Дейности:
|
І. Подготовка изпълнението на проекта 1. Среща на партньорите с участието на Ръководителя на проект. На срещата се утвърждават отговорностите на водещата организация и партньора и се установяват механизмите на координация и взаимодействие на Ръководителя с тях, както и неговите отговорности.
2. Сформиране на екип по проекта. В рамките на тази поддейност се сключват договори с екипа по проекта, който се състои от ръководител, координатор, експерт социални дейности, счетоводител. След сформирането на екипа се прави първа среща, на която се представя проекта, услугата, изискванията на ЕС за изпълнение и отчитане на проекти, както и задълженията на всеки член на екип. Разпределят се функционалните отговорности между екипа от страна на Ръководителя на проект.
3. Организиране и провеждане на среща със заинтересовани страни: на срещата са поканени представители на ДСП-Велинград, БТ – Велинград, местни структури на Министерство на здравеопазването, представители на институции и неправителствени организации на местно ниво, работещи с целевата група на проекта, както и представители на местни медии. Представя се проекта, неговите дейности, очаквани резултати и финансовия принос на ЕС и българското правителство.
ІІ. Информационна кампания Водещата организация се задължава да направи всичко необходимо за разгласяване на факта, че проектът се финансира от Европейския съюз и българското правителство. Предприетите за тази цел мерки в проекта се предвижда да бъдат в съответствие с приложимите правила относно визуалната идентификация на външните действия.
В рамките на изпълнението на проекта се осигурява информиране и публичност посредством:
o Изработване и разпространение на 500 бр. брошури относно целите, дейностите и резултатите от проекта;
o Изработване и разпространение на 500 бр. брошури относно предоставянето на услугата „Социален асистент” за възрасни хора и лица с увреждания в общността;
III. Подбор на целевата група Община Велинград вече четвърта година предоставя услугата “Социален асистент”, чрез НП “Асистенти на хора с увреждания”.
Анализът на резултатите до момента показват, че тя е със силен социален ефект за подобряване качеството на живот на хората с увреждания. Все още голям брой лица на територията на общината нямат достъп до тази социална услуга.
Лицата, които ще ползват тази услуга по настоящия проект ще бъдат подбрани от “социални работници” към ДСП Велинград. Като ползватели на услугата ще бъдат включени:
Лица с различни видове увреждания
Тежко болни хора със затруднено самообслужване
IV. Подбор и обучение на социални асистенти Грижата за нуждаещите се в домашна и семейна среда е новост за нашата страна. Новост както за потребителите, които трябва да отворят вратите на дома си и да допуснат в него непознат за тях човек, така и най-вече за хората, заели се да усвояват новата професия на “социалния асистент”. Какви са правата и задълженията на социалния асистент, как трябва да общува той със своя клиент, с неговото семейство и близки, как да реагира в различни ситуации – това са само част от въпросите, на които всеки един от наетите по проекта доставчици на социални услуги трябва да знае отговора. Именно с тази цел се организира специализирано обучение за асистентите. Обучението ще бъде извършено от партньора Сдружение “Национален център за социална рехабилитация”. Подбора на социалните асистенти ще се извърши от водещата организация с помощта на Дирекция “Бюро по труда” – Велинград. Подбраните 25 лица ще бъдат разделени на две групи и с всяка от групите ще бъде проведено три дневно обучение. V. Подготовка за предоставяне на услугата “Социален асистент” 1. Закупуване на компютърна конфигурация и принтер.
Ще бъде закупена компютърна конфигурация и принтер, които ще бъдат ползвани само за нуждите на проекта.
2. Изготвяне на документация за услугата. С цел осигуряване на качествено управление на услугата, предварително се изготвят следните документи:
брошура, която съдържа информация за процеса на предоставяне на услугата; описание на правата и задълженията на социалния асистент и на потребителя; размер на потребителската такса; описание на процедурите за подаване на жалби и обратна връзка.
Индивидуален план за предоставяне на услуги, който описва дейностите, които доставчикът се ангажира да извършва за удовлетворяване на индивидуалните специфични потребности на всеки конкретен потребител.
Договор между доставчика и потребителя, който регламентира правата и задълженията на доставчика и потребителя на социалната услуга.
Всички документи се изготвят, поддържат и използват в съответствие със Закона за защита на личните данни.
3.Назначаване на социалните асистенти
Сключват се трудови договори със социалните асистенти.
VI. Предоставяне на услугата “Социален асистент” В рамките на тази дейност се извършва реалното предоставяне на услугата „Социален асистент” за лица с различни видове увреждания и самотно живеещи хора със затруднено самообслужване.
Услугата е основана на социална работа, при прилагане на индивидуален подход и е съобразена с конкретните потребности на всяко обслужвано лице.
Въз основа на изготвените оценки на потребностите от услуги на всеки потребител започва и предоставянето на самата услуга. Елементите на дневната програма включват основно следните дейности: помощ при общуване и поддържане на социални контакти, развлечения и занимания в дома и извън него; съдействие при изготвяне и подаване на документи в различни институции; съдействие при оказване на медицински услуги, рехабилитация и проследяване приема на лекарства
VII. Приключване на проекта В рамките на дейността се провежда среща между всички заинтересовани страни. На тази среща се анализират и обсъждат постигнатите резултати от реализирането на проекта.
Дейността е необходима за надлежното завършване и отчитане на всички дейности, извършени по време на проекта.
|