Описание на проекта:
|
"• Развитие на социалните услуги и дейности в подкрепа на децата, отглеждани в институцията, чрез предоставяне на комплексни образователни, обучителни и терапевтични програми и организиране на свободното време, съобразно индивидуалните потребности на всяко дете
• Повишаване на квалификацията и мотивацията на персонала, ангажиран с отглеждането на децата
"
|
Дейности:
|
Дейност 1: Организационна – мониторинг и контрол. - сключване на граждански договори с експертите;
- провеждане на тръжни процедури за ремонтни работи, доставка на оборудване, материали за обучителните курсове и информационна кампания;
- мониторинг върху напредъка на изпълнение на дейностите;
- контрол върху разходването на финансовите средства.
Дейност 2: Ремонтни работи и оборудване на помещенията Описание и обосновка на дейността: Обновяване и ремонт на помещенията, в които ще се предлагат услугите и доставка на оборудване
Резултати: Качествени:
- обновени и ремонтирани помещение за предоставяне на услугите;
- доставено подходящо оборудване;
Количествени:
- 5 ремонтирани помещения;
Доставени:
- 10бр. маса-статив за рисуване;
- 6 бр. маса правоъгълна;
- 6 бр. шкафове с врати;
- 10 бр. шкафове без врати;
- 25 бр. столове.
Дейност 3: Обучения на персонала Провеждане на обучения за придобиване на допълнителни знания и умения за работа с деца и младежи с увреждания по модули от специалността “Социална работа с деца и възрастни с увреждания и хронични заболявания” код 7620202 – работа в екип, новости в социалната работа и психологически умения за справяне с конфликтни ситуации. Обучението ще бъде с практическа насоченост – семинари, уъркшопове, тренинги, разискване на казуси и др.
Сформирани 2 групи:
І група – мултидисциплинарен екип – социални работници, психолог, логопед, възпитатели (педагози), медицинска сестра, рехабилитатор – 14 човека - по 6 часа всяка седмица в продължение на 5 месеца –общо 20 дни по 6 часа - 120 часа.
ІІ група - санитари – 12 човека. Обученията ще се провеждат по 6 часа всяка седмица в продължение на 4 месеца – общо 16 дни по 6 часа - 96 часа .
Общ брой учебни часове за двете групи – 216 часа.
Дейност 4: Разработване и прилагане на индивидуални обучителни и терапевтични програми Разработване и предлагане на:
- арттерапия, занимателни игри и спорт – в зависимост от възрастта и индивидуалните потребности на децата. Ще бъдат обособени 3 помещения: „Пространство за творчество”, „Пространство за игри”, „Пространство за спорт”, където 41 деца на възраст от 6 до 14 години, в зависимост от индивидуалните си предпочитания ще могат да се занимават ежедневно от 15 до 18 часа;
- Психологическо и социално консултиране, професионално консултиране, професионално ориентиране, обучения в умения за независим живот - тренинги за личностно израстване, справяне с проблеми, придобиване на социални умения; подготовка за самостоятелен живот – права на детето, граждански права и задължения, попълване на документи – 2 възрастови групи: 14 - 16 години (8 деца) и над 16 годишна възраст (12 деца); два пъти месечно по 3 часа в продължение на 10 месеца; общо 60 часа за всяка група или 120 часа общо.
- професионална квалификация – по специалностите “Компютърна грамотност - текстообработване”, “Готварство” и „Цветарство” - за деца, навършили 16 годишна възраст в зависимост от техните интереси и възможности (общо 12 деца); 2 пъти седмично по 3 часа в продължение на 11 месеца; 264 часа за всеки курс, общо за трите курса792 часа.
- Организиране на 10 дневна почивка на планина. (3 групи деца с възрастни придружители) – общо 76 човека, от които 61 деца с физически увреждания.
- Двудневни екскурзии в София с посещение на зоопарк, куклен театър, театрална постановка и кино – 2 групи деца, 2 екскурзии.
Дейност 5: Разработване на методология за предоставяне на услуги в ДДФУ и наръчник за социална работа с деца с физически увреждания Разписване на цялостния процес на реализиране на предоставяната социална услуга; методи на работа и система за мониторинг и последваща оценка на изпълнението на политиките по отношение на децата с физически увреждания в ДДФУ Дейност 6: Кампания за информиране на обществеността Изготвяне на информационни материали за популяризиране на услугите и осигуряване на публичност и визуализация на проекта.
Ще бъдат организирани:
- 1 начална конференция за представяне на проекта; очакван брой участници – 20.
- 1 Ден на отворените врати – отворен ден за посещение в ДДФУ на граждани, учители и ученици от училищата в града, родители, представители на институциите. Домът ще отвори врати за местната общественост - ще бъдат изложени изработени от децата картини, предмети, отгледани растения, кулинарна изложба, ще бъдат показани ремонтираните помещения за занимания по интереси, ще бъде организиран празник за всички – индикативна дата – 10 юни 2010 г.; очакван брой участници – 200 човека.
- публикувани 5 материала в местните и регионални медии и в Интернет сайтове;
За визуализацията на дейностите по проекта ще бъдат изработени:
- 500 дипляни за проекта и предлаганите от институцията услуги;
- 1 възпоменателна табела, поставена на входа на ДДФУ гр. Луковит;
- 3 информационни табла – в институцията, в сградата на общинска администрация и Дирекция “Социално подпомагане” гр. Луковит;
- 5 табели на ремонтираните и оборудвани помещения;
- 100 обозначителни етикети за закупеното оборудване.
|