Дейности:
|
Дейност 1: Организация и управление на проекта За постигането на максимален ефект е нужно: разпределение задачите на екипа на проекта; разпределение задачите между партньорите; подписване на споразумение за дейностите и задълженията по проекта; изготвяне на план график при следната последователност:
1. Провеждане на организационна среща на екипа за управление на проекта, изготвяне на подробен
план за изпълнение; уточняване на индикаторите, които трябва да се следят при изпълнение на проекта.
2. Организационна среща с представители на заинтересованите лица;
3. Периодични тримесечни отчети за изпълнение на дейностите
4. Изготвяне на окончателен отчет за изпълнение на проекта.
Дейност 2: Информационна дейност За постигането на пълна прозрачност в процеса на изпълнение на проекта и неговото популяризиране, действията по визуална идентификация включват действия като изработка на плакати, брошури, обозначителни табели, обозначителни стикери, интернет страница, медийни събития /телевизия, радио, преса/.
За целта ще се осъществят следните поддейности:
2.1. Изработване и разпространение на:
- брошура за популяризиране на проекта – цветна, А5 (500 броя);
- информационна табела и лого, отразяващи финансовата подкрепа на ЕС, което е задължение по силата на Регламент 1828/2006 на ЕК.;
- плакати – 500 бр.
- стикери – 500 бр.
Рекламните материали ще се разпространяват на територията на област Шумен при провеждане на семинари, обучения, пресконференции и др.
Период на изпълнение: постоянен
2.2. Работна среща за представяне на проекта
Представяне на проекта, структурата, целите и задачите, дейностите, които ще бъдат реализирани и критериите за оценка на изпъленнието им. Представяне на програма за доставяне на алтернативни услуги за децата и програмата за повишаване професионалната подготовка на персонала.
Участници – 40 души
Период на изпълнение: един ден през месец 1 от проекта.
2.3. Изготвяне и поддържане на WEB страница на проекта
Уеб страницата ще бъде използвана за целите на проекта – в нея ще бъдат отразявани хода на изпълнение на дейностите, оценката от проверките за качеството на работата, информационни материали, осигуряващи популяризиране и прозрачност на дейностите в хода на изпъленние на проекта.
Период на изпълнение: от месец 2 до месец 14.
2.4. Информиране на обществеността за хода на проекта
1. Периодични предавания в местната телевизия
2. Поддържане на периодична рубрика в местния печат
3. Периодични отчети пред обществеността за хода на изпълнението на проекта.
2.5. Заключителна среща за отчитане на проекта
Представяне на резултатите и оценка на постиженията и слабостите по време на реализация на проекта. Отчетен доклад на ръководния екип на проекта. Дискусии по представения доклад. Оценка на резултатите от проекта.
Участници – 40 души
Период на изпълнение: месец 14 от проекта.
Дейност 3: Провеждане на тръжни процедури за избор на подизпълнител за текущ ремонт и закупуване и доставка на оборудване За постигане целите на проекта и изпълнението на новите социални услуги е нужно да се обособят няколко помещения, в които основно ще се работи с децата. За целта сме предвидили ремонт на четири помещения /център за консултация и комуникация с родителите и обществеността, зала „сръчни ръце”, помещение за кръжок по готварство и сладкарство, компютърен клуб, зала за обучение на персонала и децата от дома/ и спортна площадка. Оборудването, предвидено да се закупи е:
За кръжока по готварство и сладкарство: готварска печка, микровълнова фурна, аспиратор, хладилник
За компютърния клуб: компютри – 5 броя, принтер, 10 маси и 10 работни стола
За залата за обучение на персонала и децата: 40 посетителски стола, 15 работни маси, мултимедиен проектор, преносим компютър, DVD, принтер, плазмен телевизор.
Всички тези дейности са предвидени да бъдат извършени съгласно изискванията на ЕФРР и съгласно ПМС55 от 12.03.2007 г. и съгласно ЗОП и поради тези причини са заложени да бъдат изпълнени в първите два месеца от стартирането на проекта, съобразно нужните срокове по процедурите.
Дейност 4: Извършване на текущия ремонт и закупуване и доставка на оборудване.
За постигане целите на проекта и изпълнението на новите социални услуги е нужно да се обособят няколко помещения, в които основно ще се работи с децата. За целта са предвидени ремонт на четири помещения /център за консултация и комуникация с родителите и обществеността, зала „сръчни ръце”, помещение за кръжок по готварство и сладкарство, компютърен клуб, зала за обучение на персонала и децата от дома/ и спортна площадка. За да може да отговарят на нормални хигиенни изисквания са предвидени частични ремонти /шпакловка на стените и тяхното боядисване, подмяна на разбитите дървени прозорци с нови от PVC, подмяна на осветителните тела с нови, поставяне на фаянсови плочки и теракот в помещението, където ще е кръжока по готварство и сладкарство, монтиране на ламинат за подовете. Спортната площадка се нуждае от подмяна на настилката, изработване на футболни врати, пилони за волейбол, монтирането на баскетболни кошове и поставянето на предпазна мрежа. След приключването на ремонта тази спортна площадка ще се превърне в многофункционално игрище – за футбол, волейбол, баскетбол, тенис и бадмингтон.
Оборудването, придвидено да се закупи е:
За кръжока по готварство и сладкарство: готварска печка, микровълнова фурна, аспиратор, хладилник
За компютърния клуб: пет компютъра, принтер, 10 маси и 10 работни стола
За залата за обучение на персонала и децата: 40 посетителски стола, 15 работни маси, мултимедиен проектор, преносим компютър, DVD, принтер, плазмен теливизор
Дейност 5: Разработка на комплекс от методически подходи и практики за обучение и подготовка на децата за използване на наличния потенциал и разширяване на адаптивните възможности и професионалната ориентация 5.1. Подготовка на сборник от методически подходи и практики за използване на наличния потенциал на децата за изграждане на адаптивните им възможности
Сборникът се подготвя с цел обучение на деца от ДДЛРГ „Детелина” за разширяване на опита и формиране на социални компетенции за действие при специфични жизнени ситуации. /Сборник 30 с., формат А3, тираж 100 броя/
Период на изпълнение: месец 1, 2 и 3 от проекта.
5.2. Обучение на кандидати – социални работници (студенти)
Придобиване на знания и умения за работа с целевата група по разработения сборник
Период на изпълнение: месец 4 от проекта.
5.3. Социална работа с децата, посредством разработените методически подходи за разширяване на адаптивните им възможности и наличния потенциал в следните насоки:
- мотивиране към редовно посещение на учебните занятия;
- придобиване на знания и умения за планиране на индивидуалната дейност;
- преодоляване на конфликти в групата и семейството;
- действия в рискови и кризисни ситуации;
- поведение, насочено към личната сигурност и безопасност на обществени места;
- умения за изготвяне и поддържане на лична документация;
- социализация и продуктивност на децата в условията на технологична и информационна среда
- диагностика на индивидуалната пригодност за професионална реализация
Период на изпълнение: от месец 4 до месец 13 от проекта.
Дейност 6: Социално-педагогическо влияние и социална работа при изграждане на жизнената позиция и поведение за здравословен начин на живот, живот без зависимост и рационално използване на свободното време За реализацията на дейностите ще се използва модулен подход. Предвиждат се следните модули и дейности към тях:
Модул 6.1. Здравословен начин на живот
Д1. Изследване и диагностициране начина на живот на децата от 7-14 г. и на юношите 14-19 г. в ДДЛРГ;
Д2. Установяване на наличните дефицити;
Д3. Консултиране на децата и техните семейства в областта на здравословния начин на живот;
Д4. Разработване на методика, написване и отпечатване на помагало за провеждане на интерактивни игри, свързани със здравословния начин на живот, превенция на зависимости, СПИН и др.;
Д5. Интерактивни игри за извеждане на необходимото поведение за корекция на начина на живот с цел превенция на начина на живот, зависимости и инфекции, предавани по полов път;
Д6. Организиране и провеждане на 5 тематични викторини „Аз знам какво, защо и как”;
Д7. Отразяване на резултатите от викторината в информационен лист, подготвян от децата на дома;
Период на изпълнение: месец 2-13 от проекта.
Модул 6.2. Повишаване на физическа активност
Д1. Подобряване на материално-техническата база с цел създаване на подходяща среда за повишаване физическата активност на децата;
Д2. Въвеждане и практикуване на алтернативни дейности за физическа активност на децата от дома /айкидо, езда, плуване, групови занимания в специализирани спортни зали и др./
Д3. Организиране на отбори и състезания / футбол, волейбол, баскетбол, тенис на маса, бадмингтон, народна топка и др./.
Период на изпълнение: месец 4-13 от проекта.
Модул 6.3. Художествено-творческа дейност,
арттерапия и компютърни умения
Д1. Разработване и прилагане на диагностична методика за установяване степента на развитие на художествените способности;
Д2.Обучение по приложението на диагностичната методика и тренинги на персонала за работа по откриване, мотивиране и стимулиране на деца с художествено-творчеси способности /3 тренинга/;
Д3. Занимания на децата с художествено-творчески дейности и арттерапия;
Д4. Обучение и контролирана работа с компютър.
Дейност 7: Тематични и специализиращи курсове за обучение на персонала, на представители на общинската администрация и заинтересованите лица 1. Разработването на тематични курсове за персонала на ДДЛРГ „Детелина” се предвижда с цел да се поставят основите за изграждане на система от знания, умения и компетентности в областта на социалната работа за подготовката на висококвалифицирани кадри в домовете. Интегриране на персонала в единната система от социални мрежи в Шуменска област за добри практики и алтернативни услуги. Повишаване качеството на човешките ресурси и хармонизиране с аналогичните системи за социални услуги в страните на ЕС.
В рамките на тези дейности ще се организира и проведе осем пъти по два дни обучение на 20 души от дома /възпитатели, психолог, директор, медицински и помощен персонал / с обучители и супервизори висококвалифицирани преподаватели от ШУ „Еп.К.Преславски”. Ще бъдат използвани високотехнологични и интерактивни методи на обучение.
Основни теми на обучението:
Първи лекционен курс: Структура и специфика на системата на социалната работа в България – хармонизиране с „добрите европейски практики” и стандарти в социалните услуги.
Втори лекционен курс: Методология, методика и технологии в социалната работа с целеви групи.
Трети лекционен курс: Социално законодателство и социална защита. Европейски изисквания към социалното законодателство
Четвърти лекционен курс: Алтернативни грижи за деца в неравностойно положение – диагностика и консултативна дейност
Пети лекционен курс: Дейности по организиране отдиха, развлеченията и свободното време на децата
Шести лекционен курс: Социална работа и превенция на агресията, насилието и малтретирането. Социална работа при специфични случаи.
Седми лекционен курс: Услуги и консултране за професионална ориентация на подрастващите в ДДЛРГ
Осми лекционен курс: Социална работа - превенция и консултиране при зависимости
Период на изпълнение: месец 4 5 и 6 месец от проекта
2. Семинари за представителите на общинска администрация и институциите свързани със специфичната комуникация с децата и персонала на дома, както и оптимизиране на ефективния диалог.
Чрез три специализиращи двудневни семинара ще се постигне по-пълно съответствие на очакванията и вижданията на ДДЛРГ от една страна и на областната и общинската – от друга, по отношение на техните функционални задължения, което ще допринесе за повишаване качеството на грижата за децата.
Всеки от семинарите е с продължителност 2 дни и ще участват по 25 души, служители в областната и общинската администрация и заинтересованите лица.
Тридневен семинар за студентите: обучение на студентите за супервайзори по проблемите на организацията на свободното време, личната сигурност и безопасност, поддържане на личната хигиена и личното пространство.
Участници – 20 студента
Период на изпълнение: месец 3месец от проекта
Еднодневен семинар за заинтересованите лица: Взаимоотношения между ДДЛРГ, НПО, медии и студенти.
Участници – 20 души
Период на изпълнение: месец 4 месец от проекта
Дейност 8. Заключителна среща Заключителната среща ще се проведе в гр. Шумен (времетраене 1 ден).
Участие ще вземат 40 души – екипа по проекта, представители на организацията партньор, представители на местната власт, на Бюрата по труда, представители на Изпълнителната агенция и Звеното за изпълнение на проекта и др. Ще присъстват представители на целевата група, които ще споделят своите впечатления и оценки от участието си в проекта.
Основни теми на срещата:
- - представяне и анализ на резултатите от проекта;
- дискутиране на възможностите за бъдещо сътрудничество между бенефициентите, държавните институции, водещата организация и партньора
|