Дейности:
|
Дейност 1:
Сформиране и обучение на екип по проекта
Същност на услугите, етични принципи, работа в екип, работа по проблемни ситуации Дейност 2:
Разработване на информационни материали и провеждане на кампании сред потенциалните потребители с описание на обхвата на услугите “Социален асистент” и “Домашен помощник” и реда за тяхното предоставяне
Ще бъдат проведени две информационни кампании, в началото и в края на проекта, чрез средствата за масово осведомяване /местно радио и местна телевизия/. Дейността има за цел да се разяснят обхвата на съответните услуги и реда за предоставянето им. Не на последно място се цели прозрачност и публичност при изпълнение на проекта. Като допълнително осведомяване се предвижда и разпространението на информационни материали. Дейност 3:
Подбор на потребители на услугите “Социален асистент” и “Домашен помощник”
Подборът на потребителите на услугите “Социален асистент” и “Домашен помощник” ще се извърши след оповестяване чрез средства за масова информация. Дейност 4:
Разработване на индивидуални оценки на потребностите от социални услуги на кандидатите за потребители.
Дейността включва:
- оценка на общото физическо и психическо състояние на потенциалния потребител;
• способността му за справяне с ежедневни дейности;
• социалната му активност и интереси;
• семейна среда;
• битовите условия на живот;
• изискванията за медикаментозно лечение и диети;
• допълнителни потребности;
• безопасност и рискове;
Дейност 5:
Сключване на договори с потребителите за предоставяне на услугите “Социален асистент” и “Домашен помощник” и работа с тях за изясняване правата и отговорностите на всички страни па договора.
Работа с потенциалните потребители за изясняване на правата и отговорностите на всички страни по договора (права и отговорности на потребителя и неговите близки, права и отговорности на прекия доставчик – социален асистент или домашен помощник, права и отговорности на бенефициента – доставчик на социални услуги, други партньори). Дейност 6:
Оценка на потребностите и изработване на индивидуални графици за предоставяне на услугите “Социален асистент” и “Домашен помощник” на всеки потребител.
Изработката на индивидуалните графици ще се извърши след провеждане на срещи и разговори с потенциалните потребители, свързани с уточняване времето на посещения и нуждите на обгрижвания. Ще бъдат разработени графици за 6 месеца с възможност за тяхното актуализиране. Дейност 7:
Подбор на социални асистенти и домашни помощници
Подборът на кандидатите ще се извърши с конкурс, включващ два етапа:
1. По документи;
2. Интервю – събеседване;
Дейност 8:
Обучение на социалните асистенти и домашните помощници за предоставяне на качествени услуги.
Провеждане на тридневно обучение на социалните асистенти и домашните помощници за предоставяне на качествени услуги Дейност 9:
Предоставяне на социалните услуги „Домашен помощник” и „Социален асистент” - комплексно или поотделно на потребителите.
Предоставянето на социалните услуги «Социален асистент» ще включва:
1. Помощ при общуването и поддържането на социални контакти, развлечения и занимания в дома и извън него (организиране на срещи, честване на празници, четене на ежедневници и литература, придружаване при разходка и посещение на кино, театър, концерти, църква, осигуряване на компания чрез общуване, полагане на грижи за осигуряване на психическия комфорт на клиента, др.;
2. Административни услуги (съдействие при изготвяне и подаване на документи в институции, при снабдяване с помощни средства, куриерска работа и др.;
3. Медицински услуги (съдействие при настаняване в болница, грижи в болницата при необходимост, рехабилитация, измерване на кръвно налягане, проследяване приема на лекарства и др.;
Предоставянето на социалните услуги «Домашен помощник» ще включва:
1. Текущо почистване (подреждане и хигиенизиране на обитаваното от потребителя помещение);
2. Основно почистване (измиване на прозорци и врати, баня, кухненски уреди, др.;
3. Поддържане на лична хигиена (помощ при ежедневния тоалет и обличане, при къпане, сресване, подстригване или придружаване до мястото на услугата);
4. Хранене (приготвяне на храна, подготовка и подпомагане при хранене, сервиране и отсервиране);
5. Битови услуги (закупуване на хранителни продукти, хигиенни материали, лекарства и вещи от първа необходимост със средства на клиента; заплащане на ел. енергия, телефон, вода и данъци със средства на клиента; осигуряване на отоплителни материали със средства на клиента; цепене, внасяне и палене на печка през зимния сезон; телефонна подкрепа; дребни технически ремонти и др.
Дейност 10:
Отчитане на проекта
Подготовка и отчитане на резултатите според изискванията на Договарящия орган.
|