Дейности:
|
Д1: Формиране на екипа за организация и управление на проекта Изграждане на цялостна визия и план на проекта. Формиране на екипа по проекта, детайлно организиране и разпределение на дейностите за периода на проекта, създаване на вътрешна система за мониторинг и оценка, начини за отчитане на проведените дейности. Работна среща на целия екип по проекта. Д2: Разработване на документи, свързани с реализацията на проекта Разработване на документацията, необходима за успешната реализация на проекта; разработване на формуляри по проекта и прочее вътрешна документация, типов договор за предоставяне на социални услуги, процедура за жалби и сигнали, правила и процедури за своевременното сигнализиране и компетентна намеса в случаи на насилие, дискриминация; правила и процедури за защита на имуществото и финансовите средства на потребителите; правила и процедури за осигуряване здравето на клиентите и на предоставящия услугата; правила и процедури за достъп до дома на клиента. Длъжностна характеристика на прекия доставчик на услугата. Д3: Подбор на преки доставчици на социалните услуги Подбор на социални асистенти и домашни помощници. Създаване на комисия за подбор. Разработване на критерии за подбор на доставчиците. Назначаване на избраните доставчици на трудов/граждански договор. Разработване на критерии и оценка на труда на социалните асистенти. Съблюдава се принципът за равнопоставеност. Д4: Подбор на потребители Проучване на потенциални клиенти въз основа на оценката на потребностите, изготвена от ДСП. Съблюдава се принципът за равнопоставеност.
“Matching”. Среща между потребителя и определения от екипа на проекта доставчик. При отказ на една от страните за съвместна работа или аргументирано съображение на наблюдаващия срещата, се прави нов подбор.
Д5: Сключване на договори със Социалните асистенти и Домашни помощници и потребителите; След подбора на преките доставчици на социални услуги и подбора на потребителите, ще се пристъпи към сключване на договори за предоставяне на социални услуги. Договорите ще се сключват на базата на извършените социални оценки на потребителите, изготвени от ДСП. При изпълнение на дейността ще се съблюдава принципът за равнопоставеност между потребителите на социални услуги и доставчиците, без оглед на техния пол, възраст, религия и етническа принадлежност. Д7: Индивидуални планове за работа Създаване на подробни Индивидуални планове за работа с всеки потребител. Изготвят се с пряката консултация на социален консултант по проекта, съвместно с доставчика и потребителя на услугата, съгласувано с ДСП и на база документацията, подадена към екипа на проекта от ДСП. Всеки план се актуализира поне веднъж на 6 месеца. Д8: Същинско предоставяне на услугата Битови и персонални услуги (текущо и основно почистване, поддържане на лична хигиена, хранене, снабдяване, заплащане на сметки, съдействие за дребни ремонти и др.); Медицински услуги (лекарства, кръвно налягане, придружаване, помощ и грижи в болница при необходимост); Социални услуги (четене, придружаване извън дома, организиране на занимания, подпомагане при хоби-дейности, подкрепа при кризисна ситуация и др.); Административни услуги (документи, ТПС, др.). Изчисляване и събиране на такси за услугите, в зависимост от личните доходи на потребителите. Д9: Супервизия Индивидуална и групова супервизия на преките доставчици на услугата. Осъществява се от консултант-супервизори. Провеждане на индивидуална супервизия с всеки от преките доставчици с цел превенция на прегаранято в социалната работа; овладяване на нагласите на прекия доставчик и повишаване качеството на работата с потребителите. Периодично провеждане на супервизии в малки групи. Д10: Публичност Популяризиране на проекта. Информационна кампания; уеб-отразяване; публикации в медиите; информационни листовки и брошури, включително информация за партньорите. Популяризиране и на резултатите от проекта. Популяризиране на финансовата подкрепа от Правителството и ЕСФ. Организиране и провеждане на начална и заключителна конференции. Регулярни срещи със заинтересовани страни и институции. Писмена кореспонденция с институции, организации и медии с информация за хода на проекта. Д11: Изработване на Уеб-сайт Подготовка на задание за изработка на уеб-сайт;
Възлагане на заданието на изпълнител;
Одобряване на изпълнението и промотиране на сайта в интернет.
Чрез информационните и комуникационни технологии се постига най-широк ефект на информираност и популярност. Създаденият проектен уеб-сайт ще позволи на максимално широк кръг от хора да бъдат коректно и надлежно информирани за дейностите на проекта, за хода и успеваемостта на проекта, както и за иновативните практики, които проектът предвижда да приложи.
Д12: Наблюдение и оценка на проекта Наблюдение и вътрешна оценка. Разработен детайлен план за подготовка, изпълнение и отчет на всяка задача; създаване на вътрешна система за наблюдение и контрол; разработване на общ работен проектен план.
Външна оценка. Привличане на външен оценител на хонорар, който да допълни системата за мониторинг и контрол чрез своите странични наблюдения. Външният оценител ще има специфичен достъп до проектната документация и до основна част от мероприятията по проекта.
Д6: Обучение на социалните асистенти и домашни помощници Подготвяне на план и програма за обучение и развитие на доставчиците. Задължително въвеждащо обучение с включен мотивационен пакет, поддържащо обучение, надграждащо и финално обучение. Въвеждащото обучение се провежда непосредствено след подписване на договор с преките доставчици в рамките на 3 дни. Поддържащото обучение се провежда на 3-тия месец от предоставянето на услугата на потребителите в рамките на 2 дни, надграждащото обучение е двудневно и се провежда на 6-тия месец от старта на предоставяните услуги. Финалното обучение е във формата на интерактивен семинар и ще се проведе през последния месец на проекта.
|