Дейности:
|
дейност 1 „Изграждане и поддържане на работеща система за предварителен контрол на разходите, счетоводно отчитане и архив на документи, свързани с дейности, финансирани по ОПТП” Тази дейност е пряко свързана с изискването на Регламент 1083/2006 УО на ОПТП да осигури работеща система за осчетоводяване по проекти, финансирани по оперативната програма. Поради спецификата на ОП отдел „Финансово-счетоводен” (ФС) в дирекция „Финанси и управление на собствеността” (ФУС) и финансовият контрольор на Министерството на финансите ще осигуряват предварителния и последващ контрол върху дейности, финансирани с публични средства. Така изградената вътрешна система за отчитане на средствата, изразходвани по проекти, финансирани от ОПТП, ще е в унисон с изискванията на Регламент 1083/2006 и националните правила (ДНФ 02/31.08.2007 г.) за проверка на разходите от страна на бенефициента. Служителите, участващи в процеса на контрол и отчитане на средствата по ОПТП, финансовият контрольор на Министерство на финансите и експертите от отдел ФС на дирекция ФУС са ангажирани в изпълнението на оперативната програма, откъдето произтичат допълнителни за тях задължения и отговорности. В тази връзка УО на ОПТП ще финансира допълнителните разходи, породени от необходимостта за предварителен контрол, осчетоводяване и финансово отчитане на различните проекти, финансирани по ОПТП. За тази цел ще бъдат сключени граждански договори със служители на Министерство на финансите с нужната компетентност в съответната област. Тези служители ще отговарят за следните дейности:
• предварителен контрол върху разходите (проверка на подготвените договори на бенефициентите с изпълнители и последващите плащания по този договор);
• водене на необходимите счетоводни записвания в съответствие с националното законодателство за всеки отделен проект;
• организиране и водене на архив на първичните счетоводни документи на бенефициентите съгласно изискванията на Регламент 1083/2006;
• извършване на плащания по доставки по одобрени проекти по ОПТП;
• предоставяне на ежемесечни справки до бенефициентите с цел подпомагане извършването на финансовото отчитане на проектите от бенефициентите пред УО.
Всички горе изброени дейности ще гарантират от една страна съществуването на работеща система за предварителен и последващ контрол на разходите по проекти, финансирани от оперативната програма, а от друга страна ще осигурят функционирането на надеждна счетоводна система, поддържането на архив и на адекватна одитна пътека на оригиналните първични документи в съответствие с изискванията на Регламент 1083/2006. В допълнение, ще бъдат разработени Наръчник за бенефициенти по ОПТП и ръководство/указания за установяване на адекватна одитна пътека. Ще бъде актуализиран и документът „Общи условия за усвояване на безвъзмездна финансова помощ и изпълнение на проекти по Оперативна програма „Техническа помощ”.
дейност 2 „Осигуряване на ефективно и ефикасно функциониране на системата за отчитане на проекти, финансирани по ОПТП” В рамките на тази дейност ще се осигури участието на служители, ангажирани в процеса на контрол и отчитане на средствата по ОПТП в специализирани обучения, семинари, конференции за разширяване на компетенциите и повишаване на квалификацията в областта на цялостно управление, наблюдение, отчитане и контрол на средствата от СКФ. Дейността предвижда финансиране на такива обучения в различни области в зависимост от специфичните функции на експертите. За да се гарантира в максимална степен координацията между служителите на дирекция ФУС и служителите на УО на ОПТП при изграждането на пълна система за отчитане на проекти, дейността предвижда съвместно участие на експерти от двете структури. Някои от предвидените обучения за съвместно участие са на теми: верификация на разходите, финансово управление и отчитане на средства от СКФ и др.
Предвижда се още организирането на обучения за бенефициентите по ОПТП с участието на служители на УО, на дирекция ФУС и финансовия контрольор на министерството. УО ще организира общо четири семинара/обучения за служители на бенефициентите по ОПТП, отговорни за отчитането на различните проекти. Темите на обученията ще са относно действия, които бенефициентите могат да предприемат, за да се постигне максимална ефективност и ефикасност при отчитането на проектите, финансирани от ОПТП. По време на семинарите ще бъдат направени презентации от служители на УО, дирекция ФУС и др. за новоизградената система за изпълнение и отчитане на дейности по проекти. Участниците в семинарите ще бъдат запознати подробно с: изградената система за счетоводно отчитане и архивиране на първичните документи; изискванията на УО на ОПТП към тях за предаването на цялостни и подробни отчети за напредъка по проектите и др. Също така ще се дискутират, какви са улесненията, които изградената система за отчитане предоставя на мениджърите на проектите за ефективно и ефикасно отчитане.
Разходи за управление и изпълнение на проекта Разходи за управление и изпълнение на проекта
|