Дейности:
|
І панел: Изграждане на АРТ-РАБОТИЛНИЦАТАРазработване на Правилник за дейността й, бизнес план за организиране на производството и реализацията на културните продукти на социалното предприятие – Театралната формация и Приложно ателие и методологии за Ще бъде разработен Правилник за вътрешния ред и функциониране на отделните звена на социалното предприятие, правилата за комуникация и колаборация между работещите екипи и техните членове, начините за вземане на решения и др.
Разработения бизнес-план ще осигури ефективно и устойчиво функциониране на социалното предприятие, по време и след неговото създаване.
Разработването на тези документи са първа и основна стъпка към организирането дейността на предприятието.
Ще бъдат разработени две методологии – за подготовка на аниматори и технически сътрудници на театрални сценични представления и за подготовка на приложници. Двете методологии ще бъдат основа за подготовката на младежите от целевата група в предвидените в проекта обучения.
І панел: Изграждане на АРТ-РАБОТИЛНИЦАТА - Осигуряване на техническо оборудване на АРТ-РАБОТИЛНИЦАТА с мобилна озвучителна и осветителна техника, както и на материали за продуктите на Приложното ателие; Предоставените помещения за Арт-работилница ще бъде подготвено с осигуряване на маси, столове, шкафове и метална врата, осигуряващи условия за работа и охрана.
Ще бъде осигурена мобилна озвучителна и осветителна техника, подвижен компютър и мултимедиен проектор, за да може тя да обслужва технически представянето на спектаклите и празничните пърформънси. Представленията ще бъдат реализирани на територията на училища, културни институти, читалища, на открито и т.н. Това налага мобилно техническо окомплектоване на Арт-работилницата.
Работилницата за приложно-художествените продукти ще бъде оборудвана с шевна и ламинатна машини и необходимите инструменти за предстоящите трудови приложни дейности.
Ще бъдат осигурени материали за изработка планираните приложни-художествени продукти от Приложното ателие, по време на практическо-учебните дейности.
Осигуряването на техническо оборудване и материали ще осигури готовността на социалното предприятие за стартиране на производствената художествено-творческа дейност.
І панел: Изграждане на АРТ-РАБОТИЛНИЦАТА - Разработване на трудови характеристики и договори за новите работни места; Разработването на проекти за длъжностни характеристики на длъжностите от трите /два художествено-творчески и един технически екипи/ ще очертае основните критерии, необходими за подбора на младите хора. Ще бъдат разработени три типови длъжностни характеристики, за: аниматори, технически персонал и приложници-изпълнители.
Проектите за договори, на които ще бъдат назначени селектираните млади хора ще бъдат консултирани от юрист, за да бъдат съгласувани с действащите в момента законодателни и нормативни документи.
Изготвянето на документите ще осигури готовност за последващото назначаване на селетираните и обучени млади хора в социалното предприятие. ІІ панел: Изграждане на творческо-технически екип на предприятието- Подбор на трите екипа: аниматори, технически лица и приложници /разработване на критерии за подбор, съставяне на комисия, конкурс - по документи, интервюта, психологически портрети и За целите на подбора ще бъде сформирана комисия за подбор, в която ще бъдат включени представители на социалната институция, на УС на фондацията и психолог. Ще бъде разработена скала от критерии, на основата на която ще бъдат изготвени оценителски карти и цялостна проц;едура за провеждането на подбора.
След провеждане на информационна кампания на територията на Дома за деца “П.Р.Славейков”, София, ще бъде обявен конкурс по документи – мотивационни писма за участие. След първия етап на конкурса ще бъдат проведени интервюта с кандидатите и подбор по тестове и психологични портрети на най-добре представилите се кандидати. ІІ панел: Изграждане на творческо-технически екип на предприятието-Мотивационен тренинг на селектираните младежи; Чрез изнесен тридневен мотивационен тренинг, ще бъде проведено мотивационно обучение, съдържащо 20 учебни часа, чрез което селектираните три екипа ще бъдат подготвени за предстоящите проектни дейности. ІІ панел: Изграждане на творческо-технически екип на предприятието-Обучение на екипите /разработване на програми, учебни материали, провеждане на тримодулно изнесено, с практическа насоченост обучение/ За подготовката на младите хора, ще бъдат разработени три учебни програми – по една за всеки екип, предвиждащи 60% от обучението – практически форми. Ще бъдат подготвени учебни материали. Обучението ще се проведе чрез три тридневни изнесени семинари, които ще включат интерактивни методи и практически упражнения, които да повишат знанията и уменията на младежите за предстоящите им дейности в социалното предприятие.
За лектори ще бъдат поканени професионални педагози, от трите направления – по актьорско майсторство, технически средства, приложно изкуство и сценография.
ІІІ панел: Създаване на тетарални сценични продукти- Разработване на драматургични материали, сценография и музикално оформление за три спектаклови форми /театрално куклено-драматично представление за деца, театрално-танцово представление за деца, уъ Ще бъдат разработени три драматургични материала за един детски драматично-куклен спектакъл, един движенчески спектакъл и един пърформънс за детски тържества, предназначени за трупата на Арт-работилницата: двама професионални актьори и четири аниматори. На базата на подготвените сценарии ще бъдат изработени декори, костюми и музикално оформление за сценичните продукти. ІІІ панел: Създаване на тетарални сценични продукти-Репетиционен период на трупата, с участие на професионалните актьори на фондацията, подготвените аниматори и технически лица Репетиционния период ще включи репетиции на представленията, които ще се провеждат по три пъти в седмицата, като всяка репетиция ще съдържа по три часа. Професионален режисьор ще постави спектаклите. Цикъла на репетиционния период ще съдържа задължителните етапи на създаване на театрално представление: работа “на маса”, изграждане на мизансцен, репетиции с музика и костюми, генерални репетиции. За месеците, пред които младежите практикуват, ще получат стипендии, които ще бъдат осигурени от приходите от реализациата на творческите продукти в рамките на настоящия проект.
По време на репетиционния период, както и в последващите етапи на проекта, ангажираните млади хора ще получават психологическа подкрепа от професионални психолози и консултантска помощ от наетите консултанти. За консултантите, включени в процеса на практическите занимания на младежите от целевата група, са предвидени транспортни разходи, които да осигурят постоянното им присъствие в творческия процес.
За финансовата подкрепа на аниматорите са предвидени възнаграждения по време на подготвителния период. ІІІ панел: Създаване на тетарални сценични продукти-Предпремиерни и премиерни представления пред детска публика на подготвените три театрални продукти; След генералните репетиции, ще бъдат организирани по едно предпремиерно и по едно представление на спектаклите пред различни детски публики: деца от социални институции, от детски градини, училища.
След представленията ще бъде направена анкета за обратна връзка със зрителската аудитория, която да даде информация за степента на интерес към спектаклите и отношението на различните публики. Предвидени са транспортни разходи за транспортиране на мобилния декор и техническо обезпечаване, за да могат сценичните продукти да бъдат тествани на различни сцени и през различни публики.
ІV панел: Създаване на Приложното ателие за изработване на театрални кукли, аксесоари и сувенири-Разработване на проекти и конструкторски планове за изработка на комплекти за “Домашен театър” и извънкласни форми на театрални занимания на деца, аксес С прякото участие на професионални театрални художници ще бъдат разработени проекти и конструктурски планове на театрални комплекти за домашен и училищен театър /театрални кукли – “петрушки”, които са подходящи за театрална игра с деца и декор за пет драматизации на популярни детски приказки и малки книжки с драматизациите/, театрални атрибути и сувинири. Тетарланите комплекти ще бъдат разработени на основата на най-популярните детски приказки /”Червената шапчица”, “Цветята на малката Ида”, “Палечка”, “Пепеляшка” и “Снежната царица”/. Всеки комплект ще съдържа по пет кукли за куклен театър /”петрушки”/, мобилна настолна сценография, книжка с кратка драматизация и текстове, диск с подходящо музикално озвучаване за съответната приказка.
Проектите и констуктурските планове ще осигурят условия за изработването им от художествено-приложния екип на Приложното ателие. ІV панел: Създаване на Приложното ателие за изработване на театрални кукли, аксесоари и сувенири-Изработване на продуктите Наетите млади хора в Приложното ателие ще преминат четиримесечна производствена практика, чрез изработване на планираните приложно-художествени продукти, с прякото участие на консултант. Продуктите ще бъдат подготвени за търговското им представяне. За месеците, пред които младежите практикуват, ще получат стипендии, които ще бъдат осигурени от приходите от реализациата на творческите продукти в рамките на настоящия проект.
По време на тяхната производствена практика, ангажираните млади хора ще получават психологическа подкрепа от професионални психолози и консултанска помощ от наетите консултанти. Това се налага, поради пълната липса на трудови умения и навици, както и за пълноценната им адаптация към новите трудови условия. За консултантите, включени в процеса на практическите занимания на младежите от целевата група, са предвидени транспортни разходи, които да осигурят постоянното им присъствие в творческия процес. ІV панел: Създаване на Приложното ателие за изработване на театрални кукли, аксесоари и сувенири- Пилотна форма на търговски базар за реализация на част от изработените продукти Ще бъде организирано публично събитие с търговски базар, на който ще бъдат предложени част от изработените от Приложното ателие продукти. V панел: Осигуряване на пазарни условия за реализация на продуктите на АРТ-РАБОТИЛНИЦАТА-Разработване на електронна страница на АРТ-РАБОТИЛНИЦАТА с представяне на продукцията й За популяризиране на продуктите на социалното предприятие, както и за продажби по интеренет, ще бъде разработена електронна страница. Тя ще представя Арт-работилницата, както и всеки един от сценичните и приложните й продукти.
Ще бъде изготвен списък на евентуални клиенти, до които ще бъдат разпратени покани за посещението им на страницата на предприятието.
V панел: Осигуряване на пазарни условия за реализация на продуктите на АРТ-РАБОТИЛНИЦАТА - Изработване и тиражиране на плакати, програми и покани за театралните представления, опаковки и етикети за продуктите на Приложното ателие; Ще бъдат разработени проекти за плакати, програми и покани за театралните спектакли, както и опаковки и етикети за продуктите на Приложното ателие. Те ще бъдат тиражирани, съобразно брой на продуктите.
За окомплектоването на “домашния куклен театър” ще бъдат разработени драматизации за 5-те приказки, на чиято основа ще бъдат разработени комплектите, които ще бъдат тиражирани в малки книжки към комплектите и дискове с музикалното им оформление.
Изработването на информационно-рекламните материали ще съдейства за по-ефективната реализация на продукцията на социалното предприятие. В същото време те ще носят задължителната информация за финансиращата програма.
V панел: Осигуряване на пазарни условия за реализация на продуктите на АРТ-РАБОТИЛНИЦАТА-Подготовка на договори и договаряне за пласиране на продукцията на социалното предприятие с училища, културни институции, читалища и търговски фирми Ще бъде разработена база данни за потенциални клиенти на продукцията. До тях ще бъдат изпратени информационни писма, след което ще бъдат проведени серия от работни срещи с техните ръководители. Ще бъдат предложени договори за пласиране на продуктите, при взаимно изгодни условия. VІ. панел: Управление на проекта-Въвеждане на проектна документация и формиране на проектния екип; Ще бъдат разработени проектни документи, които да улеснят администрирането на проекта. Ще се разработи актуализиран план за действие, процедури и план за вътрешен мониторинг и оценка, прес- и фото-архив и т.н.
Ще бъдат сключени договори с членовете на проектния екип, на базата на разработени длъжностни характеристики за всяка една от позициите на екипа.
VІ. панел: Управление на проекта-Вътрешен мониторинг и оценка на проектните дейности; За осигуряване на ефективно вътрешно наблюдение на хода и напредъка на проектните дейности, ще бъде разработен план за вътрешен мониторинг, който ще съдържа количествени и качествени индикатори.
Ще бъде разработен план за ежеседмичните работни срещи на екипа, както и процедура за изслушване на докладите на специалиста – мониторинг и оценка и за начините за преодоляване на евентуално възникналите трудности и проблеми в хода на проекта.
VІ. панел: Управление на проекта-Публичен отчет на проекта, чрез атрактивно представяне на резултатите от изпълнението на проекта; Преди официалното финализиране на проекта, ще бъде организирано публично събитие, на което ще бъдат поканени представители на заинтересованите страни, потенциални клиенти, медии. Ще бъдат представени резултатите на проекта, както и част от продуктите на социалното предприятие.
|