Дейности:
|
Дейност 1: Управление на проекта Дейността включва:
- изграждане на организационна структура на управлението на проекта;
- подготовка и провеждане на обществени поръчки;
- текущо наблюдение на изпълнението: осъществяване на текущ контрол върху всички изпълнители на дейности по проекта;
- подготовка и анализ на анкетни карти за ползата от проектните дейности за целевата група;
- отчитане на проекта: верификация на направените разходи, подготовка на финансови и технически отчети, съгласно изискванията на ОПАК, мониторинг и оценка на проекта.
За управление и изпълнение на проекта ще бъде сформиран екип от експерти – ръководител и счетоводител, които ще ръководят и координират проектните дейности в съответствие с клаузите на сключения с Управляващия орган договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ.
В екипа ще бъдат включени служители на администрацията на ИАЛВ.
Дейност 2: Специализирано обучение на тема "Пепиниерство или нови по-продуктивни методи за размножаване на лозите" Изпълнението на дейността предвижда провеждане на тридневно специализирано обучение за 25 служителите на ИАЛВ от главна дирекция "Контрол в лозаро-винарския сектор", отговорни за методите за размножаване на лозите". Предвижда се обучението да обхване най-малко следните основни теми:
- Природни предпоставки за отглеждане на винено грозде;
- Собственост на земята;
- Разработване на работеща схема за комасация на земята - Разработване и прилагане на план (оптимални лозарски практики) за засаждане на нови лозя върху стари изкоренени такива;
- Осигуряване на сертифициран лозов посадъчен материал, осигуряващ производство на грозде, което носи в себе си всички заложби за производство на качествено вино (цвят, аромат, захари, киселини, феноли);
- Организация на лозарството - наблюдение и контрол на лозарския потенциал;
- Сортова структура.
Дейност 3: Специализирано обучение на тема "Контрол върху произхода на гроздето и качеството на българските вина" Като силни страни във винопроизводството се определя наличието на капацитет за производство на качествени вина и наличието на квалифицирани експерти. Посочените силни страни кореспондират с формулираните слаби страни - физически и морално остаряло оборудване и остарели програми за обучение и научни изследвания. В този смисъл използването на потенциала на доказаните силни страни е функция от по-бързото преодоляване на слабите страни. Възприемайки принципите на Общата организация на пазара (ООП) на вино, България трябва да гарантира изграждането на устойчива инвестиционна среда, позволяваща обновяване на технологичното оборудване и създаване на икономически предпоставки за производство на пазарно ориентирани вина. Физически и морално остарялото технологично оборудване, както и липсата на пазарна ориентация на вината, са слаби страни на отрасъла, чието разрешаване е приоритет за ускореното въвеждане на правилата на ООП на вино. поради изброеното се предвижда провеждане на специлаизирано тридневно изнесено обучение на тема "Контрол върху произхода на гроздето и качеството на българските вина", в което да вземат участие 25 служители на ИАЛВ от главна дирекция "Контрол в лозаро-винарския сектор", отговорни за методите за контрол върху произхода на гроздето и качеството на българските вина. Дейност 4: Специализирано обучение на тема "Съвременни методи за извършване на химичен, физико-химичен и микробиологичен анализ на вина за целите на контрола по спазване изискванията на Закона за виното и спиртните напитки" Изпълнението на дейността предвижда 10 служители на Главна дирекция "Изпитвателни лаборатории" да преминат тридневно, специлаизирно, изнесено обучение за съвременните методи за извършване на химичен, физико-химичен и микробиологичен анализ на вина за целите на контрола по спазване изискванията на Закона за виното и спиртните напитки". Дейност 5: Специализирани обучения от каталога на ИПА С цел укрепване на капацитета се предвижда служители на Дирекция "Административно, правно обслужване и финансово-стопански дейности" да вземат участие в следните обучения от каталога на ИПА за 2014 г.:
1. "Управление на човешките ресурси" (УА-3), което има за цел да обогати знанията в сферата на управление на човешките ресурси и да развие умения за подбор на най-подходящите кандидати за работа в държавната администрация. Предвижда се в курса да вземат участие 5 служителя на Агенцията, пряко отговорни за управлението на човешките ресурси;
2. С цел придобиване на знания и умения за планиране и управление на промяната и организационно развитие, както и развиване на знания за стабилизиране на промените и повишаване способността на администрацията да развива иновации и предложения за промени се предвижда 5 служителя на Агенцията да вземат участие в обучние на тема "Управление на промяната и организационното развитие" (УА-7).
3. Необходимостта от познаване на нормативната уредба на комплексното административно обслужване налага включването в обучение на тема "Нормативна уредба на комплексното административно обслужване" (ПП-4) на 6 служителя на Агенцията.
4. С цел изграждане и подобряване на уменията за взаимодействие и работа в екип и ориентиране към постижения и високо изпълнение се предвижда 5 служителя на Агенцията, пряко отговорни за управлението на човешките ресурси да вземат участие в обучение на тема
"Как да мотивираме ефективната работа на служителите" (ЗА-4).
5. "Електронни документи и електронен подпис" (ЕП-5), чието основно предназначение е да се изградят знания и практически умения за работа с електронно подписани документи. предвижда се в курса да вземат участие 7 служители на дирекцията.
Дейност 6: Дейности за информация и публичност Тази дейност ще бъде извършвана по време на цялата продължителност на проекта. С цел осигуряване на широка публичност и популяризиране на дейностите по проекта, с финансовата подкрепа на ЕС чрез ЕСФ, ще бъдат използвани следните информационни и комуникационни механизми:
- Информационна табела, даваща информация за проекта, монтирана на входа на ИАЛВ;
- Провеждане на стартираща пресконференция за оповестяване началото на проекта, източника на финансиране, основната и специфичните му цели и очакваните резултати;
- Изработване на рекламни и помощни материали, необходими за обученията и пресконференциите по проекта;
- Провеждане на заключителна пресконференция за представяне на резултатите от проекта;
- Винилов транспарант, който ще се използва по време на провеждане на обученията и на пресконференциите;
- Брошури популяризиращи проекта и съдържащи информация за източника на финансиране, основната и специфичните му цели и очакваните резултати;
- Брошури с резултатите от проекта съдържащи информация за постигнатите резултати, които се предвижда да останат за текущо разпространение
- Папки
- Химикали
- Тефтери
- USB
|