Описание на проекта:
|
Подобряване качеството на живот и преодоляване на социалната изолация на лица с трайни увреждания и самотноживеещи лица, включително и на семейства, в които има деца с трайни увреждания, зависими от постоянни грижи, чрез предоставяне на алтернативен избор за активно участие в реалния пазар на труда. Създаване на условия на лица с трайни увреждания и самотноживеещи лица да бъдат активни, да упражняват правото си на труд и да вземат самостоятелни решения за организиране на ежедневието и живота си чрез разширяване обхвата на услугата „Социален асистент и “Домашен помощник “. Намаляване риска от зависимост от институционален тип грижа, като се разшири обемът, многообразието и целенасочеността на социалните услуги, предоставяни в община Пазарджик
Разширяване териториалния обхват на социалните услуги. Създаване на допълнителни работни места в сектора за социални услуги
|
Дейности:
|
1. Провеждане на информационна кампания за популяризиране на проекта сред заинтересованите страни на местно ниво Дейността предвижда разработването и разпространението на два типа информационни материали:
- информационна дипляна за набиране на кандидати за социални асистенти – 6 броя и домашни помощници-20 броя с подробно описание на целите на проекта, изискванията и възможностите пред потенциалните кандидати (500 копия, А4 формат, пълноцветен печат).
- информационна дипляна, адресирана към крайните бенефициенти, с подробно описание на диапазона от услуги, предоставяни по проекта и процедурата по кандидатстване (500 копия, А4 формат, пълноцветен печат).
2. Подбор на крайни бенефициенти – ползватели на услугите „социален асистент” и „домашен помощник”. Дейността включва:
- Подготовка на стандартен пакет от документи за кандидатстване от страна на потенциални бенефициенти на услугите „социален асистент” и „домашен помощник”.
- Изготвяне на оценка на потребностите от социални услуги на бенефициентите, от експерт от Дирекция „Социално подпомагане” – Пазарджик, по определена Методика. Експертът извършва комплексна оценка на потребностите на лицата, която е неразделна част от процедурата по подбора на потребителите изготвянето на Индивидуален план за грижа и определяне на видовете услуги.
3. Договаряне и изготвяне на индивидуални планове за грижа на бенефициентите, обхванати по проекта. Дейността обхваща:
- Сформиране на Консултативен екип по проекта, включващ, трима души експерти по социални дейности. Основните функции на екипа са насочени към консултиране и разработване на индивидуалните планове за предоставяне на услуги на всеки бенефициент и консултиране на ползвателите по здравни, социални и психологични проблеми.
- Определяне на вида услуги, които ще ползва всеки бенефициент.
- Разработване на индивидуални планове за предоставяне на услуги на всеки бенефициент, с участието на определените социален асистент и/или домашен помощник, самият бенефициент и Консултативния екип. Във всеки индивидуален план се съдържа: ясно формулирана цел на предоставяната услуга, видовете дейности, които ще бъдат извършвани в полза на бенефициента.
- Изготвяне и подписване на договори с крайните бенефициенти, които съдържат: описание на конкретните потребности на потребителя, услугите, които ще бъдат предоставяни в рамките на проекта, тяхното времетраене и честота на предоставяне, размерът на потребителската такса и основанията за нейното определяне и др.).
4. Подбор и договаряне с кандидатите за социални асистенти и домашни помощници. Дейността включва:
- Провеждане на процедура по подбор на кандидати за социални асистенти и домашни помощници на няколко етапа:
а/ подбор по документи: Всеки от кандидатите за социален асистент или домашен помощник подава до организацията – доставчик Заявление за участие в проекта, професионална автобиография, документи за завършено образование, медицинско и свидетелство за съдимост и попълва специално разработен за целта въпросник, насочен към определяне мотивацията на кандидата за работа и потребностите от обучение и квалификация;
б/ интервю с кандидатите: Провежда се от членове на екипа по проекта и представители на Консултативния екип, като има за цел да проучи нагласите и очакванията на кандидатите, както и да им предостави изчерпателна информация за ангажиментите и функциите на социалния асистент/ домашния помощник.
- Изготвяне и подписване на договори с избраните кандидати за социални асистенти и домашни помощници: Назначените по проекта лица подписват трудов или граждански договор (при пълен или 4 часов работен ден) с организацията – доставчик, в който ясно са разписани задълженията и правата на двете страни и длъжностната характеристика.
5.1. Обучение и консултации на социални асистенти и домашни помощници:
Въвеждащо обучение
Партньор 1 наема лицензирани лектори, които извършват въвеждащо обучение на одобрените лица по проекта, преди да започнат работа в дома на потребителя. Обучението включва следните теми:
общи познания за домашните грижи и необходимите умения на социалния асистент; основните му задължения;; специфика на грижите за възрастните хора и лица с увреждания, за терминално болни; методика за предоставяне на услугата „Социален асистент”и етични стандарти в работата му; работа с потребителите и техните семейства.
5.2. Обучение и консултации на социални асистенти и домашни помощници:
Поддържащо обучение
Партньор 1. Организира поддържащото обучение на всеки 2 месеца по следните теми:
-работа със самотни възрастни хора, хора с увреждания.
5.3. Обучение и консултации на социални асистенти и домашни помощници:
Консултиране на соц асистенти и дом. помощници
Консултациите се провеждат веднъж на 2 месеца и се отнасят до всеки от социалните асистенти и домашни помощници.
Консултациите се отнасят до:
Затруднения в работата с клиенти ; Затруднения в работата с институции ; Необходимост от допълнителни знания и умения за работа.
6. Предоставяне на услугата „социален асистент” и „домашен помощник” за 36 лица с увреждания и самотноживеещи хора със затруднено самообслужване. Дейността включва:
- Изготвяне на работни графици за предоставяне на услугите „социален асистент” и „домашен помощник”: шест социални аситенти и 10 домашни помощници предоставят социални услуги на един потребител и 10 домашни помощници предоставят социални услуги на двама потребители.
- Подготовка и размножаване на необходимата документация, съпътстваща предоставянето на услуги: досиета на потребителя,жалби и оплаквания, месечни формуляри за отчитане на посещенията в дома на бенефициента, дневници на потребителите;
- Предоставяне на услугите „социален асистент” и „домашен помощник” по график: всеки бенефициент ползва услугите „социален асистент” и/или „домашен помощник” според предварително договорен график и установени потребности.
- Предоставяне на бенефициентите консултации в домашна среда по здравни, социални и психологични проблеми от членовете на Консултативния екип.
- Подготовка и предоставяне на необходимото работно облекло и отличителни знаци;
- Преразглеждане и актуализиране на Индивидуалните планове за предоставяне на услуги след четвъртия месец от началото на предоставяне на услугите,
7. Оборудване и обзавеждане на офиси. Сдружение “2002 Надежди” предоставя собствен офис – около 38 кв.м. на бул “Ал.Стамболийски”№14,гр.Пазарджик, нуждаещ се от подова настилка и обзавеждане, за което са необходими:
- ламиниран паркет и первази за 38 кв.м. площ.
- 1 бр.стационарен компютър и хардуер, 2 бр.бюра, 10 бр. посетителски стола, 1 бр.заседателна маса, 2 бр офис стола за офис на “2002 Надежди”
8. Организация и ръководство на проект”Достоен живот”. Консултиране на потребители и тяхните семейства Ръководния екип организира три пресконференции- две при стартиране на проекта и една при приключването му.
Извършва подбор и назначава 6 броя социални асистенти, 20 броя домашни помощници, които ще обслужват 36 броя потребители.
Организира и контролира предоставянето на социалните услуги в рамките на проекта.
Организира обучението на социалните асистенти и домашни помощници.
Закупува необходимото оборудване на двата офиса по проекта и материалите и косумативите за реализация на проекта.
Консултативния екип от трима души посещава всеки месец потрелителите – консултира тях и техните семейства. При необходимост извършва консултации и местния офис.
|