискванията за визуална идентификация, предвидени в чл. 8 на Регламент на Комисията № 1828/2006.
Бенефициентите ще получат информация за проекта по е-мейл, чрез преките си ръководители и чрез информационни листовки. Ще бъде проведени ПР събития, съобразени с календара на Каменица АД, за популяризиране на проекта и ще се поместят подходящи публикации в специализирания печат. Ако проектът бъде одобрен, в офисите на Каменица АД ще бъдат поставени постери/табели, представящи целите и същността на изпълнявания проект, както и финансовия принос на ЕСФ и ОП РЧР.
Дейност 8:
Изготвяне на окончателен Технически и Финансов Отчет.
При изготвянето на окончателния технически и финансов отчет, Каменица АД ще вземе предвид потенциалните забележки и опита акумулиран при подготвянето на междинния отчет. По предварителни оценки – изготвянето на междинен отчет е вероятно, но не задължително, поради което на този етап не е конкретно отразен в Плана за дейнствие. При всички положения, Каменица АД е готова да се възползва от правото си да изготви междинен отчет – и ако прецени, че трябва да го стори, най-вероятно ще бъде след 6-тия месец от стартирането на проекта.
При изготвянето на окончателния (и евентуално междинния) отчет, екипът на проекта ще се ръководи от принципа в техническия отчет да се описва и представя съответната документация удостоверяваща изпълнението на дейностите по проекта, докато във финансовия отчет ще се описва и представя съответната документация удостоверяваща направените раходи по перата на бюджета на проекта.
|