Описание на проекта:
|
Финансиране на 50% от брутното трудово възнаграждение, осигурителните вноски и разходите на осигурителя за дните на временна неработоспособност на служителите от дирекция АФКОС-МВР, с цел поддържане на административния капацитет, избягване намаляването на заплати, прилагано като мярка при финансово-икономическа криза, както и повишаване мотивацията за работа на служителите от дирекцията.
|
Дейности:
|
Осигуряване на 50% от брутното трудово възнаграждение, осигурителните вноски и разходите на осигурителя за дните на временна неработоспособност на служителите от дирекция АФКОС-МВР Индикативната стойност на проекта е изчислена по следния начин:
По справка от ДПУБ-МВР за период от 01.07.2012 г. до края на септември 2014 г. имаме брутната сума на трудовите възнаграждения, осигуровките и разходите на осигурителя за дните на временна неработоспособност на служителите в размер на 1 433 929,44 лв. От тази сума са предвидени 50 % за възстановяване, а именно 716 964,72 лв.
Понастоящем служителите на ДАФКОС са 29 на брой по щат.
По справка предоставена от ДПУБ – МВР средната сума на брутното възнаграждение и осигурителните вноски за един служител възлиза на 2 283,002 лв. Проектът предвижда възстановяване на 50 % от тази сума, което възлиза на 1 141,501 лв. за един служител.
Предвижданите разходи за периода от 01.10.2014 г. до 31.12.2015 г. възлизат на 29 служители *1 141,50 лв.*15 месеца = 496 552,93 лв.
Във връзка с чл. 178, ал. 1, т. 1 от Закона за министерството на вътрешните работи, проектът предвижда и възстановяване на 50 % от размера на допълнителното възнаграждение на служителите, което е част от брутното възнаграждение, което за всяка прослужена година се увеличава с 2 % от основното месечно възнаграждение.
По справка на ДПУБ – МВР, средното основно месечно възнаграждение за един държавен служител е 1000 лв. Увеличението за една прослужена година на един държавен служител възлиза на 2% от 1000 лв. = 20 лв., от които на възстановяване ще подлежат средно по 10 лв. за всеки служител.
Тъй като периода от 01.10.2014 г. до 31.12.2015 г. обхваща период по-голям от една година и във връзка с това, че прослуженото време се определя индивидуално за всеки служител, както и предвид факта, че бюджета е индикативен сумата за възстановяване на 50 % от допълнителните възнаграждения за прослужено време се определя за прослужено време за 2 години и възлизат на 26 държавни служители*10 лв*2 години*15 месеца = 7800 лв.
Общата сума на бюджета на дейността възлиза на 1 221 317,65 лв.
Така определения бюджет е индикативен и следва да се вземе под внимание, че брутните възнаграждения и дължимите за тях осигуровки се регулират както от относимото законодателство, така и от вътрешни актове на работодателя, които подлежат на изменения и/или актуализация. В тази връзка размера на основните и допълнителните възнаграждения може да бъде както намален, така и увеличен, което може да доведе до необходимост от актуализиране на бюджета по проекта чрез изменение.
Организация, управление и отчитане на дейностите и разходите по проекта Дейността е свързана с отчитането на проекта, в това число изготвяне на справки и окомплектоване на цялата необходима документация (необходимите таблици, справки и копия на счетоводни документи за окончателното отчитане на проекта).
Във връзка със състава на екипа по проекта следва да се отбележи, че дирекция АФКОС няма собствена служба „Човешки ресурси“, както и собствена финансова служба. Поради това в тези направления е обслужвана съответно от дирекция „Човешки ресурси“-МВР и от дирекция „Планиране и управление на бюджета“-МВР. Липсата на собствени квалифицирани кадри налага включването в проекта на служители от посочените дирекции.
В допълнение, съгласно чл. 7, т. 1 на ПМС № 330 от 5 декември 2011 г., при осъществяване на функции по управление и организация на проекта, служителите на дирекция АФКОС - ръководителя и координатора по проекта, няма да получават възнаграждения.
• Във връзка с методиката създадена с ПМС № 330 от 5 декември 2011 г. и на база справка за брутното трудово възнаграждение на останалите служители, се получават следните часови ставки и планирани допълнителни възнаграждения за членовете на екипа по отчитане на дейностите и разходите по проекта:
- Лице отговорно за техническото обслужване на проекта – 15 месеца*40 часа месечно*6,21 лв. на час ставка = 3 726 лв.
- Лице отговорно за финансовото и счетоводното отчитане на проекта:
15 месеца*40 часа месечно*10,61 лв. на час =
6 366лв.
|