Дейности:
|
Дейност 3: Изграждане на интерфейс, който да дава възможност за връзка на изградените три електронни регистъра с централните системи на електронното управление и въвеждане на 5 бр. електронни административни услуги в съответствие с разпоредбите на ЗЕ В рамките на тази дейност ще се:
- реализира възможността (съгласно нормативната уредба), която да осигури свързването на създадените електронни регистри: на лицата, които имат право да извършват дейности по консервация и реставрация на културни ценности, на движимите културни ценности и на музеите с централните системи на електронното управление, като се изпълнят изискванията на МТИТС и разпоредбите на Закона за електронното управление
- въведат 5 бр. електронни административни услуги, предоставяни от МК (съгласно СУНАУ, 29.04.2014 г.), ползващи регистрите, разработени по Дейност 1, в съответствие с разпоредбите на ЗЕУ и изискванията на МТИТС:
• Разрешение за създаване, преобразуване и закриване на частни музеи;
• Регистриране на музеите;
• Регистриране на движимите културни ценности, национално богатство;
• Регистриране на лицата, които имат право за извършват дейности по консервация и реставрация на културни ценности.
• Издаване на паспорти за културни ценности, които са национално богатство
Дейност 2: Цифровизиране (разработка на програмни средства и въвеждане) на информацията за лицата, които имат право да извършват дейности по консервация и реставрация на културни ценности в електронния регистър за обезпечаване на автоматизиран обмен Дейността се състои от следните поддейности:
- разработка на програмни средства:
- въвеждане.
В момента информацията за лицата, които имат право да извършват дейности по консервация и реставрация на културни ценности са във хартиен вид, в обем 431 бр. досиета, които ще бъдат цифровизирани.
Дейността включва работа по разработване на програмни средства за запазване на данни и информация в структуриран вид в разработения по дейност 1 електронен регистър на лицата, които имат право да извършват дейности по консервация и реставрация на културни ценности.
Разработените програмни средства за цифровизиране ще се ползват и при последващи постъпили на хартия документи.
Дейност 6: Одит Дейността има следните основни направления:
• Осъществяване на финансови консултации по време на реализацията на проекта;
• Документална проверка и текущи становища по отношение на разходването на средства по проекта – разплащания с външни изпълнители, разходи за организация и управление и други;
• Извършване на цялостен одит на проектната документация след приключване на основните дейности по проекта и изготвяне на одитен доклад.
Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител – регистриран одитор или одиторска организация, чрез провеждане на съответна процедура по реда на ЗОП.
Дейност 5: Дейности за информация и публичност За популяризиране на проекта на Министерство на културата: дейностите, начините за участие в проекта и ефекта от неговото осъществяване, ще бъде организирана и проведена информационна кампания.
Всички информационни материали ще бъдат изготвени съобразно изискванията и регламентите за визуализация на Европейския съюз.
Дейността включва следните поддейности:
- Подготовка и отпечатване на 5 бр. плакати (хром, цветни, размер 50/70 см) и изготвяне на 2 подвижни табели (винил, със стойка, цветни, размер100/70 см) с обозначенията на Проекта
Ще бъдат изготвени 200 бр. брошури (размер А5, цветни) с информация относно проекта. Брошурите ще са на разположение на всички заинтересувани страни на Презентацията на Проекта и в сградата на МК през цялото време на действие на Проекта.
- Провеждане на откриваща и заключителна пресконференция
Заключителната пресконференция ще отчете изпълнението на дейностите по Проекта пред представители на пресата, заинтересованите страни и служителите от администрацията.
- В цикъл от 3 публикации (статии и интервюта) в средствата за масово осведомяване да се популяризира дейността по проекта;
- Ще се изработи и един Интернет банер;
- Ще се подготвят 100 броя рекламни комплекти, включващи тефтер, блокноте, химикалка и папка, с флага на ЕС, логото и слогана на ЕСФ и ОПАК
Информация за популяризирането на подкрепата от ЕСФ ще бъде включвана във:
- Всички обяви, съобщения и информации на уеб страницата на Министерство на културата и в медиите
- Всички публикации и интервюта за медии;
- Всички разяснителни материали и информации, предоставяни на заинтересованите страни;
- Всички междинни доклади, окончателен доклад, както и всички отчетни документи по Проекта;
- Плакати, брошури и табели;
- Организираните пресконференции
Дейност 4: Провеждане на съпътстващо обучение за служителите в Министерство на културата В рамките на дейността ще бъдат направен план за обучение за работа със разработения информационен модул, ще бъдат изготвени програми за обучение в съответствие с ролите и задачите по отношение на системата на Министерство на културата, както и системни администратори.
Ще се изготви план-програма за провеждане на обученията и ще се подготвят обучителни материали в цифров и хартиен вид.
Ще бъдат обучени служители на Министерство на културата в 4-дневен курс курса на обучение за 10 бр. служители на Министерство на културата, както следва:
- Работа с информационния модул
- Поддържане на 5-те електронни административни услуги
- Практическа работа за цифровизиране на данните в регистъра на лицата, които имат право за извършват дейности по консервация и реставрация на културни ценности
- Администриране
Дейност 1: Изграждане на електронни регистри на лицата, които имат право да извършват дейности по консервация и реставрация на културни ценности, на движимите културни ценности и на музеите, с възможност за предоставяне на 5 бр. административни услуг Дейността ще включи следните етапи (в съответствие с добрите практики за разработване на информационни системи), при които ще се изградят електронни регистри:
• на лицата, които имат право да извършват дейности по консервация и реставрация на културни ценности;
• движимите културни ценности;
• на музеите,
с възможност за предоставяне на 5 бр. административни услуги по електронен път:
• дефиниране на изискванията към информационния модул, изграждащ регистрите;
• разработване на архитектурен модел и дизайн на данните на информационния модул;
• разработка на прототип за информационния модул;
• изграждане на информационния модул:
• тестване на информационния модул;
• внедряване на информационния модул..
Дейност 8: Подготовка на тръжна документация за провеждане на процедура за избор на изпълнител по ЗОП С помощта на външен изпълнител, избран по реда на ЗОП, ще бъде разработена тръжна документация (вкл. техническо задание и методика за оценка) за провеждане на процедура за избор на изпълнител по ЗОП за дейности:
1. Изграждане на електронни регистри на лицата, които имат право да извършват дейности по консервация и реставрация на културни ценности, на движимите културни ценности и на музеите, с възможност за предоставяне на 5 бр. административни услуги по електронен път.
2. Цифровизиране на информацията за лицата, които имат право да извършват дейности по консервация и реставрация на културни ценности в електронния регистър за обезпечаване на автоматизиран обмен на регистрови данни и информация
3. Изграждане на интерфейс, който да дава възможност за връзка на изградените три електронни регистъра с централните системи на електронното управление и въвеждане на 5 бр. електронни административни услуги в съответствие с разпоредбите на ЗЕУ и изискванията на МТИТС
4. Провеждане на съпътстващо обучение
Дейност 7: Управление на проекта Дейността ще бъде реализирана чрез следните поддейности:
1. Начална организация на екипа
Ще се сформира екип и ще се разработи подробен и текущо актуализиран план график за действие с конкретни задачи, срокове, роли и задължения на членовете на екипа. Ще се координира работата на екипа по проекта с тази на изпълнителите на дейностите, избрани чрез процедури по ЗОП.
2. Процедури по ЗОП
Екипът ще ползва външна експерта помощ при подготовка на тръжна документация (за първата процедура – дейности 1-4), включително техническо задание и методика за оценка, в съответствие с изискванията на ЗОП за трите процедури за избор на изпълнители по дейности, както следва:
• Дейности 1-4;
• Дейност 5;
• Дейност 6.
Ще се проведат три процедури за избор на изпълнител, като ще се включи и външен експерт от списъка на АОП.
3. Наблюдение и контрол
Ще бъде разработен план за текущо наблюдение и контрол, както и оценка на междинните и крайни резултати от проекта, а също така и за анализ, оценка и превенция на риска. Екипът ще подготви първоначален доклад по проекта и ще го представи на вниманието на ръководството на Министерството. Ще се осъществява текущо наблюдение и контрол над проектните дейности, още от подготвителната фаза, когато екипът ще разработи вътрешни процедури и правила за мониторинг на дейностите спрямо целите и резултатите, както и финансовите ресурси.
Ще се подготвят междинни отчети за изпълнението на проекта съгласно изискванията на ОПАК.
Ще се гарантира изпълнение на проекта в съответствие с изискванията на договора по ОПАК.
|