Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-5.1.01-0058-C0001
Номер на проект: BG051PO001-5.1.01/D01/0037
Наименование: Създаване на център за подкрепа на трудовата реализация
Бенефициент: Фондация „Стъпка по стъпка”
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 28.09.2009
Начална дата: 12.11.2009
Дата на приключване: 12.01.2011
Статус: Приключен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     ЮГОЗАПАДНА И ЮЖНА ЦЕНТРАЛНА БЪЛГАРИЯ
          Югозападен
               София град
                    Столична
Описание
Описание на проекта: Популяризиране на проекта и възможностите на социалното предприемачество. Маркетингово изследване на нагласите на потенциалните клиенти за ползване на предлаганите услуги. Провеждане на обучения на лицата от целевата група. Професионално консултиране и подкрепа на лицата от целевата група. Функциониране на социалното предприятие. Организация и управление на проекта.
Дейности: Популяризиране на проекта и възможностите на социалното предприемачество. За да се постигне повишаване на обществената информираност за възможностите на социалното предприятие и изпълнението на проекта тази дейност включва следните поддейности: Д 1.1. Разработване и разпространение на информационни материали и провеждане на информационни сесии сред обществеността – Информационните материали (брошури) и информационните сесии ще представят услугите на центъра за подкрепа и целите, дейностите и постигнатите резултати на настоящия проект. Брошурите ще бъдат разпратени до представители на целевите групи по проекта. Ще бъдат изработени и поставени информационни табели. Ще бъдат проведени 3 информационни сесии, на които ще бъдат поканени представители от всички заинтересовани страни и целевите групи, с цел популяризиране на възможнпостите на социалното предпиятие и изпълнението на проекта. Логистиката на информационните сесии /наемане на оборудвана зала, осигуряване на кафе –паузи и обяд за участниците/ ще бъде възложена на фирма изпълнител. Д 1.2. Представяне на проекта, центъра за подкрепа и социалното предприятие в печатни, радио и телевизионни медии. Проектът и предлаганите услуги от центъра за подкрепа и социалното предприятие ще бъдат представени чрез публикации в местния печат (3 информации) и в радио или телевизионна медия (1 интервю). По този начин ще бъдат информирани максимален брой хора, което осигурява устойчиво развитие на проекта. Д 1.3. Изработване на интернет страница – ще бъде създадена интернет страница, която ще представя информация за проекта, дейността на центъра за подкрепа на трудовата реализация и ще промотира предоставяната от социалното предприятие услуга „Семеен помощник”. Д 1.4. Разработване и отпечатване на наръчник – след стартирането на центъра за подкрепа на трудовата реализация ще започне разработването и в края на проекта ще бъде издаден Наръчник. Съдържанието на наръчника ще включва: теоретични материали за същността и възможностите на социалното предприятие в развитието на социална икономика; успешни европейски практики в областта на социалното предприемачество; представяне на проекта и създадения нов модел социално предприятие „Център за подкрепа на трудовата реализация”. С разработката на Наръчника ще бъдат ангажирани експерт консултат и експерт социални дейности.
Маркетингово изследване на нагласите на потенциалните клиенти за ползване на предлаганите услуги. В рамките на дейността на социологическа агенция ще бъде възложено извършването на маркетингово изследване. Изследването ще има две части: • проучване сред представителна извадка на лицата от целевите групи по настоящата програма за потребностите от специфични услуги в подкрепа на трудовата реализация, както и изследване нагласите за ползване на услугите, обект на предлагане в центъра по настоящия проек; • проучване сред представителна извадка от населението в София за потребността от ползване на услугата „Семеен помощник”. Тази част от изследването ще засегнесамо тези семейства, които се нуждаят от помощ в домакинството и грижата за деца и възрастни хора, но не се вклщчват в програмите на социалното подпомагане и не могат да ползват предлаганите в тези програми услуги „личен асистент”, „ домашен социален партонаж” и др. Събраната и анализирана информация то маркетинговото изследване ще подкрепи реализирането на проектните цели, защото ще даде възможност за адекватно пралиране на предлагането и изграждане на успешна стратегия за популяризиране и промотиране на предоставяните в проектауслуги , както за целевата група, така и за потенциалните потребители на услугите на социалното предприятие.
Провеждане на обучения на лицата от целевата група. Дейностт ще стартира с разработване на обучителна програма и материали. Ангажирани с това ще бъдат наетите по проекта обучители. За лицата от целевата група обучителите ще проведат три обучения, всяко с група от 10 човека. Всяко обучение ще включва три модула: • Модул I - ще се проведе в рамките на два дни и ще включва теми свързани със създаването и поддържане на мотивация за включване в трудова дейност, формиране на умения за ориентация и поведение на пазара на труда – подготовка на автобиография, мотивационно писмо, молба за постъпване на работа, предсатвяне на интервю, сключване на договор и др. • Модул II - ще се проведе в рамките на четири дни и ще включва теми свързани с предоставяне на грижа за деца в семейна среда/ в дома на семйството/ – комуникация, общуване, техники за работа с деца, осигуряване на безопасността на детето, хранене, игра, придружаване и др. • Модул III ще се проведе в рамките на четири дни и ще включва теми свързани с предоставяне на грижа за възрастни хора – общуване, придружаване, помощни дейности в домакинството, здравни грижи в семейна среда, комуникация с институции и др. Логистичното осигуряване на обученията – наемане на оборудвана зала, осигуряване на кафе –паузи и обяд за участниците ще бъде възложено на фирма изпълнител. Обученията ще създадат условия за лицата от целевата група да развиват и запазят мотивация си за включване в трудова дейност; да получат базово ниво на компетентност за започване на работа, както и получване на специфични умения и компетентности за упражняване на професия „Семеен помощник”.
Професионално консултиране и подкрепа на лицата от целевата група. В рамките на тази дейност се предвижда провеждане на професионално консултиране на лица от целевата група. То ще се извършва минимум веднъж седмично в кабинет, част от пространството на центъра за подкрепа на трудовата реализация от експерт – консултант. Консултациите ще се провеждат по предварителна заявка на лицата от целевата група или по препоръка на експерт социална дейност, като резултат от извършен мониторингвърху каеството на работата им. Консултирането ще засегне както проблеми и трудности, свързани с намирането на работа, така и конкретни проблеми и ситуации, срързани с упражняването на професията „Семеен помощник”. Към професионалното консултиране е предвидено предоставяне на информация свързана с намирането на работа; помощ за усвояване на базови умения за работа с компютър и интернет за подготовка на автобиография, мотивационно писмо, молба за постъпване на работа; придружаване при контакти с потенциални работодатели или за интервю, ако е необходимо и др. Проведените консултации ще дадат възможност на лицата от целевата група да получат увереност при предприемане на стъпки за търсене и започване на работа; наетите лица от целевата група своевременно да се справят с възникнали проблеми, да подобрят качеството на работата си по предлагането на услугите.
Функциониране на социалното предприятие. Дейността включва наемане на подбходящо помещение, което позволява оформяне на офис, има стая за провеждане на срещи с клиенти и зала с инсталирана компютърна техника за формиране на компютърни умения на учатсниците от целевата група. Ще бъде закупено подходящо обзавеждане и оборудване, което ще позволи нормалното функциониране на помещенията на центъра. Организирането, координирането и провеждането на дейностите на центъра ще се извършва от технически сътрудник, работещ на пълно работно време. Техническия сътрудник работи с целевата група по проекта, но не е част от нея. Въз основа на проведеното маркетингово изследване на бъде изработена /чрез възлагане на външен изпълнител/ рекламна стратегия и промотиране на предлаганите в Центъра услуги за участниците от целевата група и предлаганите от социланото предприятие услуги за клиентите. Промотирането и рекламните мероприятия ще спомогнат за разработването на пазар за новата услуга за семействата на София, от което пряко зависи трудовата заетост на лицата от целевата група. Ще бъде изработена методология за предлагането на услугата „Семеен помощник” в социалното предприятие. Техническия сътрудник в Центъра ще създаде и поддържа информационен регистър на ползвателите на услугите на Центъра от целевата група и информационна база данни на клиентите на социалното предприятие. Подбора на лицата от целевата група, които ще работят в социалното предприятие ще се извърши съгласно описаната в т.5.2.1. методика. През целия период на функциониране на социалното предприятие ще бъде извършван мониторинг върху качеството на работа на наетите семейни помощници. Това ще се извършва от експерт социални дейности посредством посещения на работното място, разговори с наетото лице, разговори и анкети за обратна връзка от клиентите на предприятието. По този начин не само ще се гарантира качество на предлаганата услуга, но и ще се влияе на процеса на развитие и усъвършенстване на професионални умения на наетите лица.
Организация и управление на проекта Общият подход за реализиране на тази дейност се базира на методика за управление на проекти и включва няколко основни процеса: -Организация и управление на проектния екип – целта на този процес е да се организира проектен екип, който да изпълнява заложените дейности в проекта с изискуемото качество, гарантиращо постигане на заложените резултати и проектни цели. Още в началото на проекта ще се назначи екип за организация на проекта в съответствие с описаните роли и задължения. - Управление на комуникацията - целта на този процес е да се изгради единна система за предаване на информация между участниците в екипа за управление на проекта, както и система за комуникация със заинтересованите страни. При стратиране на проекта ще се проведе първоначална среща на която ще бъдат разпределени задълженията и отговорностите и ще бъдат съставени длъжностните характеристики на всеки от екипа. Ежемесечно ще се провежда минимум по една проектна среща с цел проследяване изпълнението на планираните дейности и постигане на заложените резултати. - Управление на документацията и отчетността – при стартиране на проекта ще бъдат определени методи за документиране и архивиране на проектната документация, с които да се гарантира точното документиране и съхранение на информацията касаеща проекта. - Управление на разходите – целта на този процес е събиране и осчетоводяване на точна и редовна счетоводна документация, отразяваща изпълнението на проекта. - Осигуряване на качеството и контрол на работата по проекта и проектните резултати – процеса включва сравняване на постигнатите резултати с планираните такива и с индикаторите за успех. Това сравняване ще се извършва по време на изпълнение на дейностите, като при установяване на несъответствия между планираното и постигнатото качество ще се планират дейности за подобряване на качеството на проектните резултати. Екипът за управление на проекта ще отчита своята дейност на ежемесечните срещи. Тази дейност е необходима с оглед управлението на проекта. Правилното разпределение на ангажиментите ще даде гаранции за ефективно и навременно изпълнение на дейностите в проекта и успешното му приключване в планирания срок, според планирания бюджет, и и с постигане на набелязаните цели и резултати.
Партньори
Партньори:
Фондация "Благотворител"
Изпълнители:  
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 202 383 BGN
Общ бюджет: 128 763 BGN
БФП: 126 111 BGN
Общо изплатени средства: 122 079 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 126 111 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 99 905 BGN
2011 22 174 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
122 079 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 107 194 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 84 919 BGN
2011 18 848 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
103 767 BGN
В т.ч. Национално финансиране 18 917 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 14 986 BGN
2011 3 326 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
18 312 BGN
Финансиране от бенефициента 4 266 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Брой лица, започнали работа в сектора на социалната икономика
Индикатор 2 Обзаведен и оборудван център за подкрепа на трудовата реализация.
Индикатор 3 Проведени 3 обучения на лицата от целевата група
Индикатор 4 Изработени информационни материали: брошури - 3000; табели - 2; наръчник - 300.
Индикатор 5 Отпечатан наръчник – 300 бр.
Индикатор 6 Създадена интернет страница
Индикатор 7 Разкрита нова услуга „Семееен помощник
Индикатор 8 Семейства ползващи услугата „Семееен помощник”– 24 бр.
Индикатор 9 Брой лица преминали обучение – 30.
Индикатор 10 Брой лица, започнали работа извън социалното предприятие - 5


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз