Дейности:
|
1.1. Изготвяне на аналитични данни и проучвания за готовността и информираността за усвояване на средствата от СКФ В рамките на тази дейност ще бъдат проведени социологически проучвания, на базата на които ще се изготвят съответните анализи на нуждите от информация и предпочитаните комуникационни канали на всички целеви публики. Мярката включва осигуряване на експертна помощ/консултантски услуги за разработване на анализ на данните, събрани посредством проведените проучвания и препоръки за бъдещи действия.
С цел да се допринесе за бъдещото стабилно управление на процеса по усвояване на средствата от европейските фондове е необходимо първо да се съберат данни за конкретното разбиране на финансирането от ЕС и неговото влияние, да се анализира настоящата ситуация и да се направят изводи и препоръки за бъдещи действия.
1.2. Организиране и провеждане на публични събития и обезпечаване на информационни и промоционални материали за провеждането им Съгласно чл. 69 от Регламент 1083/2006 държавите-членки следва да осигуряват информация и да публикуват операциите и съ-финансираните си програми. Информацията трябва да е адресирана до гражданите на ЕС и бенефициентите с цел подчертаване ролята на Общността и осигуряване на прозрачност на помощта от фондовете чрез използване на различни форми и методи на комуникация. Тази дейност е насочена към организиране и провеждане на публични събития целящи повишаване на информираността и осигуряване на прозрачност за правилата и възможностите за прилагане на структурните инструменти в България и обезпечаване на информационни и промоционални материали за провеждането им. Тук са включени семинари и обучения за журналисти и специалисти по връзки с обществеността и вътрешни публики с цел предоставяне на информация относно мерките за информация и публичност по СКФ.
В рамките на тази дейност ще бъдат подготвени и отпечатани сборник с регламентите на ЕС по отношение на СКФ и сборник с българските нормативни актови по отношение на СКФ; ще бъдат разработени и издадени Правила за публичност и информация на ОПТП и други информационни материали.
2.1. Организиране на работата и доброто функциониране на Централния информационен офис Обезпечаването на ефективното функциониране на Централния информационен офис и изграждането на работещ механизъм за координация, сътрудничество и партньорство между институциите, включени в управлението на СКФ, ще гарантират ефикасното изпълнение на всички планирани комуникационни дейности. По този начин ще се избегне припокриване и дублиране между планираните дейности по всички оперативни програми, включително двете, финансирани от ЕСФ, и ще се създадат условия за осигуряване на оптимална публичност и информационна синергия по въпросите, свързани с финансирането от СКФ. В настоящата дейност се предвижда предоставянето на цялостна подкрепа за организирането на работата и доброто функциониране на Централния информационен офис. Дейността предвижда осигуряване на консултантска помощ и сътрудничество с външни организации, чрез които да бъде оказано активно съдействие с цел създаване на устойчив модел на работа на ЦИО, съдействие при създаването на структурата и организацията на работа, укрепване на капацитета и подобряване на ефикасността на служители му.
Дейността предвижда осигуряване на добро управление чрез материално стимулиране на екипа на ЦИО, заплащане на експерти, командировъчни разходи, закупуване или наем на технически средства, офис материали и оборудване, необходими за извършване дейността на ЦИО, разходи за експертни мисии до и от сходни структури в страни от ЕС с цел обмяна на опит и добри практики и др.
В рамките на тази дейност се предвижда и организирането и провеждането на обучителни семинари, работни сесии и работни групи, и участие в специализирани обучения с цел детайлно запознаване на служителите на дирекцията с новите ангажименти във връзка със задълженията им по мерките за информация и публичност относно СКФ. Крайната цел е ясно и оптимално разпределение на ролите и отговорностите в екипа, осигуряване на ефективни групови процеси на вземане на решения и изпълнение на поставените задачи, открита и ползотворна комуникация, съпричастност и мотивация на служителите. Ще бъдат осъществени и участия на служители от дирекция „ВОП” в обучения, семинари и конференции, организирани от страни членки на ЕС, Европейската комисия, европейски институти в областта на публичната администрация и комуникациите и др. Целта на тези обучения, учебни посещения и служебни пътувания е разширяване на компетенциите и усъвършенстване на уменията и знанията на служителите в областта на комуникациите, планиране, изпълнение, мониторинг и оценка на мерките по публичност и информация на ЕС, планирането и изпълнението на комуникационни кампании и инициативи в областта на връзките с обществеността. В рамките на дейността се предвиждат и обучения за работа в екип, обмяна на опит с нови и стари страни членки с опит в областта на изпълнението на мерките по информация и публичност, управлението и координирането на комуникационните процеси и др., което ще спомогне за по-доброто изпълнение на специфичните отговорности на служителите в дирекцията.
В рамките на дейността предвижда осигуряване на консултантска помощ при подготовката за изготвяне на методика за създаване и управление на 28 информационни центъра относно финансирането от СКФ, както и за извършване на мониторинг и оценка на мерките за информация и публичност по отношение на познаването на оперативните програми и ролята, която играе ЕС.
2.2. Организиране и функциониране на Национална мрежа на служителите по публичност и информация по СКФ в България Осигуряването на необходимите ресурси за структуриране, учредяване, подпомагане и изпълнение на функциите на Националната мрежа на служителите по публичност и информация, както и на всички други свързани дейности, е една от предпоставките за ефективното и ефикасно изпълнение на дейностите по информация и публичност. В разпоредбите на чл. 10 на прилагащия регламент 1828/2006 се поставя изискване да се определят лица за контакт, които да отговарят за информацията и публичността, като се препоръчва изграждането на мрежи, включващи определените лица, за да се гарантира обмен на добри практики и опит при изпълнението на заложените мерките. В настоящата дейност се предвижда предоставянето на цялостна подкрепа за структурирането, учредяването, организирането и провеждането на заседания и работни срещи на тази национална мрежа (осигуряване на наем на заседателни зали и техническо оборудване, преводачески услуги, подготовка и осигуряване на цялостна документация за срещите, заплащане за участие на експерти, пътни разноски, закупуване или наем на технически средства, офис материали и оборудване, необходими за провеждането на срещите, разходи за лектори от сходни структури в страни от ЕС с цел обмяна на опит и добри практики и др. 3.1. Официалното представяне на оперативна програма „Техническа помощ” Дейността включва организирането и провеждането на официално откриване на ОПТП, както и мерки с цел предоставяне на информация относно оперативната програма, нейните цели и приоритети, размера на публичното финансиране, отпуснато по дейностите, съгласно изискванията и отговорностите на УО във връзка с мерките за информация и публичност. 3.2. Изработване на визия на оперативна програма „Техническа помощ” В рамките на тази дейност ще бъде разработен Комуникационен план на ОПТП, както и концепция за графична идентичност, включваща дизайн на лого и брандинг на корпоративен сет на ОПТП. Ще бъдат осигурени информационни и промоционални материали. Те ще бъдат съобразени с одобрената графична концепция и ще включват различни по вид материали като папки, торбички, банери, брошури, химикалки, чадъри, офис-бележници и др. Разходи за управление и изпълнение на проекта Разходи за управление и изпълнение на проекта Непредвидени разходи Непредвидени разходи
|