ИНФОРМАЦИОННА СИСТЕМА ЗА УПРАВЛЕНИЕ И НАБЛЮДЕНИЕ НА СТРУКТУРНИТЕ ИНСТРУМЕНТИ
НА ЕС В БЪЛГАРИЯ
Информацията е актуализирана на: 01.04.2020 Всички стойности са в лева.
Ръководство
Е-услуги
СФ на ЕС
За системата
Публична информация/
Организации/
Бенефициенти/
Оперативни програми
Транспорт
Околна среда
Регионално развитие
Конкурентоспособност
Техническа помощ
Развитие на чов. ресурси
Административен капацитет
Райони за планиране
Международен
Северозападен
Северен централен
Североизточен
Югозападен
Южен централен
Югоизточен
Организации
Бенефициенти
Партньори
Изпълнители
Проекти
Списък на проектите
Търсене
Разширено търсене
Речник
Речник на съкращенията
Справки
Справки публичен модул
Оперативна програма:
Всички
Район за планиране:
Всички
Обобщена информация
Идентификация
Описание
Партньори
Индикатори
Обобщена информация
Идентификация
Номер на проект от ИСУН:
BG051PO001-5.2.04-0070-C0001
Номер на проект:
BG051PО001/5.2/D02/0001
Наименование:
„За равноправен и независим живот”
Бенефициент:
Община Белене
Източник на финансиране:
ЕСФ ==>
Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган:
25.03.2009
Начална дата:
24.06.2009
Дата на приключване:
24.06.2010
Статус:
Приключен
Място на изпълнение:
БЪЛГАРИЯ
     СЕВЕРНА И ЮГОИЗТОЧНА БЪЛГАРИЯ          Северозападен               Плевен                    Белене
Описание
Описание на проекта:
Подобряване качеството на живот на хората от третата възраст в община Белене чрез предоставяне на услугите „Социален асистент” и „Домашен помощник” за равноправен и независим живот. Създаване на реална възможност за реализиране правото на 30 лица с различни видове увреждания да бъдат активни и да вземат самостоятелни решения за организиране на ежедневието, свободното време и поддържане на лични контакти; Ограничаване зависимостта от институционален тип грижи на 20 възрастни, които по различни причини са изключени от социалния живот; Разширяване обхвата на социалните услуги в Община Белене чрез предоставяне на услугата „Социален асистент” и „Домашен помощник”.
Дейности:
1. Организация и управление на проекта Организацията и управлението на заложените в проекта дейности ще се осъществяват от екипа за управление. Екипът ще се състои от четири лица, като задължително ще включва представители на двата пола, с цел прилагане хоризонталните принципи на Европейския съюз. Община Белене се ангажира да осигури подходящо помещение за административен офис за изпълнение на проекта
2.Закупуване на оборудване, консумативи и материали Ще бъдат проведени процедури за избор на доставчици в съответствие с българското законодателство (ЗОП и НВМОП) и Вътрешните правила на Община Белене. Оборудването, консумативите и материалите ще се използват за ефективно изпълнение на планираните дейности по проекта.
3.Информационна кампания и визуализация Веднага след сключване на договора за финансиране на проекта ще стартира кампания за информираност на общността за целите, дейностите и очакваните резултати от изпълнението на проекта. Медийната кампания ще включва следните методи: • методи за информиране и публичност; • местна и регионална преса; • Интернет сайт на община Белене; • местен радиовъзел; • директни срещи със заинтересованите страни. Предвижда се провеждането на 2 пресконференции (при откриване на проекта и приключване на дейностите). Ще се разработи специална промоционна брошура за проекта – формат А4, сгъната на три, 4 цвята, 200 броя, както и плакат, популяризиращи дейностите по проекта (4 цвята, 100 бр.). Основен акцент на медийната кампания ще е, че проектът се финансира от Европейския социален фонд, Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”, Схема за безвъзмездна финансова помощ BG051РО001/5.2-01. Ще бъдат поръчани и 50 специални рекламни тениски с логото на програмата. Друг основен фокус на информационната кампания ще бъдат дългосрочните резултати от реализирането на проекта и възможности за бъдещо разширяване и надграждане на реализираните дейности.
4.Сформиране на групите потребителите в зависимост от техните потребности и желания • Провеждане на работна среща с потенциалните кандидати или техни представители; • Информиране за възможностите и ползването на социални услуги по проектното предложение; • Насочване на желаещите да ползват услугите към Дирекция „Социално подпомагане” за подаване на молби. На база оценката от Дирекция „Социално подпомагане” ще се сформира групата потребители.
5.Подбор на кандидатите за предоставяне на социални услуги • Мотивирано искане за актуален списък на регистрираните трайно безработни в Бюро по труда - Белене; • Провеждане на работна среща; • Изготвяне списък на кандидатите, предоставящи услугите „Социален асистент” и „Домашен помощник”.
6.Обучение на социалните асистенти и домашните помощници • Осигуряване на зала за провеждане обучение за „Социален асистент”; • Осигуряване зала за провеждане на обучение за „Домашен помощник”; • Провеждане на обучението; • Полагане на изпит (тест); • Издаване сертификати на успешно издържалите изпита.
7.Назначаване на социалните асистенти и домашни помощници • Сключване на трудов договор; • Разработване и получаване на длъжностна характеристика; • Подписване на споразумителен договор между възложител, изпълнител и потребител.
8.Предоставяне на услугата „Социален асистент” ● социални услуги: - придружаване при разходка 2 пъти седмично; - ежедневно организиране на развлечения и занимания в дома и извън него; ● административни услуги: - съдействие при изготвяне и подаване на документи в институции и учреждения; -съдействие за явяване пред ТЕЛК,НЕЛК; ● услуги в подкрепа на здравето на потребителите: - съдействие при настаняване в болнични заведения и придружаване до личен лекар и други специалисти; - помощ при приема на предписани лекарствени средства и съдействие при измерване на кръвното налягане; ● битови услуги: - закупуване на продукти от първа необходимост със средства на потребителя – 2 пъти седмично; - доставяне на готова храна със средства на потребителя от Домашен социален патронаж
9.Предоставяне на услугата „Домашен помощник” ● текущо почистване: всекидневно почистване на стаята; ● лична хигиена: ежедневен тоалет и обличане; ● хранене: подготовка и подпомагане при хранене, сервиране и отсервиране
10.Методическа помощ и консултиране на „Социалните асистенти” и „Домашните помощници” ● В края на всеки месец (почивен ден) ще се провеждат специализирани консултации за обсъждане на проблеми и трудности; ● Допълнително обучение по основните модули на „Социален асистент” и „Домашен помощник”.
11.Осъществяване на вътрешен мониторинг на качеството на предлаганите услуги Извършване на периодични оценки сред потребителите за отразяване качеството на предлаганите социални услуги.
Партньори
Партньори:
Сдружение „БЪЛГАРСКИ ЧЕРВЕН КРЪСТ”
Изпълнители:
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП:
109 820 BGN
Общ бюджет:
101 782 BGN
БФП:
96 276 BGN
Общо изплатени средства:
93 533 BGN
Източник на финансиране
Верифицирани средства
Валута
Безвъзмездна финансова помощ
96 276
BGN
Реално изплатени суми
Период
Размер
2007
0 BGN
2008
0 BGN
2009
21 964 BGN
2010
71 569 BGN
2011
0 BGN
2012
0 BGN
2013
0 BGN
2014
0 BGN
2015
0 BGN
93 533 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС
81 835
BGN
Реално изплатени суми
Период
Размер
2007
0 BGN
2008
0 BGN
2009
18 669 BGN
2010
60 834 BGN
2011
0 BGN
2012
0 BGN
2013
0 BGN
2014
0 BGN
2015
0 BGN
79 503 BGN
В т.ч. Национално финансиране
14 441
BGN
Реално изплатени суми
Период
Размер
2007
0 BGN
2008
0 BGN
2009
3 295 BGN
2010
10 735 BGN
2011
0 BGN
2012
0 BGN
2013
0 BGN
2014
0 BGN
2015
0 BGN
14 030 BGN
Финансиране от бенефициента
6 283
BGN
Индикатори
Индикатор 1
Увеличен брой лица, обслужвани в семейна среда
Индикатор 2
Брой лица, започнали работа след осигуряване на грижа в семейна среда за техни деца и близки
Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
Европейски съюз