ИНФОРМАЦИОННА СИСТЕМА ЗА УПРАВЛЕНИЕ И НАБЛЮДЕНИЕ НА СТРУКТУРНИТЕ ИНСТРУМЕНТИ
НА ЕС В БЪЛГАРИЯ
Информацията е актуализирана на: 01.04.2020 Всички стойности са в лева.
Ръководство
Е-услуги
СФ на ЕС
За системата
Публична информация/
Организации/
Партньори/
Оперативни програми
Транспорт
Околна среда
Регионално развитие
Конкурентоспособност
Техническа помощ
Развитие на чов. ресурси
Административен капацитет
Райони за планиране
Международен
Северозападен
Северен централен
Североизточен
Югозападен
Южен централен
Югоизточен
Организации
Бенефициенти
Партньори
Изпълнители
Проекти
Списък на проектите
Търсене
Разширено търсене
Речник
Речник на съкращенията
Справки
Справки публичен модул
Оперативна програма:
Всички
Район за планиране:
Всички
Обобщена информация
Идентификация
Описание
Партньори
Индикатори
Обобщена информация
Идентификация
Номер на проект от ИСУН:
BG051PO001-5.2.04-0022-C0001
Номер на проект:
BG051PО001/5.2/D02/0109
Наименование:
Старите хора в селата имат нужда от помощ
Бенефициент:
Сдружение с нестопанска цел: Читалище „Съзнание-1927”
Източник на финансиране:
ЕСФ ==>
Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган:
25.03.2009
Начална дата:
30.06.2009
Дата на приключване:
01.10.2010
Статус:
Приключен
Място на изпълнение:
БЪЛГАРИЯ
     СЕВЕРНА И ЮГОИЗТОЧНА БЪЛГАРИЯ          Северозападен               Враца                    Оряхово
Описание
Описание на проекта:
С проекта се цели да се задълбочи процесът на децентрализация на социалните услуги и да се преодолее неравнопоставеността между “периферията” и “центъра” на административно-териториалните единици от двете селски общности в Община Оряхово; да се предоставят комплексни услуги на възрастни стари хора, хронично болни, хора с увреждания, които се нуждаят от постоянни грижи; да се намали броят на хората от третата възраст, ползващи услуги на специализираните институции, чрез предоставяне на услуги в общността; да се развие местният капацитет и човешки потенциал на селските общности, като се използва капацитетът на читалищните организации в села на Оряховска община
Дейности:
Информационна кампания Провеждане на две общоселски срещи в селата Долни Вадин и Горни Вадин с участието на представител на местната печатна медия – в. „Оряховска трибуна”; Съставяне и тиражиране на информационна листовка с описание на видовете услуги и начина за тяхното предоставяне
Обособяване на Информационно-консултантски център в сградата на читалище в с. Долни Вадин – за информиране и предоставяне на технически услуги на възрастните хора от двете села; Почистване и подреждане на помещението в читалището в с.Долни Вадин; Абонамент за старите хора на специализирани вестници и осигуряване на канцеларски материали Разработване и приемане на Правилник за работата на читалищния център за работа със социалните асистенти и домашни помощници и ползаветлите на услугите;
Селектиране на групата на потребителите на услугите „Социален асистент” и „Домашен помощник” Изработване на скала от критерии за подбор на желаещите да станат потребители на услугите Сформиране на оценителна комисия Прием на заявения от желаещите самотно живеещи стари хора за ползване на услугите Оценка и избор на ползвателите – общо 40 в двете села, т.е. по 20 души в село
Разработване на индивидуални оценки на потребностите от услуги на избраните ползватели Сформиране на комисия, с участието на социален работник от Дирекция Социално подпомагане – Оряхово, местния координатор и консултант от проектния екип. Посещения на комисията в домовете на потребителите и интервюта с тях; Срещи на комисията с личния лекар на потребителите на услугите; Разработване на индивидуална оценка на нуждите на всеки потребител;
Сключване на договори с потребителите на услугите Разработване на договори; Посещения на проектния екип в домовете на ползвателите за сключване на договорите;
Подбор на социални асистенти и домашни помощници Разработване на скала от критерии за подбор на социални асистенти и домашни помощници; Разработване и приемане на процедура за подбор и селекция; Сформиране на комисия; Провеждане на І-ви етап – подбор по документи; Провеждане на ІІ-ри етап – интервю с кандидатите; Обявяване на резултатите;
Обучение на социалните асистенти и домашни помощници Разработване на учебните програми на три тридневни изнесени обучителни семинари; Сключване на договор с СПОФ за обучение и подготовка на социалните асистенти и домашните помощници; Логистично и техническо осигуряване на трите семинарни обучения; Разработване и тиражиране на учебни пособия; І-ви обучителен семинар – мотивационен тренинг и въвеждащи теми; ІІ-ри обучителен семинар; ІІІ-ти обучителен семинар;
Изработване на индивидуални графици за всеки потребител на услуги Интервюта с всеки ползвател на услугите за определяне на подходящите часове за предоставяне на услугите Разработване на индивидуален график на всеки потребител Разработване на Цялостна схема, на основата на индивидуалните графици за всички потребители в четирите села
Сключване на трудови и граждански договори със социалните асистенти и домашните помощници Разработване на проектодоговори Юридическа консултация Сключване на договорите
Стартиране на услугите Предоставяне на услугата “Социален асистент” на 16 потребители от 8 социални асистенти; Всеки социален асистент ще обслужва по двама стари хора/ Предоставяне на услугата “Домашен помощник” на 24 потребители от 12 домашни помощници; /Всеки домашен помощник ще обслужва по двама потребители по два часа на ден. Ежемесечни работни срещи на социалните асистенти и домашни помощници за обмяна на опит, оценка на дейността им, консултиране и надграждане на знанията и уменията им; Административно обслужване на предоставяните услуги;
Мониторинг и контрол на услугите Назначаване на Специалист монторинг и оценка в проектния екип Разработване и приемане на план за мониторинг и оценка, съдържащ качествени и количествени индикатори Регулярни наблюдения, изготвяне на последващи доклади и разглеждането им в заседанията на Обществения Съвет
Управление на проекта – регулярни работни срещи,обсъждане на доклади Да се провеждат ежемесечни работни срещи, на които да се обсъждат доклади и възникнали проблеми в хода на работа, които своевременно да се отстранят.
Финална пресконференция Сформиране на база данни от заинтересувани институции, организации и читалищната мрежа; Логистично обезпечаване на пресконференцията; Осигуряване на участници – медии, преки участници в проекта, заинтересувани институции и организации;
Партньори
Партньори:
Сдружение "Плевенски обществен фонд - Читалища" - Плевен
Изпълнители:
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП:
71 740 BGN
Общ бюджет:
58 585 BGN
БФП:
56 037 BGN
Общо изплатени средства:
54 501 BGN
Източник на финансиране
Верифицирани средства
Валута
Безвъзмездна финансова помощ
56 037
BGN
Реално изплатени суми
Период
Размер
2007
0 BGN
2008
0 BGN
2009
14 348 BGN
2010
40 153 BGN
2011
0 BGN
2012
0 BGN
2013
0 BGN
2014
0 BGN
2015
0 BGN
54 501 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС
47 631
BGN
Реално изплатени суми
Период
Размер
2007
0 BGN
2008
0 BGN
2009
12 196 BGN
2010
34 130 BGN
2011
0 BGN
2012
0 BGN
2013
0 BGN
2014
0 BGN
2015
0 BGN
46 326 BGN
В т.ч. Национално финансиране
8 406
BGN
Реално изплатени суми
Период
Размер
2007
0 BGN
2008
0 BGN
2009
2 152 BGN
2010
6 023 BGN
2011
0 BGN
2012
0 BGN
2013
0 BGN
2014
0 BGN
2015
0 BGN
8 175 BGN
Финансиране от бенефициента
3 260
BGN
Индикатори
Индикатор 1
Увеличен брой лица, обслужвани в семейна среда
Индикатор 2
Брой лица, започнали работа след осигуряване на грижа в семейна среда за техни деца и близки
Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
Европейски съюз