Дейности:
|
Дейност 1 Провеждане на информационни кампании; Разработване на информационно - рекламни материали и мултимедийна презентация; Провеждане на 3 информационни кампании: - Провеждане на две пресконференции с поканени регионални и национални медии - вестници, радиа и телевизии; - Изготвяне на две съобщения за медиите; - Публикация за постигнати резултати по време на проекта - в 2 местна медия; - Разпространяване на информационни и рекламни материали чрез партньорската мрежа, Съюза на инвалидите, клубове на пенсионера, институциите, доброволци - 300 бр. флаери, 100 бр. диплянки с информация за услугите и доставчика; - Мултимедийна презентация – 50 диска; - Визуализация на проекта – 3 табели /информационна и 2 насочващи / за офиса и проекта, идентификационни знаци екип и персонал, визитки на екипа 200 бр, рекламни папки 100 бр, визитници 100 бр; 1.2 Провеждане на информационни кампании; Разработване на информационно - рекламни материали и мултимедийна презентация; втора информационна кампания 1.3. Провеждане на информационни кампании; Разработване на информационно - рекламни материали и мултимедийна презентация; трета информационна кампания Дейност 2 Подбор на потребители - проучване и оценка на специфичните потребности на целевата група; След информационната кампания по проекта – пресконференция, медийни съобщения и обяви, флаери и диплянки за услугата и доставчика, екипът на проекта обработва постъпилите заявления и изготвя предварителни списъци на кандидатите при спазване принципите за равнопоставеност. Социалните работници от Д„СП” Смолян изготвят социалните оценки на база на утвърдената методика. Екипът извършва окончателния подбор на потребителите на база на методиката и класирането на Д„СП”. Социалната оценка се актуализирането на 6-я месец или по-рано при необходимост и по желание на потребителя или негови близки, с което се гарантира гъвкавостта на услугите. Дейност 2.1. Подбор на потребители - проучване и оценка на специфичните потребности на целевата група; След информационната кампания по проекта – пресконференция, медийни съобщения и обяви, флаери и диплянки за услугата и доставчика, екипът на проекта обработва постъпилите заявления и изготвя предварителни списъци на кандидатите при спазване принципите за равнопоставеност. Социалните работници от Д„СП” Смолян изготвят социалните оценки на база на утвърдената методика. Екипът извършва окончателния подбор на потребителите на база на методиката и класирането на Д„СП”. Дейност 3 Сключване на договори с потребители, разработване на индивидуални оценки, планове и друга документация; Екипът разработва формуляри за договори за услугите „СА „ и „ДП” - на база на досегашната практика.
Изготвяне на индивидуален план - с участието на потребителя/или негов представител. Включва определяне на вида услуги съобразно потребностите, максимално съобразени със социалната оценка, начина на живот , личните пред-почитания, социално-психологическия статус; оценката на риска за здравето и безопасността на потребителя. Актуа-лизира се, съгласно методиката, на 6-я месец след социална оценка или при възникване на нови потребности.
Сключване на договор - Определя на база на индивидуалния план вида услуги, броя часове за ползване, периодичността на предоставяне, размера на месечната потребителска такса съобразно мето-диката, задължения на потребителя, доставчика и персонала. Сключва се в 7-дневен срок след стартиране на услугата, страни по договора са потребителя и/или негов представител, доставчика на услугата с участието на асистента / помощника ;
Изготвяне на графици за предоставяне на услугите с възможност за гъвкаво реагиране на променени потребности.
3.1. Сключване на договори с потребители, разработване на индивидуални оценки, планове и друга документация Екипът разработва формуляри за договори за услугите „СА „ и „ДП” - на база на досегашната практика.
Изготвяне на индивидуален план - с участието на потребителя/или негов представител. Включва определяне на вида услуги съобразно потребностите, максимално съобразени със социалната оценка, начина на живот , личните пред-почитания, социално-психологическия статус; оценката на риска за здравето и безопасността на потребителя. Актуа-лизира се, съгласно методиката, на 6-я месец след социална оценка или при възникване на нови потребности.
Сключване на договор - Определя на база на индивидуалния план вида услуги, броя часове за ползване, периодичността на предоставяне, размера на месечната потребителска такса съобразно мето-диката, задължения на потребителя, доставчика и персонала. Сключва се в 7-дневен срок след стартиране на услугата, страни по договора са потребителя и/или негов представител, доставчика на услугата с участието на асистента / помощника ;
Изготвяне на графици за предоставяне на услугите с възможност за гъвкаво реагиране на променени потребности.
Дейност 4 Подбор на социални асистенти и домашни помощници, сключване на договори; Осигуряване на дейността с човешки ресурс; Разкрити общо 22 работни места и сключени 11 граждански договори;
Увеличен брой на заетите в сферата на социалните услуги в общината;
Дейност 5 Обучение, професионална подкрепа и развитие на персонала; Дейността по обучението и професионалната подкрепа на персонала се извършва от назначен специалист - консултант по обучение и социално-психологическа подкрепа през целия период, с което се гарантира устойчивост при изграждане и развитие на персонала с цел качество на услугата; Въвеждащото обучение: за СА – формира се една група, за ДП се формират 2 групи. Обучението е с продължителност 24 учебни часа за всяка професия, провежда се преди предоставяне на услугата и след подбор на персонала. 5.1. Обучение, професионална подкрепа и развитие на персонала; Поддържащото обучение – включва учене чрез положителни практики, обсъждане на казуси, решаване на конфликти, оказване на психоло-гическа подкрепа, разтоварване от стреса, изграждане на професионално само-чувствие; Провежда се организирано - за социалните асистенти 1 път месечно първите 3 месеца, след това през месец; за домашните помощници – през месец. Индивидуалните консултации се провеждат през целия период за асистентите, работещи с лица с ментални увреждания, както и за всички други назначени, при нужда; Дейност 6. Организиране и предоставяне на качествени услуги съобразно потребностите на целевата група и индивидуалните потребности Предоставяне на качествени услуги чрез обучен персонал и назначения по проекта консултант по обучение и социално-психологическа подкрепа, съобразно индивидуалния план на потребителя и сключения договор. Услугите, които предоставя социалният асистент, са насочени към преодоляване изолацията, осигуряване на социалното включване на потребителите - помощ при общуването, поддържане социални контакти, занимания в дома и извън него, административни и медицински услуги. За лицата в трудоспособна възраст, с потенциал за работа – запознаване с професии, търсене на подходяща квалификация, развиване умения за пред-ставяне пред работодател, запознаване с правилата на работното място, подпомага-не на трудови умения; при намиране на работа – оценка на риска от отхвърляне от работно място /работа с колектива/, усвояване правила за поведение при конфликти, мотивиране за положителни преживявания от успеха и изграждане на самочувствие; Работа с подкрепящата среда – създаване на „подкрепено” работ-но място; Домашният помощник подпо-мага бита - хигиенизира обитаваните помещения, оказва помощ при личната хигиена, дейности по хранене, извършва различни битови услуги; Консултантът – оказва помощ за преодоляване на житейски кризи. За лицата с ментални увреждания дейността му е насочена към оценка на личностния ресурс, планиране на професионална реализация и поддържане на психическо равновесие.
Според потребностите и желанията на потребителите услугите се предоставят поотделно или заедно в обем и начин /време/, отразени в договора и плана. При промяна на потребностите и декларирано желание от потребителите се извършва своевременна промяна в организацията за предоставяне на услугите.
Дейност 7. Разширяване и поддържане на социалната мрежа и партньорство, изграждане на подкрепяща среда; Продължава изграждането на успешното партньорство между доставчиците на социални услуги започнато при реализа ция на проекта по 1 фаза на ОП „РЧР”.
За развиване на подкрепяща среда и гарантиране качеството на предлаганите услуги се провежда кръгла маса „За независим и достоен живот в Родопите” – в 2 части. Участват потребители, персонал заинтересовани лица, организации на общността, институции, други достав чици. В първата част участниците се информират за услугите, работата на доставчика за гарантиране качеството на услугата, споделят се мнения и се правят предложения за система за устойчивост на качеството. Във втората заключителна част доставчикът представя мултимедийна презентация, отчита се работата на систе мата и постигнатото качество на услугите.
7.1. Разширяване и поддържане на социалната мрежа и партньорство, изграждане на подкрепяща среда Продължава изграждането на успешното партньорство между доставчиците на социални услуги започнато при реализа ция на проекта по 1 фаза на ОП „РЧР”.
За развиване на подкрепяща среда и гарантиране качеството на предлаганите услуги се провежда кръгла маса „За независим и достоен живот в Родопите” – в 2 части. Участват потребители, персонал заинтересовани лица, организации на общността, институции, други достав чици. В първата част участниците се информират за услугите, работата на доставчика за гарантиране качеството на услугата, споделят се мнения и се правят предложения за система за устойчивост на качеството. Във втората заключителна част доставчикът представя мултимедийна презентация, отчита се работата на систе мата и постигнатото качество на услугите.
Дейност 8 Управление на проекта, мониторинг и контрол За управлението се осигурява екип за управление с участието на партньорите, ясно разпределени функции и отговор ности; общината осигурява офис с достъп за потребителите; закупува се подходяща техника и офис-оборудване за провеждане на срещи, психологически консултации с потребителите с ментални увреждания и техните асистенти, с останалия персонал при необходимост. Екипът разработва Правилник за вътрешния ред, с цел осигуряване на качество, с ясни правила за работа; Като част от този правилник се разработват съобразно методиката прави ла за работа с жалби и сигнали, за обезопа сяване на дома на потребителите и работа с финансови средства, както и деклара ции, попълвани от всички участници за неразпространяване на информация. Целта на вътрешния мониторинг и отчетност е оценка на качеството на услугите, обратната връзка с потреби телите и персонала, оценка и превенция на рисковете, промени в индивидуалните планове, графици, в организацията на услугата. Включва посещения на потре бителите /месечно/, при нужда по-често – мониторира се и дейността на назначени те лица /воденето на дневник на потреби теля/; Резултатите се отразяват в протокол за проверка, обобщават се в ежемесечния отчет; Провеждат се месечни срещи на екипа за обсъждане на проблеми, вземане решение, открити работни срещи на парт-ньорите, изготвят се междинни и окон-чателен отчети за донора; извършнва се периодична проверка и преглед на документацията. Разходите по проекта се извършват съобразно изискванията, води се и се съхранява необходимата финансово - счетоводна документация по съответен ред.
|