Дейности:
|
Организиране на Център за консултации на лица от целевите групи Центърът ще бъде организиран в рамките на проекта и ще се помещава в сградата, определена за социалното предприятие. В него за времето на проекта ще бъдат на разположение на нуждаещите се лица от целевите групи юрисконсулт, психолог и социален работник, които ще им предоставят необходима информация относно намиране на работа, защита на права, полезни съвети и др. В центъра ще бъде предоставяна и информация за проекта, планираните дейности, обучения и др. Подбор на бенефициенти от целевите групи по проекта Ще бъде проведен подбор на желаещите лица от целевите групи и включването на 80 лица в проекта. Подборът ще се проведе от екипа по проекта, екипа на центъра за консултации, който ще бъде сформиран за целите на проекта (дейност №1) и представители на ДБТ и АСП, дирекция Социално подпомагане, в община Тетевен. В съответствие с нуждите на бенефициентите, регистрирани в ДБТ и АСП, дирекция Социално подпомагане, е предвидено в проекта да бъдат ангажирани 40 мъже и 40 жени, детайлно описани в т. 4.4 на настоящия формуляр. Лицата ще бъдат разпределени в групи в зависимост от тяхното физическо и психическо състояние. Те ще бъдат включени в дейностите по обучение в следните направления – мотивационно обучение (80 лица) и обучение за работа с компютър (80 лица), дърворезба (25 лица), готварство (25 лица) и изработване на сувенири (30). Провеждане на тръжни процедури Избор на външни изпълнители за извършване на следните дейности:
- Фирма/организация за провеждане на планираните обучения. За провеждане на обученията ще бъде проведена процедура за избор на външен изпълнител(и), към които ще бъдат поставени изисквания за технически и финансов капацитет, лиценз от НАПОО и опит в подобни дейности.
- Фирми/организации за доставка на обзавеждането и оборудването, необходимо за провеждане на обученията;
Фирми/организации за доставка на материали и консумативи за обученията; За целите на различните видове обучения ще бъдат закупени материали и консумативи, които ще са необходими за провеждане на теоретична и практическа част.
- Фирма / организация за извършване на СМР в помещението, което ще бъде ползвано по проекта
- Фирма / организация за изпълнение на дейност Публичност и информация.
Извършване на СМР и доставка на материали и оборудване, необходими за реализация на проекта - закупуване на материали и консумативи, необходими за провеждане на планираните обучения (описани подробно в приложение В-1 бюджет, т.3);
- извършване на СМР в сградата, определена за стартиране дейността на социалното предприятие (описани подробно в приложение В-1 бюджет, т.10.2);
- закупуване на оборудване, необходимо за работа на социалното предприятие (описани подробно в приложение В-1 бюджет, т.11).
Провеждане на обучения Обученията ще включват часове по теория и практика. Продължителността на всяко обучение е съобразена със спецификата на дейността.
1. провеждане на мотивационно обучение с всички 80 лица от целевите групи, вкл. в проекта. Лицата ще бъдат разпределени в 8 групи в зависимост от тяхното физическо и психическо състояние. Обучението следва да включва занимания за адаптация, справяне със стреса и работа в екип, личностно и професионално развитие и др., които следва да бъдат съобразени от избрания изпълнител със спецификата на работа с лицата от целевата група. Мотивационното обучение ще бъде мин. 120 часа и ще се проведе в рамките на 20 дни за всяка група, средно по 6 ч./ден.
2. Провеждане на обучение за работа с компютър на всички 80 лица, включени в проекта. Групите ще бъдат сформирани след провеждане на входни анкети, чрез които ще се установи нивото на компетенции на всяко лице. Обучението ще се проведе в рамките на 1 месец, средно по 6 ч./ден.
3. Провеждане на обучения за производство на спец. стоки и услуги. Предвидени са теоретична и практическа подготовка в следните направления:
3.1. Приложни изкуства и занаяти (дърворезба). Предвижда се обучението да бъде проведено с 25 лица, разпределени в групи по 8-9 човека, продължителност - 4 месеца за всяка група, като ежедневната заетост ще бъде в рамките на 6 ч./ден.
3.2. изработване на сувенири (пана, картички, мартеници, кукли и др.) – обучени ще бъдат 30 лица (3 групи по 10 човека). Продължителността на курса ще бъде в рамките на 4 месеца, а заетостта – 6ч./ден.
Необходимите материали за практическото обучение ще бъдат осигурени от фирмата/ организацията изпълнител, с оглед спазване спецификата на обучителния процес.
4. Провеждане на обучение по готварство - в заниманията ще бъдат включени 25 лица, разделени в 3 групи, като всяка група ще бъде обучавана в рамките на 4 месеца, средно по 6 ч./ден.
Необходимите материали за практическото обучение ще бъдат осигурени от избрания изпълнител, с оглед спазване спецификата на обучителния процес.
Обученията ще бъдат съобразени с учебните програми, одобрени от НПОО.
На лицата, които живеят извън гр. Тетевен ще бъдат осигурени средства за транспорт (5 лева/ на ден).
Организиране на изложба В подходящо за целта помещение в града ще бъдат изложение най-добрите изделия, изработени от лицата по време на практическите занимания по дърворезба, готварство и в часовете по изработване на сувенири, както и снимков материал от проведените обучения.
Повишаване доверието на потенциалните работодатели от общината и региона в способностите и уменията на лицата от целевите групи.
Повишаване възможностите за реализация на трудовия пазар на лицата от целевите групи.
Популяризиране дейността на социалните предприятия, като форма на заетост.
Повишаване информираността на лицата от целевите групи и др. заинтересовани страни за дейностите по проекта.
Разработване и разпространение на методология за работа на социално предприятие Разработване на методология за организация и управление на едно социално предприятие, която да послужи на организациите и фирмите, желаещи да се занимават с тази дейност с оглед използване потенциала на лицата в неравностойно положение и да осигурят заетост на лицата в неравностойно положение. Изготвянето на методологията ще бъде възложено на външен изпълнител съгласно условията на настоящата схема и изискванията на Договарящия орган.
Методологията ще бъде разпространявана в община Тетевен и сред заинтересованите страни.
Публичност и информация 1. Изготвяне и разпространение на информационни брошури:
1.1. в началото на проекта ще бъдат изготвени, отпечатани и разпространени сред широката общественост в община Тетевен 1000 бр. информационни брошури, съдържащи информация за проекта, за инициативата за създаване на ново социално предприятие в гр. Тетевен и възможностите, които се предоставят на лицата на от целевите групи за включване в пректа. Тираж – 1000 бр., формат А4, пълноцветен печат.
1.2. при приключване на проекта за популяризиране на постигнатите резултати ще бъдат изготвени и разпространени 1000 бр. информационни брошури, които ще включват снимков материал и информация за изпълнението на проекта и за постигнатите резултати. Тираж – 1000бр., до 50 стр., формат А5, пълноцветен печат.
2. изготвяне на 2 бр. информационни табели, които ще бъдат поставени на видно място в сградата на община Тетевен и в сградата на ул. "Полковник Орлов" № 3, определена за изпълнение на дейностите по проекта.
3. Провеждане на прес-конференции – 2 бр. – една при стартирането и една при приключването на проекта. Ще бъдат поканени представители на медии, гражданското общество и заинтересовани страни.
Отчетност Периодична отчетност по време на изпълнението на проекта ще се проведе от членовете на екипа съгласно изискванията на Договарящия орган и с оглед осигуряване на нормалното изпълнение на дейностите.
Одит по проекта ще бъде изготвен от дипломиран експерт-счетоводител за установяване целесъобразността и ефективността на разходите по проекта. Задължителна дейност за проекти над 200.000,00 лева.
Изготвяне на финални финансов и технически отчет от екипа по проекта за извършените дейности и постигнатите резултати.
|