Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-5.2.04-0077-C0001
Номер на проект: BG051PО001/5.2/D02/0080
Наименование: Подкрепа за равен шанс и пълноценен живот
Бенефициент: Сдружение за заетост, социални дейности и развитие "ИСКЪР-ВИТ-ДУНАВ"
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 25.03.2009
Начална дата: 25.06.2009
Дата на приключване: 01.10.2010
Статус: Приключен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     СЕВЕРНА И ЮГОИЗТОЧНА БЪЛГАРИЯ
          Северозападен
               Плевен
                    Долна Митрополия
Описание
Описание на проекта: Целта е да се подобри качеството на живот на хора с увреждания и самотно живеещи възрастни хора в община Плевен и техните семейства, като се създадат условия за ефективно упражняване на правото им на труд и социално включване. Създаване на устойчив модел за предоставяне на социални услуги от комплексен тип, съобразени с индивидуалните нужди на хората с увреждания на територията на гр. Плевен. Подобряване качеството на услугата „Социален асистент” и „ Домашен помощник”. Подкрепа за пълноценно участие в обществения живот, превенция на риска от попадане в институционален тип грижи и реинтеграция на хора с увреждания на територията на гр. Плевен.
Дейности: Дейност 1. Информационна кампания . Представяне на проекта пред обществеността. 1.В рамките на проекта ще се реализират 2 пресконференции: встъпителна и заключителна. Във всяка от тях ще вземат участие 3-ма представители па проектния екип и 10 журналисти, ще бъдат представени пред обществеността целите, задачите, дейностите и резултатите от реализацията на проекта. 2. Проектът ще бъде представен пред медиите и обществеността на специално организиран Информационен ден. Ще бъде реализиран свободен прием на граждани. Присъстващите ще бъдат запознати с целите, задачите, дейностите по проекта и процедурите за достъп на потребители до услугите. Участници:3-ма представители на общината; 2-ма представители на партньорите; 6 репортери; 3 представители на социални институции, около 50 граждани ; 3. Ще бъдат изработени и монтирани 3 информационни табели с размери 1,8 / 0,6 м. с името на проекта при спазени изисквания за визуална идентификация. Те ще бъдат монтирани в помещенията и сградата, където ще бъдат разположени офисите на проекта. 4. Ще бъде издадена дипляна, формат А4 пълно цветен печат, 500 бр. за по-широко информиране на обществеността и потребителите за услугата и параметрите на предоставянето й. Дипляната ще бъде разпространена на Информационния ден, чрез социалните служби, читалищата, лечебните заведения от служителите на водещата организация и партньора по проекта. Тя ще бъде предложена на регионалните медии за представяне на проекта и социалните услуги. Ще бъде раздадена на всички ползватели на услугата в рамките на проекта.
Дейност 2: Разработване и прилагане на система за вътрешен мониторинг, контрол на качеството на социалните услуги. Консултиране и обучение на работното място. Екипът на проекта ще разработи система за вътрешен мониторинг и контрол на дейностите по предоставяне на услугите. Създаване на механизми за постоянно проследяване на качеството на предоставяните услуги и техния ефект, чрез ясни индикатори и правила. Системата се прилага от ръководителя на проекта и координатора чрез ежемесечни посещения в дома на потребителя на социалната услуга и посещения в отговор на възникнали потребности. Дейността включва: • Оценяване качеството на услугата; • Обратна връзка с потребителя на социалната услуга; • Обратна връзка със социалните асистенти и домашните помощници; • Извършване на консултиране и обучение на работното място по специфични проблеми на конкретния потребител, • Оценка на рисковете за потребителите, • Консултации по прилагане на индивидуалните планове за намаляване на риска, • Предложения за промени в индивидуалните планове за социални услуги. Резултатите от всяка проверка се записват в специален формуляр и се обобщават в ежемесечен отчет
Дейност 3: Оценка на потребностите в рамките на целевата група. Подбор на потребители • Оценката на потребностите ще се извърши по утвърдена методика от служители на Дирекция „Социално подпомагане” - на всички заявили желание да ползват услугите. • Подборът на потребители по проекта ще се извърши от Комисия, която включва представители на екипа на проекта, Общинска дирекция „Социално подпомагане” и отдел „Здравеопазване и социални дейности” при община Плевен. Подборът ще се извършва на два етапа. Първоначално и последващо-динамично, с оглед на реалните потребности на ползвателите и наличните ресурси /финансови и човешки/ за предоставяне на услугите в рамките на проекта. При необходимост екипът по проекта ще извършва актуализация на потребителите като при отпадане на потребители, възникнали нови потребности и излишък на ресурси ще се извършва процедура за включване на следващите класирани и предоговаряне на услугите. Лицата, които желаят да се включат в проекта ще бъдат подбрани съгласно процедура, разработена от доставчика на услугата с участието на екипа по проекта при спазване на следните основни критерии: • Да са лица, живеещи на територията на гр. Плевен с различни видове трайни увреждания, чиито ограничения от здравословен характер ги поставят в изолация и/или невъзможност сами да организират социалния си живот. • Да са самотно живеещи възрастни хора на територията на гр. Плевен, които поради различни причини от здравословен характер, не са в състояние сами да организират бита си. Предвид очакванията за значително по-голям брой потребители, заявили желание да ползват услугата, ще се приложи следната процедура за подбор. 1. Прием на заявления и документи на потенциални потребители. 2. Изготвяне на социална оценка на потребностите. 3. Селекция по документи, съобразно заложените критерии. Изготвяне на „дълъг списък” на кандидат-потребителите според количествената оценка на медико-социалното им състояние. 4. Избор на потребители, с решение на Комисията по подбора . 5. Сключване на индивидуален договор с всеки от потребителите
Дейност 4. Изработване на критерии за подбор и избор на социални асистенти и домашни помощници Комисия по подбора, подпомогната методически и организационно от партниращата организация ще изработи критериите за подбор и ще подбере лицата, които ще предоставят услугата „социален асистент”и „домашен помощник”.В Комисията ще участват 3-ма представители на социалните институции в Общината и 3-ма - на проектния екип. Комисията при определяне на Критериите за подбор на социални асистенти и домашни помощници, ще се съобрази с: • действащата нормативна уредба, стандарти, правила и критерии; • особеностите на целевата група; • териториалния обхват на проекта. Основни изисквания при подбора на „социален асистент” и „домашен помощник”: • Да са търсещи работа, както и желаещи да работят допълнително лица и/или членове на семействата на потребителите, които да бъдат обучени за предоставяне на подобен вид индивидуално ориентирани услуги. • С предимство при подбора ще се ползват безработни лица и пенсионери, • При равни други условия предимство ще имат посочени от потребителите лица за изпълнители на социални услуги. Процедурата за подбор на социални асистенти включва: 1. Обявяване на работните места. 2. Поддържане на регистър за постъпилите заявления на кандидати за социални асистенти и домашни помощници . 3. Предварителен подбор по документи. 4. Събеседване и оценка за професионална пригодност. 5. Сключване на договор с кандидата.
Дейност 5. Обучение на социални асистенти и домашни помощници. 1.Въвеждащо обучение. Наетите лица ще преминат курс на въвеждащо обучение за предоставяне на услугата „социален асистент”и „домашен помощник”. Обучението ще се проведе в 4 групи. Програмата на обучението включва 7 специализирани обучителни модула /30 учебни часа/, съобразени с изискванията на утвърдената Методика за предоставяне на услугата „социален асистент”. Изготвя се Програма за обучение; Идентифицират се лекторите; Прави се график на обучението; Изготвя се учебно помагало. На 4 групи обучаеми, в рамките на 5 дни се провежда обучение в 7 модула, както следва: •общи познания за домашните грижи – 4 часа; • основни задължения на социалния асистент и домашния помощник- 4 часа; • специфика на грижите за стари хора, за деца и лица с увреждания, за терминално болни -6 часа; • методика за предоставяне на услугата „Социален асистент”-4 часа; • етични стандарти в работата на социалния асистент и домашния помощник – 6 часа; • здравословни и безопасни условия на труд, включително въведение в процедурите за оказване на услуги с физически контакт – 4 часа; • процедури за осигуряване на качество на услугата и мониторинг. Работа с документи - 4 часа 2.Супервизия. Извършва се като поддържащо обучение от 1 консултант – експерт супервизия. • Ежемесечни срещи – последващо обучение и консултации по качеството на предлаганите услуги със социалните асистенти и домашните помощници в 4 групи по 4 часа месечно. • Оказване на коригиращо въздействие върху изпълнението на услугата с цел подобряване на качеството. Разработва се месечен план за супервизия. Ще се води присъствена форма на участниците.Резултатите от всяка среща-супер визия ще се описват във формуляр на месечен доклад.
Дейност 6. Предоставяне на услугата от социалните асистенти и домашните помощници Дейностите ще се извършват при спазване на утвърдената методология на АСП за предоставяне на услугите . 1. Услугите ще се предоставят след сключване на договор между доставчика на услугата и потребителя и въз основа на индивидуален план за всеки един потребител. 2. Изработват се индивидуални графици за предоставяне на услугата “Социален асистент” и/или ”Домашен помощник” на всеки потребител. 3. Дейностите на „социалния асистент” се определят от потребностите на конкретния потребител и могат да включват всички или някои от следните основни функции: • Помощ при общуването и поддържането на социални контакти, развлечения и занимания в дома и извън него; • Административни услуги • Медицински услуги • Осигуряване на достъп до продължаващо обучение • Предоставяне на комплексни социални услуги и подкрепа на семействата на потребителите с цел социално включване, превенция на институционализацията и развитие на личностния потенциал; • Посредничество при търсене на работа; • Услуга „от и до работно място”; • Подкрепа на работното място, съобразно индивидуалните графици, за лица с ментални увреждания 4. Дейностите на „домашния помощник” се определят от потребностите на конкретния потребител и могат да включват всички или някои следните основни функции: • Текущо и основно почистване; • Поддържане на лична хигиена; • Хранене; • Битови услуги.
Дейност 7. Клуб „Алтернативи ” Възможностите за интеграция на хората с увреждания и в социалния живот на местната общност са силно ограничени, а самите те са с понижено самочувствие и дистанцирани от обществения живот. В рамките на дейността мултидисциплинарен екип от 4 експерти – 2 психолози, юрист и социален работник, с помощта на доброволци и социални асистенти ще развият и приложат индивидуални и групови програми за преодоляване на социалната изолация и интеграция на потребителите на социални услуги в живота на местната общност. Изготвя се Програма за работа на клуба, идентифицират се консултантите и доброволците; прави се ежемесечен план и график за: Посещения в дома на потребителя: • психологическо консултиране, емоционална подкрепа и подпомагане процеса на общуване със семейството и близкото обкръжение. • Индивидуални юридически консултации, • Консултации в областта на професионалното ориентиране и възможностите за трудова реализация • Провеждане на индивидуални и групови занимания за осмисляне на свободното време, развитие на творческия потенциал на личността и стимулиране на компенсаторните умения на потребителя. Дейности за интегриране в местната общност • занимания в групи по интереси • мотивационен тренинг и групова психотерапевтина работа • участие в срещи с популярни личности, здравни беседи и дискусии, образователни и професионални програми и др. според идентифицираните потребности.
Дейност 8. Заключителна конференция Услугите „социален асистент” и „домашен помощник” са все още малко известни сред широката общественост, макар и доста търсени. Популяризирането им ще доближи услугите до евентуалните бъдещи потребители. В еднодневната конференция ще бъдат поканени да участват 60 представители на централни и местни институции и организации, които имат отношение към предоставянето на социални услуги в общността, социални асистенти, домашни помощници, медии и граждани: 1. Ръководителят на проекта ще представи резултатите от проекта с мултимедийна презентация. 2. Представител на партниращата организация ще представи сътрудничеството с институциите, възможностите за трансфер на добри практики и мултиплициране на резултатите от проекта. 3. Представител на общината ще представи възможностите за социално предприемачество и промяна на политиките на местно ниво в областта на социалните услуги. Ще бъдат оповестени възможностите за по-нататъшно предоставяне на социални услуги на територията на Община Плевен. 4. Ще се осъществи свободен прием на граждани. 5. Ще се разпространява информационната дипляна.
Дейност 9. Изготвяне на междинни и заключителни отчети • Всички социални асистенти и домашни помощници предоставят ежемесечен отчет за предоставените услуги, съобразно разработените графици на координатора на проекта. • Всички консултанти и експерти изготвят ежемесечни отчети за дейността си и ги представят на координатора на проекта. • Счетоводителя на проекта изготвя ежемесечен и финален финансов отчет и чрез Ръководителя на проекта го представя пред Възложителя • Ръководителят на проекта изготвя ежемесечен и финален отчет за напредъка на проектните дейности и го предоставя на Възложителя.
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 96 741 BGN
Общ бюджет: 99 314 BGN
БФП: 92 988 BGN
Общо изплатени средства: 90 807 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 92 988 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 19 348 BGN
2010 71 458 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
90 807 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 79 039 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 16 446 BGN
2010 60 740 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
77 186 BGN
В т.ч. Национално финансиране 13 948 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 2 902 BGN
2010 10 719 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
13 621 BGN
Финансиране от бенефициента 6 582 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Увеличен брой лица, обслужвани в семейна среда
Индикатор 2 Брой лица, започнали работа след осигуряване на грижа в семейна среда за техни деца и близки


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз