Дейности:
|
1. Обяви в пресата за за дейността на ДЦ, подготвяната нова социална услуга и свободни работни места по проекта.
Разгласяване на нова социална услуга към ДЦ и свободни работни места по проекта
Обяви в местната преса
2. Организиране ден на отворените врати за всички интересуващи се от дейността на центъра родители, журналисти, специалисти. Популяризиране на дейността на ДЦ и стартиращия проект сред обществеността
В определен работен ден ръководството и всички работещи в ДЦ ще са на разположение на всички интересуващи се родители, специалисти, журналисти и граждани, за да отговорят на всички въпроси относно дейността на ДЦ и стартиращия проект.
3. Информационна кампания, отпечатване на брошури, кръгли маси, пресконференция Заснемане и излъчване на клип за дейността наДЦ по кабелна телевизия «Видеосат»
Предвижда се отпечатване на брошури – тираж 500 броя, които да запознават общностите с партньорите по проекта - опит и сфера на дейности; с информационната система на доставчика; процедурите и правилата при предоставяне на услугата;плакати в тираж 100 броя
Провеждане на две кръгли маси
Заключителна пресконференция
4. Ремонтни дейности На организирана работна среща водещата организация и Партньор 1 Община Велико Търново разглеждат предвидените ремонтни дейности и на основание
Наредбата за възлагане на малки обществени поръчки, чрез събиране на не по-малко от три оферти избират изпълнител.
5. Изработване на WEB страница Да се предостави достъпна информация за дейността на Дневен център за деца с проблеми в развитието
Водещата организация сключва договор с подизпълнител за разработване и поддържане наWEB страница
6. Подбор на децата, които ще бъдат включени в групата – комплексна диагностика на соматичното, психичното, неврологичното, интелектуалното и речево развитие на децата Насочването на децата към Дневен център става с направление за социална услуга, издадено от директора на дирекция «Социално подпомагане», придружено с план за действие, социален доклад .
Психологическата диагностика включва оценка на емоционалното, социалното, комуникативното и когнитивно развитие на детето чрез наблюдение, използване на игрови ситуации, разговор с родителите, скали за оценка на развитието.
7. Подбор на допълнителен специализиран и помощен персонал Подбор на квалифицирани и мотивирани за работа с деца с увреждания специалисти
Подбор по документи и събеседване за изясняване мотивацията за работа по проекта.
8. Обучение на персонала, ангажиран с проекта За целта Партньор НПО ще сключи договор с обучителна организация, която ще предостави обучители за провеждане на супервизии и обучителни тренинги с персонала.
Обучението ще бъде с теоретична и практическа насоченост и ще се провежда след групова супервизия, последвана от анализ на резултатите.
9. Изработване на индивидуален проект за работа със всяко дете
Индивидуалните проекти ще очертаят насоките за работа в съответствие с нуждите на всяко дете
На екипно събрание всеки специалист ще обощти наблюденията си и ще се очертаят целите, задачит и необходимите терапевтични въздействия конкретно за всяко дете.
10. “Училище за родители”-обучение на родителите
Провеждане на 13 обучителни тренинга
За целта Партньор НПО ще сключи договор с обучителна организация, която ще предостави обучители за провеждане на супервизии и обучителни тренинги с родителите.
Обучението ще бъде с практическа насоченост
11. Изготвяне на план за работа в домашни условия Подготовка на родителите за работа в домашни условия
Всеки специалист ще опише и съгласува с родителите необходимите дейности, които родителите могат да осъществяват в домашни условия
12. Работа по изпълнението на индивидуалните проекти за всяко дете Изпълнение на заложените в индивидуалните проекти задачи
Всеки специалист ще извършва необходимите процедури и сеанси в определено време и час
13. Водене на медицински картон и личен дневник за всяко дете Проследяване на промените в състоянието на детето през целия период на работа
В медицинския картон педиатърът ще отбелязва всички извършени прегледи.
В личния дневник на детето всички специалисти от МДЕ ежемесечно ще вписват своите наблюдения върху състоянието на детето.
14. Специализирани педагогически занимания Работа по обучение на децата в зависимост от възрастта и индивидуалните им особености
Специализирани педагогически занимания
15. Логопедична и психотерапия Работа по развитие на речта и корекция на проблемите в интелектуалната, емоционалната, социална и личностова сфера
Логопедична и психотерапия
16. Групови терапевтични ателиета Всеки петък от 10 ч. ще се провежда групово ателие с шестте деца
По стигната по висока степен на комуникативност, подобрение в цялостното психомоторно състояние на децата
17. Предлагане на почасова грижа за децата При необходимост родителите ще могат да оставят децата за почасова грижа
Детегледачка и санитарка на цял работен ден ще приемат децата и ще осигуряват почасовото им гледане
18. Психо-социална подкрепа на родителите на децата Психо-социално подпомагане на родителите
Работещите с децата специалисти ежеседмично ще обсъждат с родителите напредъка и проблемите при провеждането на специализирана работа с децата и ще консултират родителите.
19. Месечни екипни събрания на мулти-дисциплинарния екип Проследяване на постиженията или проблемите в работата на МДЕ по изпълнение на индивидуалните проекти за работа
Всеки месец в определен ден МДЕ ще се събира, за да обсъди хода на работата и конкретни случай на деца, които поставят повече проблеми
20. Издаване на наръчник с методика за работа с аутистични деца Обобщаване на опита от осъществяването на дейностите по проекта, методика за работа с аутистични деца
Водещата организация сключва договор с консултант, които да подпомогне екипа при обобщаване на опита и изработването на методика за работа с деца, страдащи от нарушения от аутистичния спектър.
Водещата организация сключва договор с издателство, което да отпечата наръчника в 500 бройки.
21. Изготвяне на крайна отчетна документация по проекта
Отчитане на извършената работа по проекта и счетоводен отчет.
Всеки специалист ще изготви отчет за работата си по проекта и за постигнатите резултати.
Счетоводителят ще изготви отчет за изразходваните средства.
На базата на тези отчети административният екип ще изготви краен отчет за извършените дейности по проекта и постигнатите резултати.
|