Дейности:
|
Дейност 1
Подготвителна среща по проекта. Стартиране на проекта.
- детайлизиране на плана за изпълнение на дейностите по проекта;
- уточняване на дейности по мониторинга на проекта;
- разпределяне на конкретни задачи и отговорности между членовете на екипа;
- разработване на стратегия за набиране на бенефициентите.
Дейност 2
Популяризиране на проекта
Разработване на информационни материали и провеждане на кампании сред потенциалните потребители по схема “Грижа в семейна среда за независимост и достоен живот на хора с различни видове увреждания и самотноживеещи хора” с описание на обхвата на услугата “Домашен помощник” и реда за предоставянето й Дейност 3
Подбор на домашни помощници.
Подсигуряване на 24 лица, заявили желание да работят като ДП.
Кандидатите ще се набират чрез попълнени анкетни карти и провеждане на устно интервю за установяване нивото на готовност за активно участие в проекта.
Дейност 4
Провеждане на обучение на 26 лица-кандидати за ДП, одобрени при проведеното събеседване.
Изготвяне на програма за обучение за срок от 3 работни дни, набавяне на материали за обучение и осигуряване на зала.
Обучение на ДП за предоставяне на качествени услуги, в съответствие с раздел „Развитие и обучение” от Методика за предоставяне на услугата в общността „Социален асистент”, утвърдена от Изпълнителния директор на АСП.
Дейност 5
Набиране на бенефициенти.
Разработване на индивидуални оценки на потребностите от социални услуги на кандидатите за потребители. Оценките се разработват от социален работник на Дирекция “Социално подпомагане” и включват оценка на общото физическо и психическо състояние на потенциалния потребител; способността му за справяне с ежедневни дейности; социалната му активност и интереси; взаимоотношенията със семейството му и други значими хора; битовите условия на живот; изискванията за медикаментозно лечение и диети; допълнителни потребности; безопасност и рискове. Въз основа на направената оценка в плана за предоставяне на услугата се разписват конкретни дейности за удовлетворяване на индивидуалните потребности на конкретния потребител. Дейност 6
Предоставяне на услугата „Домашен помощник”
Тази дейност е основна в настоящето предложение. Тя ще бъде реализирана чрез ежедневната дейност на ДП в услуга на потребителите. Организирането й ще става на база Индивидуални работни планове за предоставяне на услугата на всеки ДП, изготвени на база на Индивидуалните планове за социални услуги на потребителите и актуализирани на 6 месечен период или при необходимост. Те ще съдържат описание на ежедневните и месечните услуги по потребители, тяхното време на предоставяне и продължителност. Индивидуалният работен план ще бъде неразделна част от договора и изпълнението му ще бъде мониторирано. ДП ще се отчитат ежемесечно със специална форма, описваща предоставените услуги на всеки потребител и подписана от него (законния представител). Формата ще дава и възможност потребителят да оцени качеството на услугата, което ще обективизира отчета и ще мотивира подобряване на качеството. Формата ще дава възможност да се докладват също така срещаните трудности и казуси. По този начин ще се идентифицират нуждите от консултации от експерти и поддържащо обучение. Подкрепата на ДП в осъществяване на тяхната работа ще се организира и по време на срещите на екипа на проекта с тях, в края на всеки месец при представянето на индивидуалните отчети. Дейност 7
Социално консултиране и супервизия
Дейността включва експертна помощ, а именно:
- Консултиране на потребители и семейства на потребители в две посоки: за преодоляване на социалната изолация (напр. психологическо, информационно, юридическо и пр. консултиране) и кризисни интервенции (работа по случай), при необходимост от спешна и компетентна намеса, която не е по силите на ДП - напр. при суициден риск;
- Индивидуална и групова супервизия на ДП във връзка с различни социални случаи. Планираме груповата супервизия да става по време на месечните съвещания с ДП.
Поради различния характер на заявките и изискването за висок професионализъм, необходимите специалисти ще бъдат наемани по граждански договори за изпълнение на конкретна работа.
Дейност 8
Мониторинг на предоставянето на услугата
Част от системата за осигуряване на качествена услуга е провеждането на мониторинг. Той ще се осъществява от ръководителя на проекта и ще бъде едно от неговите основни задължения. За целите на мониторинга ще се ползва писмена форма, която ще се обобщава в месечен отчет за мониторинг. В месечният отчет ще се обобщават установените проблеми и предприетите мерки. Всеки потребител и всеки ДП ще бъдат посетени минимум веднъж месечно. Резултатите от дейността ще имат отражение върху мерките по отношение на трудовата дисциплина, както и върху заявките за консултации и поддържащо обучение на ДП. Те ще се използват и при цялостната оценка на наетите лица. Освен регулярно, мониторингът ще се осъществява и при необходимост. Дейност 9
Оценка на резултатите от проекта
Оценката включва:
- Оценка на работата на ДП. Ще се осъществи на база резултатите от мониторинг, месечните отчети и обратна връзка от потребителите;
- Измерване на индикаторите и резултатите от проекта и съпоставка с планираните по проекта.
Тази дейност ще бъде осъществена в края на проекта. На база на атестацията, която ще бъде направена по критерии, приети от екипа по проекта, доставчикът ще вземе решения относно продължаването на договорите на ДП в случай на продължаването на дейността след изтичането на проекта.
Дейност 10
Популяризиране и мултиплициране на проекта
Популяризирането на проекта ще включи следните дейности:
Презентиране на проекта и неговите резултати на брошура и на web-сайта на Общината,
Дискусии и работни срещи за представяне резултатите от приключването на проекта;
Широк дебат със всички групи от общността;
Екипът на проекта ще привлече и медийно внимание към дейността и нейните резултати.
Дейност 8
Мониторинг на предоставянето на услугата
Мониторингът ще се осъществява от ръководителя на проекта и ще бъде едно от неговите основни задължения. За целите на мониторинга ще се ползва писмена форма, която ще се обобщава в месечен отчет за мониторинг. В месечният отчет ще се обобщават установените проблеми и предприетите мерки. Всеки потребител и всеки ДП ще бъдат посетени минимум веднъж месечно. Резултатите от дейността ще имат отражение върху мерките по отношение на трудовата дисциплина, както и върху заявките за консултации и поддържащо обучение на ДП. Те ще се използват и при цялостната оценка на наетите лица. Освен регулярно, мониторингът ще се осъществява и при необходимост
|