Дейности:
|
Организиране и провеждане на процедура за избор на изпълнител на строително-монтажни работи Ще бъдат събрани оферти от участници, ще бъде проведена процедура за избор на изпълнител и ще бъде сключен договор за извършване на дейностите Извършване на строително-монтажни работи за приспособяване на съществуващо помещение за социално предприятие – защитена работилница Ще бъде направен ремонт на съществуващо помещение – измазване, боядисване, полагане на настилки и облицовки и пр. След приключване на ремонта помещението ще бъде пригодно за осъществяване на дейността на защитената работилница. Доставка на мебели и оборудване за защитената работилница (вкл. работно място за мениджъра на социалното предприятие) Ще бъдат закупени и доставени мебели/оборудване за защитената работилница, които ще направят възможно обучението и работата на участниците в целевата група в четирите ателиета. Ще бъде обзаведено и работно място за мениджъра на социалното предприятие Доставка на материали за работа в защитената работилница Ще бъдат закупени и доставени материали и средства за работа в четирите ателиета на защитената работилница, с които участниците в целевата група ще бъдат обучени и ще работят до края на проекта Обучение на служителите на водещата организация и нейния партньор, екипа на проекта, мениджъра на социалното предприятие и доброволци по социално предприемачество Участниците в проекта и доброволците ще бъдат запознати с целите на социалното предприемачество и ще споделят опит и добри практики с организации, които вече са създали и поддържат функционирането на подобно социално предприятие. Тази дейност е необходима, за да бъдат подготвени екипът на проекта, служителите, специалистите и доброволците с потенциалните рискове и предизвикателства, както и с възможностите, които предоставя социалното предприемачество. Продължителност на обучението – 3 дни х 8 часа, всичко 24 часа. Разработване на процедура и извършване на подбор на участниците в целевата група Заетите в социалното предприятие – защитена работилница лица се предвижда да извършват дейности, изискващи творчески умения – за моделиране, рисуване и др. п. Затова е необходимо да бъдат разработени критерии за оценка на дарбите им и да бъде проведен подбор на най-способните участници от контингента, обслужван от Сдружение „Шанс”. При подбора няма да имат значение полът, здравният статус, възрастта и пр. на хората, а единствено техните творчески умения. Мотивационно обучение на членовете на целевата група Мотивационното обучение е необходимо, за да подготви участниците в целевата група за ефективно участие в бъдещите дейности на защитената работилница, които ще поставят пред тях изисквания и цели, различни от изискванията и целите на осъществяваната до момента трудотерапия. Продължителност на обучението – 8 седмици (4 групи х 32 часа всяка; два пъти х 2 часа всяка седмица). Нуждаещите се от транспорт участници ще бъдат превозвани с микробус, собственост на сдружение „Шанс” Специализирано обучение на екипа от специалисти (трудотерапевти), който ще работи с целевата група Специалистите от водещата организация и доброволците трябва да бъдат подготвени по технологията на работа с новите материали, как да полагат боите върху тях, какви техники на рисуване да прилагат и т.н., Продължителност на обучението – 40 часа, 5 дни х 8 часа. Специализирано професионално обучение на целевата група Целевата група трябва да бъдат подготвени и научени как да моделират и да подготвят различни форми, как да работят с новите материали, как да полагат боите върху тях, какви техники на рисуване да прилагат и т.н. Продължителност на обучението за всяка група 40 часа, 8 седмици х 5 часа (по един час всеки ден), общо 160 часа. Нуждаещите се от транспорт участници ще бъдат превозвани с микробус, собственост на сдружение „Шанс” Разработване на модели и образци за ателиетата и методика/система за тяхното изработване от целевата група Квалифицирани специалисти – художници и занаятчии ще разработят примерни модели и образци, с чието възпроизвеждане ще започне работата на четирите ателиета на защитената работилница – за изработване на керамика и приложна бижутерия, сувенири, рисуване върху различни материали. Ще бъде създадена и методика/система за изработване на моделите. След старта на социалното предприятие всеки месец по един ден художниците ще посещават социалното предприятие, за да консултират дейността на ателиетата и да предлагат нови модели с търговска стойност (общо 7 дни консултации). Дейност на социалното предприятие – защитена работилница Четирите ателиета / групи, в които са разпределени участниците в целевата група съобразно техните дарби и възможности и според препоръките на специалистите, провели обучението, ще започнат своята дейност. Във всяко ателие ще има по 8 члена, за да може да се работи по-лесно и ефективно. Всяка група ще има занимания три пъти седмично по 2 часа и ще създава произведения на приложните изкуства според разработените от художниците модели и образци и системата/методиката за изработването им, както и проявявайки творчество под методическото ръководство на трудотерапевтите. Нуждаещите се от транспорт участници ще бъдат превозвани с микробус, собственост на сдружение „Шанс”. В заниманията ще участват и доброволците, които ще работят заедно с участниците и ще подпомагат дейността на трудотерапевтите. Всеки готов продукт ще бъде снабден с т.нар. „Сертификат за произход”, в който ще бъде обозначено къде и от кого е произведен и от кого е подкрепен финансово проектът, т.е. стоката ще носи т. нар. „социална добавена стойност”, така че потребителите й да са информирани, че с парите си подпомагат представители на уязвими социални групи. Участието на младежи-доброволци в дейността на ателиетата ще подпомогне социализацията на целевата група и информираността на общността за творческите способности на членовете й. Разработване на маркетингова стратегия Ще бъде разработена маркетингова стратегия на предприятието, която ще определи целевите пазари, желаната пазарна позиция, сравнителните конкурентни предимства на продукцията на социалното предприятие, неговите маркетингови цели и пр. Отпечатване на рекламен каталог на продукцията на социалното предприятие – защитена работилница Снимки на предметите, изработвани от четирите ателиета на защитената работилница, придружени със съответен текст, ще бъдат оформени като продуктов каталог, предназначен за разпространение сред клиенти и потребители. Каталогът ще информира за финансовата подкрепа на ОПРЧР и за проекта, в рамките на който е създадено социалното предприятие. Формат: А5, обем 32 стр., пълноцветен, тираж: 2000 екземпляра. Осъществяване на търговски контакти с потенциални клиенти на социалното предприятие Ще бъдат установени контакти с галерии, магазини, хотели и пр. съгласно определените в маркетинговата стратегия целеви пазари на продукцията на социалното предприятие. Ще им бъдат изпратени каталози, ще бъдат проведени разговори и срещи с най-перспективните потенциални клиенти с цел сключване на договори и получаване на поръчки. Разработване и отпечатване на Методология за създаване на социално предприятие – защитена работилница Ще бъде разработена Методология за създаване на социално предприятие, като ще бъде ползван натрупаният от екипа на проекта опит по време на изпълнението му, опита на сродни организации, изпълняващи сходни дейности и опита на външни експерти. Изданието ще бъде предложено на партньорски организации от страната, проявяващи интерес към социално предприемачество. Методологията ще бъде в обем 24 печатни страници, формат А5 и ще бъде отпечатана в тираж 500 екземпляра. Информационна кампания за социално предприемачество Кампанията за социално предприемачество ще протече на няколко етапа и ще обхваща информационни, промоционни и рекламни дейности:
1. Разработка и поддръжка на уебсайт на Сдружение „Шанс” с линк към социалното предприятие – като средство за проследяване на напредъка по проекта Ще бъде публикуван каталогът на продуктите и на по-късен етап – списък на търговските партньори на предприятието и местата, откъдето тези продукти могат да бъдат закупени.
Изпълнение: Месец ІІ – ХІІ
2. Организиране на 2 изложби в културни центрове или галерии в София с възможности за откупуване на експонатите. Ще участват и представители на целевата група.
Изпълнение: Месец ІХ-ХІ
3. Организиране на изложба в Благоевград с възможност за откупуване на експонатите. Ще участват и представители на целевата група.
Изпълнение: Месец Х-ХІ
4. Организиране на изложба-базар в Разлог. Ще участват и представители на целевата група.
Изпълнение: Месец Х
5. Организиране на постоянен базар на открито в Разлог.
Изпълнение: Месец Х-ХІІ
6. Пресконференции за местни, регионални и национални медии преди откриване на изложбите с цел представяне на дейностите и резултатите от проекта и идеята за социалното предприятие.
Изпълнение: Месец ІХ-ХІІ
7. Излъчване на 5 репортажи за дейността на социалното предприятие и произведените от него продукти в регионални и национални електронни медии.
Изпълнение: Месец ІІ-ХІІ
8. Отпечатване и разпространение на информационна дипляна за резултатите от проекта.
Изпълнение: Месец VІІІ
Всички информационни дейности ще акцентират върху финансирането, получено от ОПРЧР.
|