Дейности:
|
Подготовка, организиране и реализация на проекта Екипът ще отговаря за цялостната организация и координация на дейностите. За цялостното изпълнение на проекта ще отговаря екип от 3 души. Основни поддейности:
1.1. Подготовка на индивидуалните ангажименти на членовете на екипа.
1.2. Провеждане на регулярни екипни срещи – всеки месец - за разпределяне на текущите за месеца задачи, решаване на оперативни въпроси, планиране на предстоящото и отчитане на направеното.
1.3. Провеждане на разширени екипни срещи с участието на пряко ангажираните в изпълнението на проекта.
1.4. Непрекъсната комуникация между представителите на екипа с цел ефективно планиране, организация и управление на проектните дейности.
1.5. Текущо обработване и поддържане на документацията. Популяризиране на финансиращата програма, проектните дейности и постигнатите резултати Изготвяне на информационно табло за Офиса на проекта.
Публикации в местните медии за старта, развитието и края на проекта – 5 публикации.
Организиране на прес-конференции за презентиране на проектните дейности и резултатите от проекта – 4 прес-конференции.
Изработване на информационни материали за проекта с логото на ОП „Развитие на човешките ресурси” (100 плаката и 200 брошури, съдържащи информация за финансиращия орган и проектните дейности и 500 брошури с информация за социалното предприятие) Обучение за създаване и развитие на социално предприятие, за бенефициента по проекта. Дейността включва обучение по следните модули:
4.1. запознаване с концепцията на социалното предприемачество;
4.2. Модул „Мотивация, оценка на готовността за стартиране на СП и оценка на риска”
4.3. Модул „Бизнес планиране за СП”;
4.4. Модул „Маркетинг, реклама и изграждане на търговски умения за СП;
4.5. Модул „Управление на Човешките ресурси в СП”
Провеждане на изнесени тренинг обучения по модули:
Тренинг обучение „Бизнес планиране на СП”;
Тренинг обучение „Маркетинг, реклама и изграждане на търговски умения на СП”;
Обучение „Управление на ЧР на СП”; Подбор на лица от целевите групи и провеждане на мотивационни тренинги Провеждане на информационни срещи и интервюта (със съдействието на партньора по проекта и съответните институции – Дирекции „Бюро по труда”) с лица от целевите групи за включване в мотивационните модули и обучителни програми. Подбор на лица от целевите групи за включване в проектните дейности. Провеждане на мотивационни тренинги за лица от целевите групи за придобиване на умения за активно поведение и самостоятелност. Консултиране. Екипът по проекта ще съдейства и подкрепя всички лица от целевите групи, включени в проектните дейности за намиране на работа. Ремонт и оборудване на пералното стопанство Организиране на ремонт, обзавеждане и оборудване на социалното предприятие: избор на фирма изпълнител на ремонтните дейности. Обособяване на гише за приемане на пране, перално помещение, сушилно помещение, склад за мръсни дрехи, склад за чисто пране, стая за почивка и гише за предаване на пране (Наредба №37). Извършване на ремонт. Избор на фирма доставчик на оборудване. Необходимо оборудване: (1 брой пералня за 16,5 кг пране; 3 броя перални за 6 кг. пране; 1 брой сушилня за пране за 13 кг. пране; 2 броя гладачни маси). Лицензиране дейността на пералнята в съответните институции Повишаване на пригодността за труд Изготвяне на индивидуална оценка и програма за подкрепа и мотивационна програма за всяко лице от целевите групи; организиране на мотивационни обучения според направената оценка и програми; провеждане на обучение в специализирана работна среда; запознаване с нормативната уредба, касаеща дейността на перално стопанство; осигуряване на база за провеждане на практика и провеждане на практически занятия - 12 лица от целевите групи ще посетят за производствен стаж обществена пералня в гр. Пазарджик. Производственият стаж ще се проведе на две групи по6 лица за период от 15 работни дни за всяка група. Изработване на методология на социалното предприятие. Дейността включва:
7.1. маркетингово проучване
7.2. изготвяне на методики
7.3. изготвяне на бизнес план за осигуряване на устойчивост на обществената пералня
7.4. изготвяне на образци на необходимите документи за функциониране на пералнята и осъществяване на дейностите в нея (договори, задания за работа/длъжностни характеристики, планове за работа, планове за консултиране на лица от целевите групи и т.н.). Стартиране дейността на пералното стопанство Осигуряване на всички разрешителни и лицензионни документи за пералното стопанство. Подбор на 6 лица от целевите групи. Сключване на договори с 6 лица от целевите групи (5 лица за работа в пералнята и 1 шофьор). Стартиране на дейността. Мониторинг и отчитане, проследяване на социалния ефект от реализацията на проекта При реализацията на настоящия проект основните принципи, от които ще се ръководи екипът, са прозрачност и гласност при изпълнение на всички дейности. Екипът е убеден, че вътрешният мониторинг и контрол са задължителен елемент за гарантиране на успешна реализация на всеки вид дейност.
Ще бъде разработена система за вътрешен мониторинг, включваща протоколи от срещите на екипа по проекта и партньора, технически и финансови отчети по изпълнение на дейностите, програми за обучение и анкетни карти.
Системата за мониторинг предвижда осъществяване на постоянен контрол от ръководителя на проекта върху спазването на графика за изпълнение на заложените дейности, както и върху ежедневната работа по проекта. Ръководителят на проекта ще контролира и провеждането на предвидените обучения. Основната цел на систематичния мониторинг е да се постигне максимално съответствие между предвидените и постигнати резултати, както и реализиране на заложените цели и осигуряване на прозрачност на осъществяваните дейности.
|