Дейности:
|
І. Сформиране екипа на проекта За успешното реализиране на проекта е необходим екип, който да може прецизно и качествено да осъществи дейностите заложени в настоящото проектно предложение. Предвид спецификата на материята на проекта ще бъдат подбрани компетентни лица, които имат нужните знания и квалификация. ІІ. Презентация на проекта в местните
медии
В малката зала на общинска администрация Свиленград ще бъде проведена мултимедийна презентация на проекта, на нея ще бъдат поканени представители на всички заинтересовани страни и местните медии. Нуждата от тази дейност е продиктувана от изискването за популяризирането на проекта и финансиращата организация. Също така с реализирането й ще се постигне информираност на обществото и прозрачност при реализирането на заложените дейности. На презентацията на проекта ще бъдат поканени местни медии, чрез който потенциалните потребители ще се информират за реда и начина на предоставянето на услугите „Домашен помощник” и „Социален асистент”. ІІІ. Прилагане задълженията на Социалния експерт След подадени молби към кмета на общината от желаещите да ползват услугата „Социален асистент и/или Домашен помощник”, назначен по проекта Социален експерт ще получи списък с имена на хората желаещи да ползват услугата. Социалния експерт, съвместно със социален работник от Дирекция “Социално подпомагане” – гр. Свиленград ще проведе социална анкета с всеки един от тях. На база на извършената оценка социални работници от Дирекция “Соц. подпомагане” ще изготвят доклад – предложение за определяне на нуждите от конкретната социална услуга.
На всеки потребител ще бъдат изготвени индивидуални планове от социалните експерти, назначени по проекта, отчитащи индивидуалните потребности на всеки от тях. Същите ще се актуализират на всеки 6 месеца или при настъпване на промяна в здравословното и емоционалното състояние на всеки един потребител.В последствие ще бъдат сключени тристранни договори между община Свиленград, ползвателите и социалните асистенти/домашните помощници. Като последна стъпка от тази дейност е стартирането на самия процес на предоставяне на услугата. Социалния експерт веднъж месечно ще упражнява мониторинг върху работата на социалния асистент/домашен помощник. Той ще провежда анкета с потребителите на социалните услуги. Тя ще служи за обратна връзка между доставчика и потребителя на услугата и ще има за цел постигане на по-качествено обслужване на целевата група. Ще изготвя оценка на работата на социалните асистенти / домашни помощници на базата на докладите получени от същите и неговите преки срещи с потребителите.
ІV. Подбор на целевата група по проекта Въз основа на резултатите от проведената социална анкета ще бъде направен подбор на 32 души, които ще бъдат потребители на предлаганите услуги, заложени в проекта. Поради невъзможността да бъде направена прогноза за пола на евентуалните потребители, разпределянето им по брой според пола ще бъде направена на база подбор на анкетираните желаещи.
V. Сключване на договори с подизпълнители Встъпването в договорни отношения с подизпълнителите ще бъде съгласно българското законодателство. VI. Провеждане на обучение на социалните асистенти и домашните помощници за особеностите и правилата, които трябва да се съблюдават при извършването на подобен тип услуги. За да бъде качествено предоставяна услугата социален асистент и домашен помощник ще бъде проведено обучение на назначените към проекта служители. Чрез интерактивни методи, социалните асистенти и домашните помощници ще придобият основни теоретични знания и умения на базата, на които ще предоставят качествена грижа и квалифицирана помощ на възрастни хора с увреждания и самотни стари хора. Обучението ще трае 40 часа, в рамките на пет дни и ще им бъдат издадени удостоверения за завършения курс. Обучението ще се извърши в Малка зала на община Свиленград. За целта ще бъде сключен договор с лицензиран подизпълнител. VІI. Дейност “Социален асистент” и “Домашен помощник” Тази дейност обхваща същинската част на предоставянето на услугата “Социален асистент”. В детайли тази дейност ще бъде конкретизирана след като бъдат избрани ползвателите и бъдат разработени индивидуалните планове. Тези планове ще бъдат изготвени от социалните експерти. Така ще се конкретизират нуждите и потребностите на всяко обслужвано лице.
При предоставяне на самата услуга ще се съблюдават всички изисквания, съгласно методиката за предоставяне на услугата “Социален асистент”. Всеки месец потребителите на услугата ще посещават гр. Свиленград за преглед от личния лекар или за участие в обществения живот на общината.
Дейност “Домашен помощник” ще бъде конкретизирана, след като бъдат избрани ползвателите и ще бъдат взети под внимание особеностите на всеки един от тях, в съответствие с изработените индивидуални планове. Дейностите ще бъдат съобразени с възможностите и нуждите на всеки един потребител.
При необходимост потребителите на услугата ще посещават гр. Свиленград за преглед от личния лекар.
VІII. Организиране на различни видове занимания и развлечения на целевата група За да се разнообрази и обогати ежедневието на потребителите проектът, предвижда включването им в различни видове културни мероприятия през годината, по тяхно желание. IХ. Рекламна кампания С цел прозрачност и по-добра информираност на обществото се предвижда:
- За откриване и приключване на проекта и представяне на презентация ще бъде оповестено в местните печатни и електронни медии;
- Ще бъдат разработени и отпечатани 1000 рекламни брошури на български език, А-4, две сгъвки, пълноцветен печат. Те ще съдържат информация за проекта, целите, и дейностите, както и информация за финансиращата организация.
- Изработка на информационна табела за офиса на проекта. Табелата ще бъде оформена според изискванията на ЕС за промоция на финансиращата организация и Съгласно коригендума на Регламент на Комисията .
Х. Организиране на пресконференция по повод приключване на проекта и коктейл с участие на бенефициентите. Ще бъде проведена пресконференция за закриване на проекта. Целта е представяне на постигнатите резултати от проекта, както и реализираните дейности. На мероприятието ще бъдат поканени местните медии, екипа на проекта и ползвателите на услугите, заложени по проекта. Пресконференцията ще се проведе в малката зала на ресторант „Марица” /осигурен достъп на хора с физически увреждания/. ще се обсъдят резултатите, добрите практики и ефективността на предоставените услуги. ХI. Одит на проекта Сертифициран одитор ще съблюдава правомерното усвояване на средствата по проекта в съответствие със заложените дейности и законодателство. Проверката ще бъде извършване поетапно по време на изпълнение на проекта, а при приключване на проекта ще бъде направен цялостен одит. ХII. Приходи от такси Потребителските такси за ползване на услугите ще бъдат формирани съгласно Методика за изчисление на потребителската такса по Национална програма „Асистенти на хора с увреждания” – Приложение № 3 от НП “АХУ”. Като се предвижда, че бъдещите потребители са с двукратен размер на ГМД. Таксите ще бъдат събирани в края на всеки месец от предлагането на услугата.
|