Дейности:
|
Д1: Формиране на екипа за организация и управление на проекта Изграждане на цялостна визия и план на проекта. Формиране на екипа по проекта, детайлно организиране и разпределение на дейностите за периода на проекта; създаване на вътрешна система за мониторинг и оценка; начини за отчитане на проведените дейности. Работна среща на целия екип по проекта. Д2: Разработване на документи, свързани с реализацията на проекта. Издаване на наръчник. Разработване на документацията, необходима за успешната реализация на проекта; разработване на формуляри по проекта и прочее вътрешна документация, типов договор за предоставяне на социални услуги, процедура за жалби и сигнали, правила и процедури за своевременното сигнализиране и компетентна намеса в случаи на насилие, дискриминация; правила и процедури за защита на имуществото и финансовите средства на потребителите; правила и процедури за осигуряване здравето на клиентите и на предоставящия услугата; правила и процедури за достъп до дома на клиента. Длъжностна характеристика на прекия доставчик на услугата.
Издаване на наръчник на професионалиста, съдържащ всички необходими документи, формуляри и информация.
Д3: Подбор на преки доставчици на социалните услуги Подбор на социални асистенти и домашни помощници. Създаване на комисия за подбор. Разработване на критерии за подбор на доставчиците. Назначаване на избраните доставчици на трудов/граждански договор. Разработване на критерии и оценка на труда на социалните асистенти. Съблюдава се принципът за равнопоставеност. Д4: Подбор на потребители Проучване на потенциални клиенти въз основа на оценката на потребностите, изготвена от ДСП. Сключване на договор за социални услуги. Съблюдава се принципът за равнопоставеност.
Организиране на нарочна среща между потребителя и определения от екипа на проекта доставчик. При отказ на една от страните за съвместна работа или аргументирани съображение на наблюдаващия срещата, се прави нов подбор.
Д5: Обучение на социалните асистенти и домашни помощници Подготвяне на план и програма за обучение и развитие на преките доставчици. Задължително тридневно въвеждащо обучение; поддържащо и надграждащо обучения. Въвеждащото обучение се провежда непосредствено след подписване на договор с преките доставчици в рамките на 3 дни. Поддържащото обучение се провежда на 3тия месец от предоставянето на услугата на потребителите в рамките на 3 дни и е с по-интерактивен характер, наблягащ върху конкретните умения на всеки обучаем; надграждащото обучение е тридневно и се провежда на 7-мия месец от старта на предоставяните услуги. Д6: Индивидуални планове за работа Създаване на подробни Индивидуални планове за работа с всеки потребител. Изготвят се съвместно с доставчика и потребителя на услугата, съгласувано с ДСП и на база документацията, подадена към екипа на проекта от ДСП. Всеки план се актуализира поне веднъж на 6 месеца. Д7: Същинско предоставяне на услугата Битови и персонални услуги (текущо и основно почистване, поддържане на лична хигиена, хранене, снабдяване, заплащане на сметки, съдействие за дребни ремонти и др.); Медицински услуги (лекарства, кръвно налягане, придружаване, помощ и грижи в болница при необходимост); Социални услуги (четене, придружаване извън дома, организиране на занимания, подпомагане при хоби-дейности, подкрепа при кризисна ситуация и др.); Административни услуги (документи, ТПС, др.). Изчисляване и събиране на такси за услугите, в зависимост от личните доходи на потребителите. Д8: Супервизия Индивидуална и групова супервизия на преките доставчици на услугата. Провеждане на индивидуална супервизия с всеки от преките доставчици с цел превенция на прегаранято в социалната работа; овладяване на нагласите на прекия доставчик и повишаване качеството на работата с потребителите. Периодично провеждане на супервизии в малки групи. Д9: Публичност Популяризиране на проекта. Информационна кампания; изготвяне на уеб-сайт; уеб-отразяване; публикации в медиите; информационни листовки и брошури, включително информация за партньорите. Популяризиране и на резултатите от проекта. Популяризиране на финансовата подкрепа от Правителството и ЕСФ. Организиране и провеждане на начална и заключителна конференции. Регулярни срещи със заинтересовани страни и институции под формата на фокус-групи. Писмена кореспонденция с институции, организации и медии с информация за хода на проекта. Ежемесечни прес-съобщения към местните медии. Д10: наблюдение и оценка на проекта Наблюдение и вътрешна оценка. Разработен детайлен план за подготовка, изпълнение и отчет на всяка задача; създаване на вътрешна система за наблюдение и контрол; разработване на общ работен проектен план.
Въвеждане на форми за отчитане труда на всеки член на проектния екип; кръстосани засечки на работни задачи, отчети и т.н.
|