Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-5.2.04-0037-C0001
Номер на проект: BG051PО001/5.2/D02/0089
Наименование: ПОМОЩ ЗА НЕЗАВИСИМ И ДОСТОЕН ЖИВОТ
Бенефициент: Здравна къща "Медика" ООД
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 25.03.2009
Начална дата: 30.06.2009
Дата на приключване: 01.10.2010
Статус: Приключен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     СЕВЕРНА И ЮГОИЗТОЧНА БЪЛГАРИЯ
          Северен централен
               Русе
                    Русе
Описание
Описание на проекта: Целта е да се разшири обхватът, качеството и разнообразието на предлаганите социални услуги в общността в гр. Русе, съобразени със специфичните индивидуални потребности на бенефициентите по проекта; да се създадат условия за реализиране на правото на 40 лица с увреждания, болни от Паркинсон и Мултипленна склероза и тяхното обкръжение от гр. Русе, да организират и управляват личния си живот, да се реинтегрират към общността, в която живеят, чрез предоставяне на услугата „Социален асистент” в общността. Създаване на допълнителна заетост за лица с релевантни професии в сектора на социалните услуги, повишаване професионалните умения и мотивацията на общо 40 социални асистенти
Дейности: 1. Информационна кампания Дейността е насочена към целевата група на проекта -хора с увреждания от заболяванията Паркинсон и мултипленна склероза, семейното и близкото им обкръжение. Тази група ще бъде запозната с целите и очакваните резултати от проекта, с конкретните ползи за бенефициенти и хората от тяхното обкръжение, с техните права, с ангажиментите на Доставчика на услугата и пр. Дейността ще се осъществи чрез следните форми: създаване и разпространение на информационна дипляна в тираж от 100 бр., разпространение на прессъобщение до местните информационни средства и провеждане на информационни срещи в офиса на Доставчика с целевата група. Изпълнението на тази дейност ще улесни подбора на преки бенефициенти по проекта и ще ги мотивира за активно и равноправно участие. В изпълнението на дейността ще участва и Партньора по проекта /Сдружение на хора с увреждания/, доколкото неговите членове са част от целевата група.
2. Подходящо за целите на проекта оборудване на офиса В съответствие с целите на проекта, за оборудване на офиса на ЗК „Медика” ще бъдат закупени: два компютъра, мулти функционално устройство (факс ; принтер; скенер) Извършването на дейността ще бъде съобразено с действащото българското законодателство и условията за финансиране със средства от ЕС
3. Подбор и назначаване на социални асистенти Подборът на кандидатите за социални асистенти Доставчикът ще извърши предимно сред работещите и сътрудниците на ЗК „Медика” по предвидената процедура в Методиката за предоставяне на услугата в общността „Социален асистент”. Предимство на Кандидата е, че той е специализиран доставчик на медицински и здравни услуги и работи с широк кръг специалисти в тази област /медицински сестри, лекари, логопеди, рехабилитатори, кинезитерапевти, психолози/ с подходящ за целевата група на проекта опит. След извършване на подбора по установените критерии /мотивация, подходящо здравословно и физическо състояние, неосъждани/ с 40 от тях се сключват договори за почасова работа в 7-дневен срок от началото на предоставяне на услугата. Договорите ще съдържат необходимите реквизити, описани в Методиката за предоставяне на услугата. Извършването на дейността по гореописания начин гарантира в максимална степен качеството на предоставените услуги, поради привличането на професионалисти с подходящо образование за изпълнение на длъжността „социален асистент”.
4. Оценка и подбор на преки бенефициенти на услугата Индивидуалната оценка и подборът на преките бенефициенти се извършва, съгласно условията и процедурите на Грантовата схема и на Методиката за предоставяне на услугата. След провеждане на информационната кампания Доставчикът на услугата предоставя на социалния работник, определен от Дирекция „СП”-Русе, „дълъг” списък на кандидати за услугата, хора с увреждания в резултат на заболяванията Паркинсон и мултипленна склероза. Социалният работник оценява физическото и психическото състояние на потенциалния бенефициент, социалния и семейния му статус, способността му да се справя с ежедневни битови дейности, интереси и пр. и оценява неговите индивидуални потребности от услугата. Паралелно с оценката Доставчикът провежда анкета за установяване на индивидуалните потребности на потенциалните бенефициенти. В резултат на оценката и анализа на анкетата се съставя „кратък” списък от 40 крайни бенефициенти с най-неотложни нужди от обгрижване. Предложената дейност, както и процедурата на изпълнението й включва активното участие на доставчика и крайния бенефициент.
5. Сключване на договори с бенефициентите на услугата „Социален асистент” Дейността включва подробна разяснителна работа с крайните бенефициенти на услугата по отношение на техните права и отговорности /на тяхното семейно и близко обкръжение/, на задълженията и правата на доставчика и социалните асистенти, която предшества подписването на договора. По време на разяснителната работа още веднъж се уточняват потребностите и желанията на бенефициентите, свързани с предоставянето на услугата. Подписването на договорите е предпоставка за стартиране на дейността по разработване на индивидуалните графици.
6. Въвеждащо обучение и мотивация на социалните асистенти, наети по проекта Обучението и допълнителната мотивация на социалните асистенти е въвеждащо, предвид факта, че те не са работили до момента по действащите програми на МТСП за предоставяне на тази услуга. От друга страна, те са лица с медицинско и друго специализирано образование и са предоставяли медицински и здравни грижи на целевата група. Учебното съдържание ще бъде съобразено с основните теми за въвеждащо обучение на Методиката за предоставяне на услугата, както и с общата характеристика на групата обучаеми. Продължителността му ще бъде 4 дни с общ хорариум от 32 часа, формата – обучителни семинари. За изпълнение на дейността ще бъдат привлечени лектори с подходящ капацитет. Обучението ще увеличи професионалния капацитет на наетите лица и възможностите им за допълнителна заетост като квалифицирани доставчици на услугата. То допринася за устойчивостта и мултиплицирането на проектните резултати.
7. Текущо консултиране на социалните асистенти Дейността е свързана с осигуряване на текуща подкрепа на социалните асистенти в периода на предоставяне на услугата „Социален асистент”. Липсата на практически опит у обучените социални асистенти по проекта налага осигуряването на такава помощ, което е в интерес на потребителя и на самия асистент. Наетите почасово по проекта лица ще имат медицинско и друго релевантно на потребностите на бенефициентите от здравни услуги професионално образование, но те не са предоставяли услуги за социално приобщаване, поради което ще имат необходимост от текущо консултиране по време на целия период от предоставяне на услугата. Формите за консултиране ще бъдат индивидуални и групови /обсъждания/, вкл. и по телефона.
8. Разработване на индивидуални графици за предоставяне на услугата „Социален асистент” Разработването на индивидуалните графици се извършва в съответствие с целите на Грантова схема, проекта и принципите и условията на Методиката за предоставяне на услугата. В тяхното разработване вземат активно участие потребителите /хора от тяхното семейно и близко обкръжение/ и социалните асистенти. Те се базират на резултатите от индивидуалната оценка и от анкетите на потребителите. Планирането на услугата е условие за качественото й предоставяне.
9. Предоставяне на услугата „Социален асистент” на бенефициентите През периода на 40-те преки бенефициенти се предоставя услугата „Социален асистент” в общността, съгласно планираното качество и многообразие, отразено в индивидуалните план-графици, съобразени със специфичните им потребности. Общата типология на дейностите обхваща: Медицински услуги; Съдействие за рехабилитиране на бенефициентите; Помощ за достъп до административни услуги; Психологическо подпомагане на бенефициентите, семейното и близкото им обкръжение; Помощ при общуването и социалните контакти; Предоставяне на комплексни социални услуги в подкрепа на семействата и близкото обкръжение на бенефициентите; Сформиране на групи за взаимопомощ и подкрепа; Услуга „от и до работното място /пълно описание на комплекса услуги в т 4.4./
10. Актуализиране на индивидуалните графици Съгласно Методиката за предоставяне на услугата „Социален асистент” в общността, в края на VІ- я месец индивидуалните графици ще бъдат актуализирани, в съответствие с постигнатите резултати или съществуващите нерешени проблеми. Промените са предшествани от анкетиране на потребителя, съгласувани са с него, негов роднина, близък или с неговия законен представител, след което се вписват в плана.
11. Разпространение на проектните резултати за осигуряване на публичност, прозрачност и обмен на добри практики Изпълнението на тази дейност се разпростира в целия период на проекта, за да информира не само за неговите цели и съдържание, но и за напредъка на изпълнението му. За постигане на целта на дейността ще бъдат използвани разнообразни подходящи форми: изработване на сайт на проекта; разпространяване на ежемесечни прессъобщения до печатните и електронните медии в региона; стартова и финална пресконференция; организиране на дискусионна Кръгла маса за заинтересованите страни /общински власти; експерти от системата на социално подпомагане; сдружения на хора с увреждания; НПО, работещи по проблемите на хората с увреждания/ в края на проекта, където те ще могат да предоставят опита си в предоставяне на услугата. По проекта е предвидено изработването и поставянето на информационна табела за офиса на Доставчика на услугата, както и разпространението на информационна дипляна за проекта в тираж от 500 бр.. Брошура за бенефициентите -100 бр. Необходимостта от изпълнението на тази дейност е свързано с устойчивостта и възможностите за мултиплициране на резултатите от проекта
Партньори
Партньори:  
Изпълнители:  
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 105 506 BGN
Общ бюджет: 99 701 BGN
БФП: 95 903 BGN
Общо изплатени средства: 88 751 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 95 903 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 21 101 BGN
2010 58 515 BGN
2011 9 135 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
88 751 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 81 517 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 17 936 BGN
2010 49 738 BGN
2011 7 765 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
75 438 BGN
В т.ч. Национално финансиране 14 385 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 3 165 BGN
2010 8 777 BGN
2011 1 370 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
13 313 BGN
Финансиране от бенефициента 4 181 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Увеличен брой лица, обслужвани в семейна среда
Индикатор 2 Брой лица, започнали работа след осигуряване на грижа в семейна среда за техни деца и близки


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз