Дейности:
|
Дейност 12
Дейности, осигуряващи информираност и публичност 12.1 Дейности при стартиране на проекта в т.ч.:
- Подготовка на Комуникационен план за изпълнение на проекта, за ефективно планиране на дейностите за популяризиране и прозрачност при изпълнението на проекта.
- Изработка на лого на проекта;
- Подготовка, печат и разпространение рекламно-информационни плакати за стартирането на проекта, информационна дипляна и транспаранти за популяризиране на проекта и ОП”РЧР”, целите, основните дейности и очаквани резултати по проекта;
- Печат на рекламни материали, за бенефициентите, за популяризиране на проекта, според изискванията за визуализация: папки, химикалки, бележници, флаш памети, стикери, чанти;
- Организиране на встъпителна пресконференция за представяне на Проекта пред медиите и обществеността
12.2 Дейности при изпълнение на проекта в т.ч.:
Изготвяне и разпространение на прессъобщения в сайта на БСК и в СМИ (вкл. пресклипинг) за:
- създаване на Звено за оценяване компетенциите на работната сила
- проучванията и анализите за състоянието и тенденциите на пазара на труда и работната сила; чуждия опит и добри практики;
- провеждането и резултатите от работните срещи и дискусии в референтната мрежа;
- провеждане на национален форум за обсъждане на структурата, функциите на Националната референтна мрежа и звена за оценяване на компетенциите на работната сила (дейност по етап трети).
- учредяване на Национален съвет за оценяване компетенциите на работната сила;
- др. информации по етапи 1-5.
Редакция, печат, популяризиране в сайта на БСК на:
- Аналитичен материал „Обща концепция, насоки, подходи и механизми за оценка на компетенциите на работната сила по основни браншове и региони”
- Аналитичен материал „Оценяване на компетенции на работната сила: състояние, проблеми, аналитични системи и инструменти” по етап първи;
- „Методически указания за проектиране, апробация, тестване и верифициране на фирмени и секторни модели и карти за оценка на компетенциите на работната сила”
- „Наръчник за работа на референтните звена и комитети в националната референтна мрежа за оценяване на компетенциите на работната сила”;
- Подготовка, печат и разпространение на информационна дипляна за референтна мрежа от секторни и регионални звена
- „Ръководство на потребителя за работа с информационната система”
- Платени публикации в печатни или електронни издания.
Популяризиране на информационната система, в т.ч.:
- Изработка на лого на информационната система;
- Изработка на банери на информационната система и реклама в портални сайтове;
- Изработка и разпространение на рекламно-информационен видеоклип;
- Изработка и разпространение на информационна дипляна за популяризиране на Информационна система;
- Подготовка, печат и разпространение на плакат за Информационната система.
12.3 Заключителни дейности в т.ч.:
Подготовка, печат и разпространение на информационна - диплянка за резултатите по проекта.
Редакция и печат на Заключителен доклад по проекта
Организиране на заключителна пресконференция за информиране на обществеността за осъществените по проекта дейности и за постигнатите резултати.
Дейността се извършва с вътрешни експерти на Бенефициента и провеждане на процедура по ПМС 55/12.03.2007г. за подготовка, печат и разработване на информационни и други материали.
Дейност 2
Планиране на управлението и изпълнението на дейностите Разработване и утвърждаване на:
- провеждане на работна среща на екипа за управление и координатори на изпълнението на основни дейности;
подробен график за изпълнение на дейностите;
- допълнително съгласуване с партньорите по проекта с цел недопускане на припокриване на дейности и очаквани резултати (вкл. с дейности по компонент 4 на приоритетна ос 2 – изследвания на пазара на труда);
- график за докладване на хода на изпълнението и резултатите на проекта пред УС на БСК);
- предварителен план-график за подбор и контрактуване на експерти вкл., на работни срещи с координатори и ключови експерти,
(актуализиране при необходимост);
- план-график за подготовка и изпълнение на процедури по ПМС 55/2007г. (актуализиране при необходимост);
- наръчник за управление, контрол, изпълнение и отчитане на проекта.
Планираните дейности, очаквани резултати, системи за контрол и разработвани инструменти информационна система, индикатори ще се съобразят изцяло с необходимостта и изискванията за осигуряване на равенство между половете и защита от дискриминация, добро управление и партньорство.
Дейност 6
Разработване на обща концепция на информационна система и тестване на индикатори и модели за оценка на компетенциите на работната сила по основни браншове и региони. 6.1. Разработване на Обща концепция, и, насоки, подходи и механизми за оценка на компетенциите по основни браншове и региони, вкл.:
- методи, параметри и индикатори за оценяване на компетенциите, сектори, ключови длъжности и за оценка;
- визия и за разработване и внедряване на информационна система за оценка на компетенциите на работната сила по основни браншове и региони (ИС), цели, обхват, функционалности, възможности за бъдещо развитие,
- определяне на целеви групи потребители, роля на референтната мрежа и отговорни звена в регионални и браншови организации в избраните сектори и икономически дейности, основни потребители на услугите, водещи оценители, разработващи оценките;
- на „Карта за оценка на компетенциите на работната сила“ (КО), вкл. за основни и по избран пилотен сектор и ключови длъжности;
- формат на секторен модел за оценяване на компетенциите на работната сила;
- правила и методики за разработване, тестване и верификация на КО;
6.2. Провеждане на анкетно проучване за функционалност, приложимост и съвместимост на разработената КО със системите за управление на човешки ресурси и атестация на персонала и национални държавни и европейски изисквания към професии, специалности и длъжности;
Провеждане на работна експертна среща за обсъждане на разработената концепция и резултатите от анкетното проучване.
6.3. Тестване на разработения и карти за оценка на компетенциите на работната сила и актуализация на разработената концепция на информационна система, индикатори и карта за оценка на компетенциите на работната сила по основни браншове и региони вкл.:
- обучение на екип от водещи оценители в пилотно референтно секторно звено и тестване на общия модел на КОК в поне пет пилотни предприятия за избран обхват ключови длъжности;
- Верификация на резултатите от теста и проучванията на КОК в поне пет пилотни предприятия;
6.4. Обсъждане и приемане на концепцията за оценка на компетенциите на работната сила с водещи експерти от браншови организации, фирми, отдели Човешки ресурси, държавни институции, Националния съвет за оценка на компетенциите на работната сила (от етап трети) и внасяне на промени в концепцията за на КО и ИС.
Подготовка и печат на Методически указания за проектиране, апробация, тестване и верифициране на фирмени и секторни и карти за оценка на компетенциите на работната сила.
Дейността се извършва с вътрешни експерти на Бенефициента.
Дейност 9
Проектиране, разработване, тестване и внедряване на информационна система за оценка на компетенциите на работната сила с индикатори за оценка на браншово и регионално ниво. 9.1. Проектиране и разработване с помощта вътрешни експерти на Интернет портал „Оценка на компетенциите на работната сила” (Развитие на човешките ресурси), вкл., подготовка на задание и изпълнение. Изработване, тестване и публикуване в интернет портала на интерактивния модул за работа на потребителите с „Информационна система за оценка на компетенциите на работната сила“.
9.2. Подготовка на задание за разработка и внедряване на „Информационна система за оценка на компетенциите на работната сила “ (ИС) и „Карта за оценка на компетенциите на работната сила“ (КО), в т.ч.:
- брой сектори, брой длъжности, брой карти за оценка - формат, реквизити, параметри, критерии и количествена оценка;
- функционалности, програмна платформа и обслужващ софтуер на информационната система;
- задание за разработване на софтуер вкл.:
- за оценка на компетенциите, - за сертифициране и валидиране на компетенциите.
Заданието ще бъде разработено с помощта на вътрешни/външни експерти и обсъдено в координационния експертен съвет и в Националния съвет за оценка на компетенциите на работната сила.
9.3.Разработване и внедряване на основните модули на информационната система оценка на компетенциите на работната сила по браншове и региони, в т.ч.:
- разработка, тестване и внедряване на специализирани софтуерни решения;
- доставка и инсталация на необходимия хардуер и базов софтуер необходими за референтната мрежа и информационната система;
- разработка на техническа и потребителска информация вкл. подготовка на „Ръководство за потребителя за работа с информационната система” мин. 50 стр., тираж 1000 бр.
Разработването и внедряването на основните софтуерни модули на ИС ще бъде разработено с помощта на вътрешни/външни експерти. За доставката и инсталацията на необходимия хардуер и базов софтуер и офис техника, за нуждите на екипите за управление и изпълнение на проекта, на звената от референтната мрежа и информационната система ще бъде стартирана процедура по ПМС 55/2007г.
9.4. Пилотно тестване и въвеждане в експлоатация на изградените модули на информационната система вкл.:
- въвеждане на данните от разработеният пилотен секторен модел и картите за оценка на компетенциите на работната сила (резултат от етап втори);
- проверка за функционална съвместимост с информационната система;
- настройване и внедряване за текуща експлоатация;
- верификация и въвеждане на разработените секторни модели и карти за оценка на компетенциите (резултат от етап трети) по основни ключови длъжности (20 сектора, 10 ключови длъжности в 200 пилотни предприятия от референтните звена, при общ брой карти за оценка 2000);
- въвеждане в експлоатация на изградените модули на информационната система, в т.ч.
• за оценяване на компетенциите
• за удостоверяване на компетенциите и
• функционално съвместяване с Интернет портала за оценка на компетенциите на работната сила на сайта на БСК
• аналитичен модул.
9.5. Обсъждане в Националния съвет за оценка на компетенциите на работната сила и на Национална работна среща на разработената Информационна система за оценка на компетенциите на работната сила “ (ИС) и „Карта за оценка на компетенциите на работната сила“ (КО):
- първи етап на ИС - на работна среща на Националния съвет, референтните звена и експертен съвет;
- втори етап на ИС - на национална кръгла маса.
Дейност 3
Мониторинг, контрол и отчитане - създаване на вътрешна система за оценка и критерии за постигане на резултатите, наблюдение и контрол вкл. от страна ръководителя на проекта и координаторите по изпълнението на основата на план-графиците и наръчника на проекта и периодичните отчети;
- подготовка и периодични докладвания по хода на изпълнението и резултатите в УС на БСК;
- подготовка на месечен технически отчет и периодичен финансов отчет;
- подготовка на междинен и краен финансов и технически отчети в съответствие с изискванията.
Дейност 10
Експлоатация, развитие, национално признаване и създаване на предпоставки за интегриране в електронното правителство на информационната система за оценка на компетенциите на работната сила 10.1. Експлоатация и поддържане на ИС, вкл.:
- оценяване, сертифициране и валидиране на компетенции на работници и служители, заемащи ключови длъжности в пилотните предприятия след приключване на предварителните обучения (резултат от етап пети) по внедрени секторни модели и ключови длъжности със съдействието на партньорите по проекта КНСБ и КТ Подкрепа и секторни федерации;
- осигуряване на устойчивост и последващо мултиплициране на достигнатите резултати, вкл. чрез провеждане на обучения и популяризиране (дейности и резултати на етапи пети и шести);
- разработка и внедряване на нови секторни модели и карти за оценка на ключови длъжности в други сектори предприятия за осигуряване на устойчивост и мултиплициране на постигнатите резултати. (Извършва се в нови сектори с цел мултиплициране на резултатите след приключване на изпълнението на проекта);
- текуща експлоатация и поддръжка на информационната система;
- верифициране на действието, функционалните приложения и съвместимост на информационната система спрямо заданието проектиране и изграждане на информационната система.
10.2. Интегриране и национално признаване на информационната система вкл.:
- провеждане на проучване и подготовка на анализ на резултатите от оценката на компетенциите и функционирането на ИС;
- провеждане на национална кръгла маса и секторни срещи с участие работодателите, партньора по проекта КНСБ и КТ Подкрепа, отговорни държавни институции, МОН, МТСП, НАПО, Агенция по заетостта, ВУЗ, професионални училища за обсъждане на промени в политиките и предприемане на мерки на национално, секторно, регионално и фирмено равнище, подготовка на предложения за нормативни промени - при необходимост (резултат от етап втори);
- интегриране на действащата система за оценка на компетенциите на работната сила с действащи информационни системи на държавните институции, МОН, МТСП, НАПО, Агенция по заетостта, ВУЗ, агенции за набиране на персонал и създаване на предпоставки за функционално съвместяване с т.н. „електронното правителство”;
- подготовка на заключителен доклад, обобщаващ постигнатите резултати от проекта (вкл. дейности на етап шест);
- разработване на допълнителни функционалности, модели и приложения, обслужващи ново възникнали потребности на целевите групи (извън времевата рамка на изпълнение на този проект);
Дейността се извършва с вътрешни експерти на Бенефициента и партньоритеq като при необходимост ще бъдат стартирани процедури по ПМС 55/2007г.
Дейност 5
Подготовка на основни анализи и проучвания 5.1. Подготовка на периодични анализи на:
- икономическите дейности и продуктови сектори, в т.ч.:
- структура и очаквани промени, основни продуктови направления по износа, принос към БДС и БВП, брой заети, оборот, тенденции в преструктурирането, вкл. влияние на иновациите, новите технологични платформи, т.н. „най-добри достъпни техники”, развитие на т.н. „нисковъглеродна икономика” и др.;
- проучване и определяне на критерии за избор на икономически дейности, продуктови сектори, БК, пилотни предприятия.
5.2. Проучване и анализ на изходно състояние и тенденции на пазара на труда и работната сила;
Проучване на професионалната и образователна структура на заетите и работната сила;
Проучвания и анализи за състоянието и очаквани тенденции на пазара на труда в секторен и регионален разрез (ежегодно 2011 - 2013), в т.ч основни параметри, демографски тенденции, образователна, професионална, квалификационна структура, очаквани промени и водещи тенденции;
Обхвата на проучванията и анализите се съгласуват с партньора по проекта (КНСБ и КТ Подкрепа), така че да не се допусне припокриване на дейности и очаквани резултати. Експерти на партньора по проекта се включват в разработващия екип.
5.3. Провеждане на ежегодни секторни анализи и проучвания, проведени от избраните референтни звена по специфициран обхват, основни показатели, очаквани резултати, вкл., относно уменията и квалификацията и компетенциите на заетите и работната сила по браншове и региони, текущи тенденции и проблеми и потребности. Осъществява със съдействие на партньора по проекта КНСБ и КТ Подкрепа.
5.4. Провеждане на анализ на основните проблеми при развитие и управление на национално, секторно, регионално ниво на оценяването на компетенциите на работната сила в т.ч., държавни политики, стратегии, мерки, програми, информационни системи и отговорни институции;
5.5. Проучване на действащи системи и инструменти за оценка на компетенциите на работната сила на корпоративно, регионално и браншово ниво;
5.6. Проучване на опита в страните от ЕС - „добри практики”, информационни системи, инструменти и партньорски мрежи за оценка на компетенциите на работната сила, вкл. провеждане на експертна работна среща.
5.7. Провеждане на анкетни проучвания и интервюта за състоянието, проблемите, очакванията, потребностите и изискванията към компетенциите, професионалната квалификация и образователно ниво на работната сила на фирмено, регионално и браншово ниво в т.ч. на:
- работодатели вкл., ръководители на отдели по човешки ресурси в избраните водещи пилотни предприятия с участието на референтни звена браншови и регионални организации, членуващи в БСК;
- отговорни държавни институции - МТСП, Агенция по заетостта, ГИТ, МОН, НАПО, НСИ;
- заети лица и организациите на работниците и служителите, вкл. браншови федерации на партньорите по проекта КНСБ и КТ Подкрепа;
- регистрирани безработни и обезкуражени лица в координация с Регионалните служби по заетост и бюра по труда;
Оценка на необходимостта за подготовка и провеждане на тръжна процедура по ПМС 55/2007г. за избор на изпълнител за изпълнение на част от дейностите (допълнителна преценка в графика за изпълнение на проекта и за провеждане на тръжните процедури).
5.8. Проучване и тестване на иновативни подходи за оценка на компетенциите на работната сила, вкл.:
- симулационен метод за оценка на компетенциите на работната сила;
- пилотен секторен квалификационен профил.
5.9. Обобщаване на основните заключения и препоръки от анализите на пазара на труда, квалификационната и образователна структура, чужд опит, анкетните проучвания, системи и инструменти за оценка на компетенциите на работната сила и подготовка за печат на аналитичен материал „Оценяване на компетенции на работната сила: - състояние, проблеми, аналитични системи и инструменти”.
Провеждане на експертна работна среща с участие на браншови регионални организации и референтни звена, ръководители управление на човешки ресурси от целева група предприятия и обсъждане н Националния съвет за оценка на компетенциите на работната сила (резултат от етап три).
Дейността се извършва с вътрешни експерти на Бенефициента.
Дейност 8
Подготовка и изграждане на референтна мрежа от секторни и регионални звена 8.1. Разработване на концепция, и план за изграждане и развитие на Национална референтна мрежа за оценка на компетенциите на работната сила“ в т.ч.:
- Цели, обхват, функционалности, възможности за бъдещо развитие, основни участници, роля на Националния съвет за оценяване на компетенциите, на референтните звена (фокусни точки) и пилотните предприятия, на оценителите, разработващи и карти за оценка на компетенциите (КО), участие на партньорите (КНСБ и КТ ПОДКРЕПА и секторни федерации) и отговорните държавни институции;
- Подготовка на база данни (контактни лица, предприятия, икономически дейности, сектори, БК и ИСА, ключови експерти, ръководители “ ЧР“);
- Определяне на потенциални референтни отговорни звена по изпълнение на проекта;
- подробен план за изграждане на референтната мрежа;
- Подготовка на „Наръчник за работа на референтните звена и комитети в националната референтна мрежа за оценяване на компетенциите на работната сила ” (мин. 100 страници, тираж 1000 бр.)
- Учредяване на Национален съвет за оценяване компетенциите на работната сила (приемане на правила и план за работа).
8.2. Организация и провеждане стартови работни форуми за изграждане на национална референтна мрежа за оценяване на компетенциите на работната сила вкл.:
- поне две работни срещи с водещи БК и ИСА, партньори по проекта (КНСБ и КТ ПОДКРЕПА и секторни федерации) с участие на ръководители на Човешки ресурси от водещи предприятия и представители на отговорни държавни институции, консултанти и агенции за заетост за обсъждане на структурата функциите на националната референтна мрежа и отговорни референтни звена;
- определяне на вътрешни експерти от браншови и регионални организации.
8.3. Национална кръгла експертна маса за обсъждане и приемане на Обща концепция за изграждане и развитие на Национална информационна система за оценка на компетенциите на работната сила с участие на ИСА, БК, държавни институции - МТСП, МОН, НАПО, ГИТ, АЗ, Бюра по труда, фирмени ръководители ЧР, Агенции ЧР и консултантски фирми;
8.4. Разработване и тестване на секторни и карти за оценка на компетенциите (КО) на работната сила от отговорните секторни референтни звена във значими сектори в т.ч.
- избор и контрактуване на поне 80 водещи оценители от браншови и регионални референтни звена, водещи експерти и поне 320 ръководители човешки ресурси от пилотни предприятия по правилата и методиките за разработване, тестване и верификация на КО;
- разработване на секторни и КО от водещи оценители от 20 секторни референтни звена ;
- тестване на секторните КО по минимум 10 ключови длъжности в избрани пилотни сектори и водещи ръководители по човешки ресурси;
- обсъждане, верификация и приемане на разработените и КО от страна референтните звена и комитети и Националния съвет за оценяване на компетенциите на работната сила;
- провеждане на консултации вкл. при оценяване и тестване на секторни модели и карти за оценка на компетенциите,
- при изграждане и използване на информационната система за оценка на компетенциите
- разработване на заключителен аналитичен доклад и внасяне на промени и актуализация на основната концепция за изграждане и внедряване на информационна система за оценка на компетенциите на работната сила по основни браншове и региони (при необходимост).
8.5. Административно укрепване на Националната мрежа и референтните звена вкл.:
- осигуряване на компютърно оборудване за част от референтните центрове на база проведени проучвания и идентифицирани нужди, вкл. подготовка и провеждане на процедура за избор на изпълнител по ПМС № 55/2007г.;
- изграждане на поне 10 центъра и обучаване на водещи оценители за сертифициране и валидиране на компетенции на работната сила в референтните звена;
- предоставяне на обучения на работните места (резултат от етап пети) и консултации;
- регулярни работни срещи на ръководителите на референтни звена и Националния съвет за оценяване на компетенциите на работната сила по хода и постигнатите резултати при изпълнение на проекта, вкл. по две ежегодни срещи на регионални звена и организации.
Дейностите се извършват с вътрешни експерти на Бенефициента и партньорите, като при необходимост ще бъдат предприети процедури по ПМС/2007г.
Дейност 7
Подготовка на предложения за промени в приложимата нормативна уредба (периодично), съвместно с партньора по проекта КНСБ и КТ Подкрепа и браншови федерации и обсъждане в Националния съвет за оценка на компетенциите на работната сила. При подготовка на предложенията, усилията ще бъдат насочени към:
- прилагане и признаване на резултатите от информационната система (резултат от етап четвърти) на национално равнище и създаване на предпоставки за интегриране в т.н. „електронно правителство” ;
- повишаване на информираността на работодателите, заетите лица и държавните институции
- разработване на политики за недопускане на недостиг на работна сила;
- повишаване на адаптивността, ефективността и качеството на работната сила;
- насърчаване на ученото през целия живот и кариерното развитие като основен компонент на т.н. „гъвкавата сигурност”.
Дейността се извършва с вътрешни експерти на Бенефициента и партньорите.
Дейност 4
Създаване и функциониране на Звено за оценка на компетенциите на работната сила - координация на прилаганата методология, изисквания към целите, обхвата, критерии и очаквани резултати от проучванията и анализите;
- аналитична обработка на резултатите от проведените проучвания и анализи, информационно и методологическо осигуряване на референтната мрежа и звена (изградена на етап три), вкл. координация на водещите оценители и секторни комитети, на информационната система за оценяване на компетенциите на работната сила (етап четири) и свързаните обучения (етап пети);
- събиране и публикуване на информация в т.ч. за нормативни изисквания, стандарти, добри практики, чужд опит и инструменти за оценяване на компетенциите на работната сила;
- приемане на правила за създаване, събиране, обработка на експертни разработки и информация и насочването им към референтната мрежа, информационната система и звената за обучение;
- координира развитието и управлението на информационната система и методологическата работа.
Дейността се извършва с вътрешни експерти на Бенефициента.
Дейност 1
Подготвителни и стартови дейности 1.1. Организационна подготовка вкл.:
- стартиране на проекта, контрактуване на екипа за организация и управление с участие на представител на партньора - КНСБ;
- осигуряване на офиси, компютърна и офис техника;
- формиране на екип, координационен и експертен съвет по хода на изпълнение с участие на представител на партньора - КНСБ (правила за работа съгласно общия наръчник);
1.2. Обучение на екипите за организация и управление и за изпълнение на проекта вкл., по проектно управление при ОП „РЧР”, правна рамка, финансова отчетност и контрол.
1.3. Провеждане на стартови кръгли маси по планирането и хода на изпълнение на проекта на браншово и регионално ниво. Подготовка и печат на основни информационни материали.
Дейност 11
Провеждане на обучения за осигуряване изграждането и функционирането на информационната система за оценяване на компетенциите по браншове и региони 11.1. Разработване и комуникиране до заинтересованите страни на подробен план-график за подготовка и провеждане на обученията.
11.2. Провеждане на първоначални обучения на:
- оценители и екипи от звеното за оценяване на компетенции, отговорните браншови и референтните звена на мрежата вкл. на експерти и представители на партньорите по проекта - КНСБ и КТ Подкрепа и браншови федерации (ключови компетенции), необходими за изпълнението на дейност 8.4
- оценители от пилотните предприятия.
11.3. Обучения на работно място на водещи оценители (ключови компетенции) от референтните звена - минимум 625, вкл.:
- за разработване и тестване на секторните модели и карти за оценка на компетенции;
-за използване на изградената информационна система.
11.4. Обучение на секторно и браншово ниво за използване на информационната система за оценка на длъжностните компетенции (ключови компетенции - 2100 д. общо 105 браншови и регионални обучения и представители на целевите групи пилотни предприятия, от държавната администрация, експерти в партньорство с КНСБ и КТ Подкрепа и секторните федерации.
Дейността се извършва с вътрешни експерти на Бенефициента и партньорите, като при необходимост се стартират процедури по ПМС 55/2007г..
|