Дейности:
|
Пакет І - І.1. Организиране на ръководен екип и ясно разпределение на задачите и отговорностите Управленският екип, съвместно с Партньора и в съответствие с Плана за действие, изработва детайлната разбивка на задачите по изпълнението на дейностите по Проекта в тяхната логическа последователност и утвърждава график за тяхното изпълнение Пакет І - І.2. Управление на проекта Управлението на Проекта се осъществява от Ръководителя. Неговите задължения са да осъществи цялостното ръководство на Проекта, да разпределя задачите и координира дейността на другите членове на екипа, да планира месечната дейност и да подготвя месечните отчети, да контролира изпълнението на месечния план-график и спазването на сроковете за изпълнение на задачите, при необходимост да поставя нови, възникнали в хода на реализация на проекта задачи, а при завършване на проекта да отчете неговото цялостно изпълнение и осигури приемането му от агенцията.
Счетоводителят води всички счетоводни операции по проекта и отговаря за финансовото му отчитане.
Координатор обучителна организация организира връзката и взаимодействието между трите субективни центъра по Проекта – Водеща организация-Партньор-Целева група. Отговаря за логистичното и материално осигуряване на процесите по Проекта. Той контролира изпълнението на месечния план-график и спазването на сроковете за изпълнение на задачите, при необходимост поставя нови, възникнали в хода на реализация на проекта задачи.
Пакет І - І.3. Техническо обезпечение на проекта При осъществяване на Проекта всеки от партньорите има конкретни отговорности и ангажименти, които са ясно определени и обосновани в съответствие с тяхната специфична дейност и опит.
Водещата организация има ангажимента да обезпечи технически обучението, да подготви учебните и производствени помещения за нормално протичане на курса.
Пакет І - І.4. Организиране на система за наблюдение и оценка Ръководителят на Проекта оперативно наблюдава изпълнението на изработения график за изпълнение. Той има точна представа за състоянието на всеки един етап, във всеки момент. Тази организация позволява навременно отстраняване на възникнали трудности и пречки.
Едновременно с това се предвижда и създаване на организация за текущ и етапен вътрешен контрол (вътрешен мониторинг), която ще позволи във всеки един момент осигуряването на бърза, точна и обективна информация за външен текущ и/или етапен контрол (външен мониторинг).
Доколкото извършването на дейностите по осъществяване на образователната и обучителни програми (включително и провеждането на изпитите и издаването на свидетелствата за придобита квалификация) е възложено на Партньора, в сътрудничество с него Водещата организация ще има непосредствено наблюдение върху процесите. Така, в хода на осъществяването на тази форма на оперативно сътрудничество, няма да се затрудни нито вътрешният, нито външният контрол (мониторинг).
Пакет ІІ - ІІ.1. Изработване на програмата и модулите на обучението Учебното съдържание в учебната програма за специалността „Заваряване” е структурирано в 7 модула, а във всеки модул е групирано по теми. Общият брой часове е 300 часа. Теоретичните модули включват 100 часа, а практическият – 200 часа; Учебното съдържание в учебната програма за специалността „Шлосерство” е структурирано в следните 10 модула, а във всеки модул е групирано по теми. Общият брой часове е 300. Теоретичните модули са 8 и включват общо 102 часа, а практическите – 2 и включват 198 часа Пакет ІІ - ІІ.2. Изготвяне на детайлизиран график Детайлизираният график за осъществяване на Проекта е приложен в Плана за действие, посочен в т.2 от Раздел V. Описание на Проектното предложение на тази Апликационна форма Пакет ІІ - ІІ.3. Техническо обезпечаване на обучението Водещата организация има ангажимента да обезпечи технически обучението, да подготви учебните и производствени помещения за нормално протичане на курса. Пакет ІІ - ІІ.4. Подготвяне и оборудване на учебните площадки и оборудване за провеждане на практическите обучения Пакет ІІІ - ІІІ.1. Определяне входното ниво на всички участници в курса Някои от служители на Кандидата ще бъдат преквалифицирани, което ще им позволи да добият допълнителни умения с цел обогатяване профила на фирмата.
Целевата група е разделена на 2 курса х 15 човека. Мотивите за това разделение са следните. От една страна при този състав на групите е възможно постигането на най-добри учебни резултати.
От друга страна по този начин може да се постигне необходимия компромис между постигането на квалификационните цели на Проекта и поддържането на относително нормален производствен ритъм на производствената площадка на Водещата организация. В противен случай Кандидатът би трябвало да спре производствената си дейност за времето на обучение, което нито един работодател, още по-малко частен предприемач, може да си позволи. Това би противоречало на здравата стопанска логика.
За пълноценно осъществяване целите и задачите на Проекта ще се определи входното ниво на участниците в Целевата група. В момента на кандидатстване то е средно, но поради текучеството сега е трудно да се определи за времето, когато ще се изпълнява Проекта.
Пакет ІІІ - ІІІ.2. Окончателно утвърждаване на състава на Целевата група След окончателното утвърждаване на състава на Целевата група участниците в нея ще се запознаят подробно с технология на цялостния производствения цикъл и поетапността на дейностите и след това ще се премине към усвояване учебното съдържание при което се формират професионални компетенции в професията. Пакет ІІІ - ІІІ.3. Подготовка, организация и утвърждаване на Учебни програми и Учебни планове Пакет ІІІ - ІІІ.4.а. Провеждане на теоретичните и на практическите модули по професията „Заварчик”, сп. „Заваряване” І-ва степен Пакет ІІІ - ІІІ.4.б Провеждане на теоретичните и на практическите модули по професията „Шлосер”, специалност „Шлосерство” І-ва степен Пакет ІІІ - ІІІ.5. Определяне резултатите от обучението и приключване на обучителните курсове В края на практическото си обучение (учебната и производствена практика) членовете на Целевата група (крайните преките бенефициенти) трябва да могат да прилагат усвоените теоретични и практически знания и умения в реални производствени условия. Това е особено важно с оглед успешно и дълготрайно им интегриране в конкретна операционна среда, което от своя страна ще намали текучеството на изпълнителския състав. Пакет ІІІ - ІІІ.6. Подготовка, организация и провеждане на изпитите по теория и практика III.6 Подготовка, организация и провеждане на изпитите по теория и практика по утвърдените национални изпитни програми за придобитата квалификация и издаване на квалификационните Свидетелства по І-ва степен на специалностите „Заваряване” или „Шлосерство”. Пакет ІV - ІV.1. Затвърждаване на практическия опит, знания и умения На основата на проведеното теоретични и практическо обучение бенефициентите повишават професионалната си квалификация, а от там производителността и адаптивността си, което е гаранция за успешна интеграция в колектива и в производствения процес. Трайното и устойчиво интергриране на преминалите курса на квалификация ще допринесе за затвърждаване и доразвиване на практическите знания, опит и умения, усвоени при изпълнението на Проекта.
Сред първите отрасли на националното стопанство, които вече осезателно са засегнати от глобалната криза, е машиностроенето. Вече се наблюдава свиване на пазара, което ще продължи в обозримо бъдеще. За справяне с настъпващите трудности на този чувствителен пазар е необходимо повишаване на конкурентоспособността. Важен инструмент за това е повишаването на квалификацията на кадровия потенциал, за да се посрещне с по-добро качество на изпълнението пазарния натиск. По-добрата квалификация на изпълнителския персонал ще допринесе за по-добро качество на изпълнението и съкращаване на сроковете. Тази комбинация води до повишаване на конкурентоспособността при съизмеримите други показатели.
Пакет ІV - ІV.2. Изготвяне на стратегия за човешките ресурси Стопанските проблеми, произтичащи от глобалната финансова криза, изискват адекватно управленско поведение на фирмено ниво. Справянето с тези проблеми е едно от най-сериозните предизвикателства пред фирмения мениджмънт. Ясното разбиране за необходимостта от справянето с настъпващите (и в известни отношения – вече настъпили) трудности поставя във фокуса на вниманието този важен възел от проблеми.
В „Самиташ Металбау” ООД се работи по изготвяне стратегия за развитие на човешките ресурси. И един от ключовите стратегически инструменти е повишаването на квалификацията, а чрез това – и стабилизиране на квалифицирания кадрови потенциал. Това е сред основните мотиви да се кандидатства с това Проектно предложение.
Пакет V - V.1. Изработване и поставяне на табло за визуална идентификация V.1 Изработване и поставяне на табло за визуална идентификация – 1 бр.; Пакет V - V.2. Разпространение на рекламни листовки V.2 Разпространение на рекламни листовки. Отпечатване на 300 рекламни листовки за изпълнението на проекта Пакет V - V.3. Организиране на две пресконференции V.3 Организиране на две пресконференции (Първата пресконференция се провежда при стартиране на проекта. На тази пресконференция ще се представи самият Проект, партньорите по Проекта. Ще се представят основните идеи, трудности и проблеми. Втората ще се проведе при приключване на Проекта. На нея ще се представят заключителните резултати, степента, в която Проектът е постигнал предварително поставените цели и задачи, перспективите за очаквано устойчиво продължаване на дейността.) Пакет V - V.4. Съобщения към медиите В съответствие с утвърдената практика, при всички публични прояви Водещата организация ще представя Проекта като обект на проявление на Европейското присъединително подпомагане на развитието на българската икономика, на развитието на българския пазар на труда с цел повишаване производителността на труда и създаване на условия за устойчива заетост. Отчитане на Проекта
|