Дейности:
|
Дейност 1 Подбор на лицата, на които ще се предоставя услугата „Домашен помощник” Ще се изберат потребители на услугата Домашен помощник” – 60 лица над 18 години от община Иваново, които поради различни причини от здравословен характер не са в състояние сами да организират бита си и да поддържат хигиената в дома си. Извършва се със съдействието на кметовете на дванадесетте кметства. Ще се проведат срещи с подбраните лица за изясняване на правата и отговорностите на на потребителя и неговите близки, права и отговорности на лицето, предоставящо услугата „Домашен помощник” и на общината. Извършва се за два до три месеца поради непопулярнастта на услугата в общината и евентуалната необходимост за по-дълъг разяснителен период преди подбора.
Община Иваново извършва прозрачен и справедлив подбор на потребителите на услугата “Домашен помощник”, въз основа на извършената оценка на потребностите от социални услуги.
Дейност 2 Подбор на лицата, които ще предоставят услугата „Домашен помощник” и поетапно обучение на избраните лица Ще се проведе подбор на 30 лица, които да работят по граждански договори с почасово заплащане на труда за предоставяне на услугата „Домашен помощник”, ще се изясни на подбраните лица правата и отговорностите на всички страни по договора, който ще сключат и ще бъдат сключени договори с лицата.
За да се избегне ефекта на отказване и разочарование докато започне периодът на обучение, каквито казуси са наблюдавани в съседни на Иваново общини, щом бъдат одобрени първите десет лица ще се проведе тяхното обучение, след подбор на следващите десет – второ обучение и при подбор на последната група – трето обучение на третата група. Лицата ще започнат работа веднага след обучението си. Обученията са по 18 часа (три дни по 6 часа), с разпечатване и предоставяне на обучаваните на методика, по която следва да се извършва дейността им.
Извършва се за два до три месеца поради непопулярнастта на услугата в общината и евентуалната необходимост за по-дълъг разяснителен период преди подбора.
Подбор на домашните помощници се извършва при зачитане на желанието на потребителите на услугите, избрани в Дейност 1.
Дейност 3 Предоставяне на социалната услуга „Домашен помощник” Предоставя се услугата „Домашен помощник” на 60 потребители - лица над 18 години от община Иваново, които поради различни причини от здравословен характер не са в състояние сами да организират бита си и да поддържат хигиената в дома си в продължение на 9 месеца. Съставят се индивидуални планове за обслужване на всеки бенефициент и индивидуални графици за предоставяне на услугата. Извършват се следните услуги:
1. Текущо почистване, подреждане и хигиенизиране на обитаваното от потребителя помещение;
2. Основно почистване (измиване на прозорци и врати, сервизни помещения, кухненски уреди, др.) на обитаваното от потребителя помещение;
3. Поддържане на лична хигиена (помощ при ежедневния тоалет и обличане, при къпане, сресване, подстригване, др.);
4. Хранене (приготвяне на храна, подготовка и подпомагане при хранене, сервиране и отсервиране);
5. Битови услуги (закупуване на хранителни продукти, хигиенни материали, лекарства и вещи от първа необходимост със средства на клиента; заплащане на ел. енергия, телефон, вода, данъци и пр. със средства на клиента; осигуряване на отоплителни материали със средства на клиента; цепене на дърва, палене на печка през зимния сезон; дребни технически ремонти; др.).
Услугите се предоставят след сключване на договор между бенефициента и потребителя и въз основа на индивидуален план за всеки един потребител.
Контролът за предоставянето на услугата се извършва от община Иваново на база тетрадки, в които всеки потребител всеки месец описво по часове услугите, които е получил.
Заплащането за услугата се извършва на база реално отработени часове.
Първите потребители ще започнат да получават социалната услуга веднага след приключване на обучението на първата група по Дейност 2
Дейност 4 Осигуряване на публичност и прозрачност на изпълнението на проекта и на услугата „Домашен помощник” Осигуряване на публичност и прозрачност на изпълнението на проекта се постига чрез издаване и разпространение на пълноцветна брошура в тираж 2000 бр. с представяне на осъщественото по проекта, чрез създаване и хостинг на интернет страница и оргенизиране на две пресконференции за местните медии – в началото и в края на изпълнение на дейностите.
Популяризирането на услугата „Домашен помощник” сред жителите на общината и в общините от региона се извършва чрез издаване на компактдиск с мултимедийно представяне на резултатите от проекта , който ще бъде разпространяван на всички публични събития на областно ниво и чрез организиране на семинар за 40 участника от неправителствени организации, институции и местни администрации, участващи в управлението на процесите по предоставяне на социални услуги в общността.
|