Дейности:
|
1. Сформиране на екип по проекта, в две основни направления / общо за проекта и екип за управление на услугата „Домашен помощник” / Осъществяване цялостното управление по изпълнение на дейностите, по планиране на разходите и реализацията на набелязаните цели. Подготовка на всички тръжни и конкурсни процедури, предвидени по проекта от екипа на проекта в следния състав:
Ръководител;
Финансист - счетоводител;
Координатор „Социални дейности”;
Социален работник;
Технически сътрудник- 2 броя / един отговарящ за дейностите предвидени в Община Златоград и друг отговарящ за дейностите в Община Неделино /.
2. Информиране на обществеността и представителите на целевата група чрез медиите за целите, очакваните и получени резултати от проекта; Заявено желание от страна на уязвимите групи за подробно обяснение за предвидените дейностите по проекта и информираност на обществеността за работата по социалната интеграция на уязвимите групи от Община Златоград и Община Неделино чрез:
излъчване на информацията по регионална кабелна телевизия – 4 броя;
публикуване на информацията в регионалните вестници – 2 броя;
отпечатване и разпространение на брошури, които съдържат информация за организацията – доставчик, описание на правата и задълженията на Домашния помощник, размер на потребителската такса, дейностите и възможностите предлагани при реализацията на услугата „Домашен помощник” – 500 бр.;
изготвяне и поставяне на възпоменателна табела съгласно изискванията на Оперативната програма – 1 бр..
3. Подбор на желаещи за работа като „Домашен помощник” и подписване на трудови договори и организация на текущите дейности; Създаване на нови работни места в сектора на социалните услуги и подбор на подходящи лица, които ще съсредоточават своите усилия в по – голяма степен върху организирането на бита и хигиената в дома на нуждаещите се лица чрез следните дейности:
Подбор на желаещи за работа като „Домашен помощник” съгласно процедура одобрена от финансиращата програма и организация;
Подписване на трудови договори – 33 бр.;
Изготвяне на ежемесечни отчети на хората предоставящи услугата „Домашен помощник” по стандартна форма, използвана по Национална Програма „Асистенти на хора с увреждания”, в която са отразени часовете на дейностите, броя на обслужените лица, заплащането, описание на дейността и оценка от социалният работник.
Текущи дейности:
Текущо почистване (подреждане и хигиенизиране на обитаваното от потребителя помещение);
Основно почистване (измиване на прозорци и врати, баня, кухненски уреди, др.);
Поддържане на лична хигиена (помощ при ежедневния тоалет и обличане, при къпане, сресване, подстригване, др. или придружаване до мястото на услугата);
Хранене (приготвяне на храна, подготовка и подпомагане при хранене, сервиране и от сервиране);
Битови услуги (закупуване на хранителни продукти, хигиенни материали, лекарства и вещи от първа необходимост със средства на клиента;
Заплащане на ел.енергия, телефон, вода, данъци и пр. със средства на клиента
Осигуряване на отоплителни материали със средства на клиента; цепене, внасяне и палене на печка през зимния сезон; телефонна подкрепа; дребни технически ремонти; др.).
4. Сключване на потребителски договор между доставчика на социални услуги /Фондация „Център за устойчиво развитие на Община Неделино”/ и потребителя на услугата. Регламентиране процеса на предоставяне на услугата в общността “Домашен помощник” в съответствие с изискванията на минималните стандарти за качеството на тази услуга, разписани в правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане чрез следната дейност:
Сключване на писмен договор в 7 дневен срок от началото на предоставянето на услугата и се издава в два еднообразни екземпляра – един за потребителя и един за доставчика;
Договорът съдържа:
o Име и адрес на доставчика на социалната услуга и телефон за връзка с него;
o Име на човека изпълняващ услугата „Домашен помощник” и телефонен номер за връзка с него;
o Видове дейности по практическото предоставяне на услугата, тяхното времетраене и честота на извършване, допустима степен на гъвкавост при тяхното изпълнение;
o Обстоятелства, при които предоставянето на услугата се прекратява или преустановява, включително временното и преустановяване от страна на потребителя;
o Процедури за преоценка и актуализация на специфичните потребности на потребителя и на неговия индивидуален план за предоставяне на социалната услуга;
o Задължения за осигуряване качеството на услугата;
o Оборудване и / или консумативи, които ще бъдат осигурени от потребителя и / или доставчика за извършване на дейностите;
o Отговорности но потребителя и на Домашния помощник по опазване здравето и взаимната им безопасност;
o Начини на предоставяне на услугата при ползване на отпуск от страна на човека изпълняващ функцията на „Домашен помощник”;
o Договорености за достъп и напускане на дома на потребителя /притежаване на ключ и пр. /;
o Размер на потребителската такса и начин за нейното заплащане;
o Отговорности и неустойки при неспазване на клаузите на договора;
o Срок на договора и условия / начини за неговото прекратяване.
5. Организиране и провеждане на обучителен курс „Домашен помощник Предоставянето на алтернативен избор за професионално развитие на членове от семейства, в които има хора с увреждания, възрастни хора или желаещи да подпомогнат ежедневните дейности на самотно живеещите хора чрез следните дейности:
Участие в обучение от експерти – едноседмично за дейностите, които ще се реализират;
Организиране и провеждане на обучение от експерти – едноседмично 20 учебни часа за дейностите, които ще се реализират при предоставянето на услугата „Домашен помощник”
Изготвяне на седмичен отчет за участие на обучаемите по стандартна форма, в която са отразени присъствия и постигната успеваемост.
6. Работни срещи на екипа за управление, междинни отчети по проекта, представяне на анализ и окончателен отчет Ежемесечно през време на целия проект и след завършване на всеки по-важен етап, ще се осъществяват работни срещи на екипа на проекта при спазване на всички изисквания за проектите, финансирани по програмите на Европейската комисия за отчетност.
|