Дейности:
|
1. Сформиране на екип по проекта Осъществяване цялостно управление по изпълнение на дейностите, по планиране на разходите и реализацията на набелязаните цели. Подготовка на всички тръжни и конкурсни процедури, предвидени по проекта от екипа на проекта в следния състав:
Ръководител;
Счетоводител;
Координатор“Социални дейности”;
Социален работник;
Технически сътрудник;
2. Информиране на обществеността и представителите на целевата група чрез медиите за целите, очакваните и получените резултати от проекта Заявено желание от страна на уязвимите групи за подробно обяснение за предвидените дейности по проекта и информираност на обществеността за работата по социалната интеграция на уязвимите групи от община Златоград чрез:
Излъчване на информация по регионална
кабелна телевизия “САТ-ТМ” – 3 броя
Публикуване на информацията в
регионалните вестници – 3 броя
Отпечатване и разпространение на
брошури, които съдържат информация за организацията –доставчик, описание на правата и задълженията на социалния асистент, размер на потребителската такса, дейностите и възможностите предлагани при реализацията на услугата “Социален асистент” –700 броя
Изготвяне и поставяне на възпоменателна
табела съгласно изискванията на Оперативната програма – 1 брой
3. Подбор на желаещи за работа като “Социален асистент”, подписване на трудови договори и организация на текущите дейности Създаване на нови работни места в
сектора на социалните услуги и подбор на подходящи лица, които ще съсредоточават своите усилия в по-голяма степен върху организирането на бита на нуждаещите се лица чрез следните дейности:
Доставяне и/или приготвяне на
храна, помощ при хранене;
Пазаруване – снабдяване на
нуждаещите се с ежедневно необходимите продукти и лекарства;
Помощ за поддържане на личната
хигиена – подпомагане при обличане, къпане, ресане, поставяне в инвалидна количка;
Помощ при вземане на лекарства,
предписани от лекар, измерване на кръвно налягане, придружаване до личен лекар, при настаняване в болница;
Извършване на плащания – за
електричество, вода, местни данъци и такси и др.;
Административна помощ –
съдействие за изготвяне на необходимите документи за явяване на ТЕЛК, попълване и подаване на необходимите формуляри данъчни декларации, молби за получаване на помощи от службите за социално подпомагане или от други учреждения, съдействие при получаване на технически помощни средства;
Придружаване извън дома на
потребителя – придружаване до учебно заведение, на кино, театър, гости и др.;
Помощ в общуването и
поддържането на социални контакти – организиране на развлечения и занимания в дома и извън него, четене на книги и вестници;
Поддържане на хигиената в
жилищните помещения, обитавани от получаваното лица – текущо и основно почистване;
Други сезонни или специфични
услуги /съобразно индивидуалните потребности на лицата/.
4. Сключване на потребителски договор между доставчика на социалната услуга /Община Златоград/ и потребителя на услугата Регламентиране процеса на предоставяне на услугата в общността “Социален асистент” в съответствие с изискванията на минималните стандарти за качеството на тази услуга, разписани в Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане чрез следната дейност:
Сключване на писмен договор в седем-дневен срок от началото на предоставяне на услугата, който се издава в два еднообразни екземпляра, един за потребителя и един за доставчика
Договорът съдържа:
Име и адрес на доставчика на социалната услуга и телефон за връзка с него;
Име на човека, изпълняващ услугата “Социален асистент” и телефонен номер за връзка с него;
Видове дейности по практическото предоставяне на услугата, тяхното времетраене и честота на извършване, допустима степен на гъвкавост при тяхното изпълнение;
Обстоятелства, при които предоставянето на услугата се прекратява или преустановява, включително и временно от страна на потребителя или доставчика;
Процедури за преоценка и актуализация на специфичните потребности на потребителя и на неговия индивидуален план за предоставяне на социалната услуга;
Задължение за осигуряване качеството на услугата;
Оборудване и /или консумативи, които ще бъдат осигурени от доставчика за извършване на дейностите;
Отговорности на потребителя и на социалния асистент по опазване здравето и взаимната им безопасност;
Начин на предоставяне на услугата при ползване на отпуск от страна на човека, изпълняващ функцията “Социален асистент”;
Договорености за достъп и напускане дома на потребителя /притежаване на ключ и пр./;
Размер на потребителската такса и начин за нейното заплащане;
Отговорности и неустойки при неспазване на клаузите на договора;
Срок на договора и условия/ начини за неговото прекратяване.
5. Организиране и провеждане на обучите лен курс “Социален асистент” Предоставяне на алтернативен избор за професионално развитие на членове от семейства, в които има хора с увреждания или желаещи да подпомогнат ежедневните дейности на самотноживеещите хора чрез следните дейности:
Участие в обучение от експерти – 3 дневно за дейностите които ще се реализират;
Организиране и провеждане на обучение – 3 дневно – 15 учебни часа за дейностите, които ще се реализират при предоставянето на услугата “Социален асистент”;
Изготвяне на седмичен отчет за участие на обучаемите по стандартна форма, в която са отразени присъствия и постигната успеваемост.
|