Дейности:
|
I. ПЪРВИ ПОДГОТВИТЕЛЕН ЕТАП - Подготовка на човешкия и материален ресурс за изпълнение на проекта. Оборудване и снабдяване с материали. 1.1. Дейност Създаване на експертен екип: В началото на проекта ще бъде създаден екип по изготвяне на методиките, състоящ се от ръководителя на проекта, координатор на проекта, координатор на обучението и външен специалист.
Отговорник: Водеща организация
Резултати: Сформиран екип по проекта
Източник на потвърждение: Протокол от срещата;
1.2. Дейност Изготвяне на тръжни досиета за доставка на услуги, оборудване и материали; разглеждане на офертите; сключване на договори с подизпълнителите
1.2.1.. Обучителна организация за професионално обуяение по Текстообработване
1.2.2. Подизплнител за отпечатване на рекламни материали.
1.2.3. Подизпълнител за изработка на интернет сайт.
1.2.4. Избор на доставчик на оборудване за различните ателиета и необходимите материали.
Отговорник: Водеща организация
Резултати: Изготвени тръжни досиета и сключени договори с подизпълнители.
Източник на потвърждение: Брой получени оферти и брой слючени договори;
1.3. Дейност Създаване на методики: Методиките ще бъдат създадени от екип от консултанти. За основа ще бъдат използвани вече утвърдени учебни планове и методики, като бъдат пригодени и адаптирани към специфичните особености и възможности на целевата група.
Отговорник: Водеща организация/Партньор
Резултати: Създадени и приспособени 5 методики за провеждане на обучението
Източник на потвърждение: 5 броя методики;
1.4. Дейност Създаване анкети и въпросници; разпространение и анализиране на резултатите на анкети и въпросници за подбор: Също така екипа от консултанти ще изработи анкетни карти , въпросници и интервюта за установяване на интересите, възможностите и потребностите на отделните крайни бенефициенти. Тя ще бъде проведене сред максимален брой лица от целевите групи.
Отговорник: Водеща организация/Партньор
Резултати: създадени, разпространени и анализирани анкети и въпросници за подбор
Източник на потвърждение: бр. разпространени анкети; доклад с анализ на резултатите;
Работата на екипа в този състав ще приключи с изготвянето на четири методики, анкетна карта и въпросник за установяване на интереси.
1.5. Дейност подбор на обучители: След изготвянето на методиките, координатора на проекта и координатора по обучението ще проведат първоначални информационни срещи с членове на Регоинална занаятчийска камара гр. Ловеч. На тези срещи майсторите ще бъдат запознати с дейностите по проекта и възможностите за участие като обучители. При подбора на обучители ще участват ръководителя на проекта, координатора на проекта и координатор на обучението. Подбора ще се извършва според създадените методики от екипа по методиките. Този етап ще завърши с подбор на трима обучители(Керамика, обработка на дърво, хлебарство и сладкарство). Те ще бъдат запознати с основните функционални отговорности и характеристики и със специфичните особености на дейността.
Отговорник: Водеща организация/Партньор
Резултати: подбрани трима обчители
Източник на потвърждение:Доклад от процедурите за подбор.
1.7. Дейност Срещи и подбор на крайни бенефициенти: Ще бъдат проведени срещи с бъдещите крайни бенефициенти по проекта. На тях те ще бъдат информирани за дейностите по проекта. Ще им бъдат разяснени възможностите, които проекта предоставя. Предвидени са четири посещения в действащи занаятчийски работилници. Целта на това е у крайните бенефициенти да бъде създаден интерес към занаятите. В този етап ще бъдат установени и тяхните предпочитанията. Това ще стане посредством подготвените анкети и беседи с тях. На този етап ще бъде извършен подбора. Разходите за тази дейност ще са свързани с транспорт и осигуряване на храна(закуски) на групите.
Тази дейност ще завърши с като са проведени 4 срещи с крайните бенефициенти и подбор на 50 лица, които ще бъдат обучавани.
Отговорник: Водеща организация/Партньор
Резултати: подбрани 50 лица за участие в обучението
Източник на потвърждение: протокол от подбора
1.8. Дейност Информиране и публичност: На този етап са планирани дейности по информиране и публичност.
1.8.1. Дейност Създаване на сайт: За това ще бъде създаден изцяло нов интерактивен интернет сайт на проекта. Той ще служи за побликуване на цялата информация за проекта, ще съдържа информация за водещата организация(участие в проекта, история, предишни инициативи, история) и за партньорите. Този сайт ще служи като ресурс за управление на проекта, като в него бъдат побликувани всички предстоящи събития, информация за пленерите, възможност за записване в обученията по проекта и др.
Отговорник: Водеща организация /Партньор
Резултати: Създаден интернет сайт
Източник на потвърждение: Функциониращият сайт
1.8.2. Дейност Платени съобщения в медиите: Също така са предвидени публикуването на платени съобщения в медиите
1.8.3. Дейност Отпечатване на афиши и информационен билборд: Отпечатването на информационни афиши за стартирането на проекта. Ще бъдат направени два информационни билборда.
Отговорник: Водеща организация /Партньор
Резултати: Разпространени 50 афиша и 5 публикации в медиите
Източник на потвърждение: публикаците в медиите
За реализирането на предишните шест етапа ще бъдат необходими осигуряването средства за телефон, интернет, канцеларски материали.
2. Подготовка на материалната база и ресурсно осигуряване – Ателиетата по керамика, дърворезба, ще бъдат организирани в действащи добре оборудвани зали за арт-терапия и учебна работилница за дървообработване на Дневния център. Сградата е адаптирана за извършване на социални услуги за общността от Сдружение „Общество за всички”.
За обучението по хлебарство и сладкарство ще бъде допълнително оборудвана част от кухнята на Дневния центъра.
За обучението по компютърна грамотност ще бъде допълнително оборудвана зала в компютърен център изграден от сдружението със средства от предходни проекти.
Всички сгради се намират в общ двор, имат връзка по между си и са адаптирани за лица на колички.
За всяко оборудване ще бъде проведен подбор на подизпълнители, от които да бъде закупено и доставено.
2.1. Дейност Допълнително оборудване на ателие по керамика - ще бъдат закупени: Оборудване: Пещ за изпичане на готова продукция -1 бр., грънчарски колела пригодени за лица на количка – 2 бр., работна маса – 2 бр. Столове за работа – 5 бр., стелажи за изсушаване на готовата продукция – 6 бр. регали – 60 бр., разклонители – 5 бр. Материали: 200 кг. глина, ангоба(бои за оцветяване върху керамиката) 160 л., глазури – 150 кг., гипс(за калъпи и форми) – 300 кг., четки(за рисуване върху керамиката) – 50 бр., ножове за керамика – 30 бр.; тедтрадки – 40 бр.; химикалки 50 бр., учебни материали – 13 бр.
2.1.1. Доставка и инсталация на оборудването и материалите
Отговорник: Водеща организация /Партньор
Резултати: Оборудвано ателие по керамика
Източник на потвърждение: брой доставено оборудване и материали и оборудвано ателие
2.2. Дейност Оборудване на ателие по дърворезба ще бъдат закупени: Оборудване: тезгях за работа – 2 бр., елктрическо зеге – 2бр., бормашина – 2 бр., 3 комплекта длета(по 12 броя в комплект); разклонители – 5 бр.;
Материали: заготовки – 100 бр., моливи – 50 бр., гуми – 50 бр., бои – 100 бр., байц лак – 50 бр., хартия – 50 топа., дъски 25х30 – 100 бр., желатин – 3 кг., винервайс – 3 кг., спирт – 2 л., шеллак – 2кг., шлак метал – 100 листа, тензух – 5 кг., четки – 30 бр., палитри – 20 бр, тетрадки – 40 бр., химикалки – 50 бр., учебни материали – 13 бр.
2.2.1. Доставка и инсталация на оборудването и материалите
Отговорник: Водеща организация /Партньор
Резултати: Оборудвано ателие по дърворезба и иконопис
Източник на потвърждение: Брой доставено оборудване и материали и оборудвано ателие
2.3. Дейност Допълнително оборудване на компютърна зала за обучение по текстообработване – ще бъдат закупени 4 компютърни конфигурации (плюс всички периферни устройства – монитор, клавиатура, мишка). Конфигурациите ще бъдат с вградена wireless връзка; за всяка от кофигурациите ще бъде зкупен лицензиран софтуеър(последна версия на операционна система Windows и офис пакет); едно мултифукционално устройство 3 в 1 (принтер, скенер и ксерокс); едно мултимедийно устройство(проектор); едно рутер wireless устройство за интернет връзка; един лаптоп; 5 топа хартия за целите на обучението; ще бъде необходимо закупуването и прокарването на интернет абонамент към рутер устройството, така че вскички компютри да могат да се ползват с интернет достъп. Разклонители 7 бр.
2.3.1. Доставка и инсталация на оборудването и материалите
Отговорник: Водеща организация /Партньор
Резултати: Оборудвана компютърна зала
Източник на потвърждение: Брой доставено оборудване и материали и оборудвана компютърна зала за обучение.
2.4. Дейност Допълнително оборудване на част от кухня за обучението по хлебарство и сладкарство:
Оборудване: Кухненска печка с две отделения – 2 бр., кухненски шкафове с оделения за съхранение – 2 бр., кухнески роботи – 4 бр., хладилник с камера - 1бр.,
Материали: пош – 20 бр., кухненски тави – 10 бр., алуминиеви купи – 15 бр., комплект кухненски прибори – 10 бр., комплект кухненска посуда – 5 бр., хранителни продукти. Тетрадки 40бр., химикалки – 50бр., учебни материали – 13 бр.
2.4.1. Доставка и инсталация на оборудването и материалите
Отговорник: Водеща организация /Партньор
Резултати: Оборудван кухня за обчяение
Източник на потвърждение: Брой доставено оборудване и материали и оборудвана кухня за обучение
II. ВТОРИ СЪЩИНСКИ ЕТАП НА ОБУЧЕНИЕ - Провеждане на обучението на 40 отделни крайни бенефициенти в различните занаяти. Организиране на 2 занаятчийски пленера. 1. Дейност Провеждане на обучението
Обучението ще се провежда по първоначално изготвените методики от предварително избраните обучители.
За обучението по Текстообработване отговаря подизпълнител. То ще се проведе на два етапа(групи по 10 души формирани според нуждите на участниците в обучението)
На обучителите ще бъдат изплащани дневни:
* На обучителя по Занаят Изработване на художествена керамика 165 дни.
* На обучителя по Занаят Художествена обработка на дърво 165 дни.
* На обучителя по Занаят Хлебарство и сладкарство 165 дни.
В този етап трябва да бъдат осигурени средства за ток и вода.
За зимните шест месеца на обучението ще бъде необходимо отопляване на помещенията.
III. ТРЕТИ ЗАКЛЮЧИТЕЛЕН ЕТАП - Приключване на обучението и издаване на удостоверения. Осигуряване информиране и публичност за резултатите от проекта. Професионална реализация на завършващите. 1. Дейност Калфенски изпит и издаване на удостоверения
След приключване на обучението на преминалите през целият курс на обучение ще положат калфенски изпит (според изискванията в учебния план по специалностите и изработените методики)Ще им бъде издадено калфенско свидетелство за степен професионално обучение, което им дава право да работят в знаятчийски предприятия по съответните специалности.
Отговорник: Водеща организация /Партньор
Резултати: издадени удостоверения на завършилите
Източник на потвърждение: протокол с имената на завършилите обучение и получилите удостоверение
2. Дейност Информиране и публичност
Ще бъде издадена информационна брошура за дейностите и резултатите от проекта. Цялата информация за резултатите и събитията по проекта ще бъде качена и достъпна на сайта.
Провеждане на среща-семинар за обсъждане на резултатите от проекта с партньори, които работят с хора с увреждания и държавни институции.
Ще бъде създадено лого, което да обозначава продуктие създадени в ателиетата и ще служи като разпознаваема марка за продукция на лица с увреждания.
Водещата организация и партньора Ще организират две демонстративни събития, на които ще бъдат поканени потенциални работодатели. Ще бъдат реализирани срещи с потенциални работодатели.
Отговорник: Водеща организация /Подизпълнител
Резултати: Отпечатана информационна брошура – 100 бр; проведен среща-семинар; създаден лого; проведени две демонстративни събития;
Източник на потвърждение: брой разпротранени брошури, протокол от семинара, брой участници в демостративните събития.
3. Дейност Изготвяне на финален отчет
Отговорник: Водеща организация
Резултати: създаден финален отчет
Източник на потвърждение: финален отчет
|