Дейности:
|
Дейност 1. Организиране и управление на проекта
Екипът ще отговаря за цялостната организация и координация на дейностите. За цялостното изпълнение на проекта ще отговаря екип от 3 души.
Основни поддейности:
1.1. Подготовка на индивидуалните ангажименти на членовете на екипа.
1.2. Провеждане на регулярни екипни срещи – всеки месец.
1.3. Провеждане на разширени екипни срещи с участието на пряко ангажираните в изпълнението на проекта.
1.4. Непрекъсната комуникация между представителите на екипа с цел ефективно планиране, организация и управление на проектните дейности.
1.5. Текущо обработване и поддържане на документацията.
Насочена е към изграждане на организационната структура на кандидата и организиране на качествен работен процес, създаване на ясни правила за работа в екип с цел реализиране на дейностите и целите на проекта. Създаване на материални и логистични предпоставки за успешно реализиране на проекта.
Дейност 2
Популяризиране на проекта
Популяризиране на проекта в общността и запознаване на целевите групи с целите и задачите на проекта.
Отпечатване на цветна брошура – луксозна, гланцирана хартия, формат А4, 100 броя
Отпечатване на цветен плакат-обява на проекта – гланц, с размери 40/60 см., 20 броя.
Дейност 3
Набиране на социални асистенти и домашни помощници
Изготвяне на критерии за допустимост на кандидатите. Подсигуряване 20 лица, заявили желание да работят като СА и ДП
Кандидатите ще се набират чрез попълнени анкетни карти и провеждане на устно интервю за установяване нивото на готовност за активно участие в проекта. Сключване на трудови договори с одобрените кандидати.
Дейност 4
Провеждане на обучение на 20 лица-кандидати за СА и ДП, одобрени при проведеното събеседване.
Изготвяне на програма за обучение за срок от 5 работни дни, разработване и размножаване на материали за обучение, осигуряване на подходяща зала, провеждане на обучението.
Предоставяне на комплексни социални услуги и подкрепа на семействата на деца с цел социално включване и развитие потенциала на детето; услуга „от и до работно място”.
Дейност 5
Набиране на бенефициенти
Извършване на социална оценка от социални работници от ДСП. Запознаване на всеки потребител с условията и реда за ползване на услугата; запознаване с дейностите по услугата, определяне размера на дължимата месечна такса (за възрастни потребители над 16 години), начина на формиране на таксата и сроковете за плащане и сключване на договори. Работа за изясняване на правата и отговорностите на всички страни по договора. Изготвяне на индивидуални планове за видовете дейности и честота на прилагането им в зависимост от социалната оценка. Дейност 6
Предоставяне на услугите от СА и ДП
Тази дейност е основна в настоящето предложение. Тя ще бъде реализирана чрез ежедневната дейност на СА и ДП в услуга на потребителите. Организирането й ще става на база Индивидуални работни планове за предоставяне на услугата за всеки СА и ДП, изготвени на база на Индивидуалните планове за социални услуги на потребителите и актуализирани също на 6 месечен период. Те ще съдържат описание на ежедневните и месечните услуги по потребители, тяхното време на предоставяне и продължителност. Индивидуалният работен план ще бъде неразделна част от договора и изпълнението му ще бъде мониторирано. Социалните асистенти и домашни помощници ще се отчитат посредством месечен график, който съдържа графи за точните часове на посещение, видовете дейности и подпис на потребителя. Извършването на мониторинг е важна част от дейностите по предоставяне на услугата. Мониторингът предоставя възможност за обратна връзка от потребителите; наблюдение и анализ на срещаните трудности и казуси и проследяване на качеството на предоставяната услуга. По този начин ще се идентифицират нуждите от консултации от експерти, супервизия, работа по случай и поддържащо обучение. Дейност 7
Социално консултиране и супервизия
Дейността включва експертна помощ, а именно:
- Консултиране на потребители и семейства на потребители в две посоки: за преодоляване на социалната изолация (напр. психологическо, информационно, юридическо и пр. консултиране във връзка с възстановяване на трудова активност на майки на деца с увреждания) и кризисни интервенции (работа по случай), при необходимост от спешна и компетентна намеса, която не е по силите на СА и ДП - напр. при суициден риск, домашно насилие, др.;
- Консултиране на проектния екип в разработване на индивидуални планове за услуги и развиващи програми за деца с увреждания на база ресурсите на детето. Такова консултиране е необходимо поради изискващото се ниво на експертност в областта на специалната педагогика;
- Индивидуална и групова супервизия на СА и ДП във връзка с различни социални случаи. Планираме груповата супервизия да се осъществява през определен период или при поява на по-сложен казус.
Поради различния характер на заявките и изискването за висок професионализъм, необходимите специалисти ще бъдат наемани по граждански договори за изпълнение на конкретна работа.
Дейност 8
Мониторинг на предоставянето на услугите
Част от системата за осигуряване на качествена услуга е провеждането на мониторинг. Той ще се осъществява от ръководителя на проекта и ще бъде едно от неговите основни задължения. За целите на мониторинга ще се ползва писмена форма, която ще се обобщава в месечен отчет за мониторинг. В месечния отчет ще се обобщават установените проблеми и предприетите мерки. Всеки потребител и всеки СА и ДП ще бъдат посетени минимум веднъж месечно. Резултатите от дейността ще имат отражение върху мерките по отношение на трудовата дисциплина, както и върху заявките за консултации и работа по случай. Освен регулярно, мониторингът ще се осъществява и при необходимост (например по сигнал). Дейност 9
Оценка на резултатите от проекта
Оценката включва:
- Оценка на работата на СА и ДП (годишно атестиране). Ще се осъществи на база резултатите от мониторинг, месечните отчети и обратна връзка от потребителите;
- Измерване на индикаторите и резултатите от проекта и съпоставка с техните планирани стойности.
Тази дейност ще бъде осъществена в края на проекта. На база на атестацията, която ще бъде направена, доставчикът ще вземе решение относно продължаването на договорите на СА и ДП в случай на продължаването на дейността след приключване на проекта или прерастването му в следващ.
Дейност 10
Популяризиране и мултиплициране на проекта
Популяризирането на проекта ще включи следните дейности:
Презентиране на проекта и неговите резултати на web-сайта на общината. Поставяне на информационни табели в офиса на проекта и в общината.
Работа с медии (пресконференция при стартирането на проекта)
Разпространение на рекламни материали
Екипът на проекта ще работи и с местните медии (печатни и електронни) за информиране на обществеността за изпълнението на проекта и постигнатите резултати.
|