Дейности:
|
Дейност 1: Управление на проекта • Среща на екипа по проекта и разпределяне на задачите по времевия график
• Уточняване на процедури за вътрешна комуникация и контрол на дейността, въвеждане на система за вътрешен мониторинг и отчетност, както и система за междинни срещи.
• Провеждане на регулярни срещи на екипа по управление на проекта и партньорите за проследяване изпълнението на проекта
• Разрешаване на евентуални трудности, които може да възникнат по време на изпълнението на проекта
• Изготвяне на междинни и финален отчет и поддържане на нужната документация
• Администриране на проекта и осчетоводяване на дейностите по проекта
Изпълнител: Водещата организация в сътрудничество с партньорите.
Резултати: Писмена процедура за вътрешна комуникация и система за контрол; протоколи от проведените срещи; междинни и финален отчет; текуща документация
Дейност 2: Подготовка на обученията • Провеждане на диагностика за установяване на специфичните нужди от обучение на конкретните групи служители с цел изготвяне на по-детайлен и прецизен дизайн и съдържание на курсовете от програмата за обучение
Целта на диагностиката е да се измери нивото на познания на участниците, за да се настрои предложената програма по съдържание, което да отговаря специално на техните компетенции и нужди. Партньорите, които ще провеждат обученията, си дават сметка, че служителите на фирмата имат различен опит, образование и професионални нужди, които трябва да се измерят и отчетат, за да бъдат обученията максимално ефективни.
Методите на диагностиката са: Провеждане на 3 фокус групи от участниците по проекта. Допълнително, при нужда, ще бъдат провеждани анкети преди конкретни обучения, насочени към специфичната група обучаеми за измерване на нивото на познания по конкретното обучение. .
• Предложените на проектен етап програми за съдържанието на курсовете ще бъдат настройвани към конкретните нужди на обучаемите и на съответното ниво (начално/напреднало) от лекторите на съответното обучение. Целта на направения редизайн на съдържанието на курсовете е да се подготвят обученията така, че да са максимално ефективни за участниците в обученията.
Изпълнител: Таурус Консултантс и Таурус Консултинг в сътрудничество с Водещата организация.
Резултати: Доклад с анализ от провеждането на фокус групите и Подробен дизайн (Power Pont Presentations) на всяко предложено обучение
Дейност 3: Провеждане на обученията Провеждане на обучения по професионална квалификация:
1. Управление на човешките ресурси
2. Проектен мениджмънт
3. Маркетинг
4. Управление на вътрешно-фирмени комуникации
5. Мениджърски умения
6. Бизнес комуникации
7. Кризисни комуникации
8. Брейнсторминг техники
Обученията са част от професия Икономист, код 345110, специалност: Предприемачество и мениджмънт, код 3451105, ІІ степен
Провеждане на обучения по ключови компетенции:
1. Презентационни и комуникационни умения
2. Управление на времето
3. Управление на стреса
В рамките на тази дейност ще бъдат проведени предвидените по проекта обучения по професионална квалификация и ключови компетенции. Служителите ще бъдат включени в тях, според предварително определените нужди на компанията, в зависимост от отговорностите и задълженията им, техните знания и умения и необходимостта им от усъвършенстване в конкретни области. Предлаганите обучения ще им дадат възможност за повишаване на компетентността им в сферата на бизнеса, вътрешнофирмените отношения и личностното израстване.
Обученията ще използват методологията на преподаване Аction learning (учене чрез действие), която е най-подходяща за обучение на възрастни. Форматът на обученията ще бъде интерактивен, със силно застъпено участие на обучаемите в него и ще комбинира теоретични познания с практически казуси, сесии Въпроси и Отговори, брейнсторминг техники, ролеви игри и симулации – като цялото познание ще следва принципа на интегрираното обучение на работното място. Обученията ще се провеждат от квалифицирани преподаватели на обучаващите организации, които са специалисти в своите области и имат богат теоретичен и практически опит. Учебната практика предвижда самостоятелна подготовка по предварително зададени теми, аналитични задачи, или самостоятелна работа по практически проекти, изследвания, проучвания, разработване на стратегии и др. Лекторът ще извършва консултации по време на практическата работа и ще дава препоръки и оценки.
На обученията по ключови компетенции ще присъства и асистент/консултант от страна на обучаващата организация, който ще подпомага лектора при провеждането на практическите упражнения, ролевите игри и заснемането с камера. Той също така ще е отговорен за получаването на обратната връзка от страна на обучаемите – на базата на анонимни анкети, попълнени от всеки от участниците в края на обучението. Асистентът/консултантът ще изготвя доклад след всяко обучение за протичането му, който ще предоставя на ВО.
На успешно завършилите обученията по професионална квалифиация ще бъдат издадени удостоверения за професионална квалификация от обучаващата организация, която е лицензирана от НАПОО. Преминалите обученията по ключови компетенции ще получат сертификати.
Изпълнител: Таурус Консултантс и Таурус Консултинг в сътрудничество с Водещата организация.
Резултати:
• Провеждане на предварително планираните обучения:
o 8 обучения по професионална квалификация, част от професия Икономист, код 345110, специалност: Предприемачество и мениджмънт, код 3451105, ІІ степен, общ брой обучаеми 51, разпределени в 16 групи (описани подробно по часове и брой обучаеми в таблицата за учебната програма по-долу)
o 3 обучения по ключови компетенции, общ брой обучаеми 51, разпределени в 9 групи (описани подробно по часове и брой обучаеми в таблицата за учебната програма по-долу)
• Осигуряване на учебни материали, свързани с конкретното обучение, за всеки един от участниците
• Издаване на документ за завършено обучение. В края на проекта, след приключване на цялостната програма от обучения, всеки обучаем ще получи документ, удостоверяващ обученията, през които е преминал успешно, съответно:
- удостоверение за професионално обучение/част от професия, общо за курсовете си по професионална квалификация;
- сертификат за обученията по ключови компетенции, общо за курсовете, които е преминал.
Дейност 4: Провеждане на оценка на ефетивността Оценката се провежда в две посоки:
Оценка от страна на участниците във всяко едно обучение. Оценката се прави на база на анкети за обратна връзка, които участниците в конкретното обучение попълват след края му. Анкетите включват въпроси относно съдържанието на обучението, начина на преподаване, учебните материали, учебната атмосфера, организацията и полезността обучението. Анкетите са обработват съответно от Таурус Консултантс и Таурус Консултинг и препоръките и мненията на участниците се вземат под внимание с цел непрекъснато подобряване ефективността на последващите обучения
Оценка от страна на лектора, който ще оценява професионалните качества и умения на участниците, тяхното представяне по време на обучението и усвояване на учебния материал. Оценката се провежда след всяко обучение и се изготвя на консултантски доклад.
Изпълнител: Таурус Консултантс и Таурус Консултинг
Резултати: Консултантски доклади, обобщаващи двустранните оценки след всяко обучение
Дейност 5: Дейности по визуализация и публичност С оглед повишаване публичността на дейностите по проекта и целите на Оперативната програма като цяло, се предвиждат следните инициативи:
• На информационните сайтове на ВО и партньорите ще присъства текуща информация за изпълнението на проекта.
• Ще бъде подготвено съобщение (press release) информиращо за проекта, неговите цели и дейности, което ще бъде изпратено до различни специализирани бизнес медии - в.Дневник, в.Капитал, в.Кариери, в.Класа, в.Икономически живот; списание Мениджър, сп. HR; Jobs.bg; бюлетин на БУРЧР и др. Медиите периодично ще бъдат инфирмирани за напредъка на проекта.
• Ще бъдат отпечатани 200 брошури с информация за проекта и неговите дейности
• Рекламните атрибути на оперативната програма (лого и име) ще присъстват и на всички учебни материали и доклади при изпълнение на проекта.
Изпълнител: Водещата организация – съобщения до медиите, брошури, информация на сайта, атрибути по визуализация на докладите и документите
Партньорите – атрибути по визуализация на учебните материали и докладите, информация на сайта
Резултати: Периодична информация на сайтовете на ВО и партньорите, съобщения в пресата, поставяне на атрибутите на програмата на учебните материали и докладите.
|