Дейности:
|
1. Организация на работата по проекта В рамките на тази дейност за осигуряване на адекватни материални условия за предоставяне на качествени услуги ще се осигури необходимия за целта офис. За нуждите на проекта и оборудване на офиса ще се закупят: компютър, монитор, принтер и климатик.
В начален етап на реализацията на проекта се проведе първоначална екипна среща. На нея членовете на екипа се запознават с целите и дейностите по проекта, финансовата подкрепа на ЕСФ, ще се установяват начините на комуникация между тях, отчитането и контрола в рамките на екипа и ще се разпределят задълженията и отговорностите.
На следващ етап се прави среща на партньорите с местни заинтересовани страни: Дирекция „СП”, НПО за представяне на проекта, финансовия принос на ЕСФ и обсъждане на съвместните дейности.
Ще се избере счетоводна фирма за извършване на счетоводната дейност по проекта.
2. Информационна кампания по проекта За постигане на поставените цели и за достигане на информацията до по–широк кръг заинтересовани лица се разработват информационни материали за провеждане на информационна кампания сред потенциалните потребители на настоящата схема. Информационните материали са 500 брошури и 100 плаката и предоставят информация за обхвата на услугите „Социален асистент” и „Домашен помощник” и реда за тяхното предоставяне при спазване на изискванията за визуализация. Ще се изготви и информационна табела.
Ще се разработи и портал към сайта на Община Плевен с информация за Оперативната програма „Развитие на човешките ресурси” и услугите „Социален асистент” и „Домашен помощник”.
3. Подбор на потребители на услугите “Социален асистент” и “Домашен помощник” Желаещите да ползват услугите „Социален асистент” и „Домашен помощник” ще подават необходимите документи: заявление за ползване на вида услуга, документ за самоличност, медицински документи, удостоверяващи здравословното състояние на кандидата, копие от амбулаторен картон и декларация за личния доход от предходния месец в офиса на проекта. Процедурата ще приключи в рамките на 30 дни. За да се извърши прецизен подбор на потребителите на услугите, Координаторът на проекта ще изготви искане за извършване на оценка на потребностите на всички лица, депозирали заявления за ползване на услугите. Това искане ще се изпрати до Дирекция „СП”. Оценката на потребностите ще се извърши от социален работник въз основа на социална анкета и съобразно методика за оценка в дома на кандидат-потребителя. Тази оценка ще се извърши в рамките на 15 дни и ще се върне обратна връзка към Координатора на проекта, въз основа на която ще се направи подбора на потребителите на услугите.
С избраните потребители ще се сключат договори, в които ще се регламентират правата и задълженията на доставчика и потребителя на социалната услуга.
Дейността по разпространяване на информацията за подбора ще стартира в началото на проекта и ще продължи до запълване капацитета за предоставяне на услугата. Прогнозираме този брой да бъде запълнен до края на четвъртия месец от изпълнението на проекта.
4. Подбор на социалните асистенти и домашните помощници Подборът на социалните асистенти и домашни помощници стартира с оповестяване на свободни работни места в местния печат. Желаещите кандидати подават документи (молба, автобиография) в офиса на Сдружение „Здравен форум”. Подборът ще се осъществява от комисия в състав: координатор на проект, експерти, представител на Община Плевен. В предварително определен ден с кандидатите ще се проведе събеседване и ще бъдат избрани най-подходящите и мотивирани за предоставяне на услугите „Социален асистент” и „Домашен помощник”. Част от изискванията към кандидатите ще са: добро физическо и психическо състояние и да не са осъждани. Броя на назначените социални асистенти ще е 10, а на домашните помощници е 15. 5. Изработване на индивидуални планове за предоставяне на услугите “Социален асистент” и “Домашен помощник” Индивидуалните планове ще се изготвят с участието на потребителите, като се съобразява в максимална степен с начина им на живот и с техните предпочитания. За основа на плана се използват индивидуалните потребности от социални услуги и оценка на риска. Във всеки план се записва целта на предоставянето на услугата и дейностите, които ще бъдат извършвани за задоволяване на установените индивидуални потребности, както и на областите, в които потребителя ще бъде стимулиран да използва максимално своя потенциал и да разширява своята самостоятелност. Ще бъде изготвен на достъпен за потребителя език и в два еднообразни формуляра. Планът ще се актуализира на всеки 6 месеца, като това ще се случи веднъж по време на изпълнение на проекта. При настъпили промени те ще се съгласуват с потребителя и ще бъдат вписани отново в плана. 6. Обучение, консултация и супервизия на социалните асистенти и домашните помощници С тази дейност ще се даде възможност за развитие на наетите служители, чрез обучение и обмяна на опит. Назначените социални асистенти и домашни помощници ще преминат 1 въвеждащо обучение през втория месец на проекта, което ще е в рамките на 2 дни и 3 последващи обучения в рамките на един ден, съответно в месеци 4, 7 и 11. Обученията ще се предоставят от двамата консултанти по проекта – консултант психолог и консултант социални дейности на базата на предварително изготвени програми и установени потребности от страна на социалните асистенти и домашни помощници.
По време на предоставяне на услугата консултантите ще предоставят и необходимата консултация и супервизия на наетите социални асистенти и домашни помощници. Те ще се провеждат ежемесечно в рамките на 2 дни от Месец 3 до края на проекта.
7. Предоставяне на социалните услуги „Домашен помощник” и „Социален асистент” Ръководните принципи при предоставяне на услугата ще са:
• Зачитане на личното пространство и достойнство
• Самостоятелност и независимост на потребителя;
• Поверителност на личните данни и информация
Социалните асистенти ще предоставят следните услуги:
помощ при общуването и поддържането на социални контакти, развлечения и занимания в дома и извън него -организиране на срещи, честване на празници, четене на ежедневници и литература , придружаване при разходка и посещение на църква, осигуряване на компания чрез общуване, полагане на грижи за осигуряване на психическия комфорт на клиента;
административни услуги - съдействие при изготвяне и подаване на документи в институции, при снабдяване с помощни средства, куриерска работа, др.;
медицински услуги - съдействие при настаняване в болница, при необходимост от грижи в болницата, рехабилитация, измерване на кръвно налягане, проследяване на приема на лекарства.
Домашните помощници ще предоставят следните услуги:
текущо почистване – подреждане и хигиенизиране на обитаваното от потребителя помещение;
основно почистване - измиване на прозорци и врати, баня, кухненски уреди, др.;
поддържане на лична хигиена - помощ при ежедневния тоалет и обличане, при къпане, сресване, подстригване или придружаване до мястото на услугата;
хранене - приготвяне на храна, подготовка и подпомагане при хранене, сервиране и отсервиране;
битови услуги - закупуване на хранителни продукти, хигиенни материали, лекарства и вещи от първа необходимост със средства на клиента; заплащане на ел.енергия, телефон, вода, данъци със средства на клиента; осигуряване на отоплителни материали със средства на клиента; цепене, внасяне и палене на печка през зимния сезон; телефонна подкрепа; дребни технически ремонти; др.
Някои от клиентите в зависимост от техните потребности може да ползват по-часово услугите и да се възползват и от услугата „Социален асистент” и от услугата „Домашен помощник”. Всеки социален асистент и домашен помощник ще води редовно дневник – на потребителя за своите посещения, в който ще записва важни ежедневни дейности, които е извършил при предоставяне на услугата.”
8. Мониториране на представяните услуги и на изпълнението на проекта В рамките на тази дейност ще се прави периодична проверка и преглед на документацията, редовни посещения на всички потребители на услугата (най-малко веднъж месечно). По време на тези посещения ще се мониторира и дейността на асистента и домашния помощник. Ще се отчитат предложенията на потребителите за повишаване на качеството на услугите.
|