Дейности:
|
Д 1. Дейности за организация и управление на проекта За по-ефективното управление на проекта ще се изготви План за действие, в който ще се заложат срокове за изпълнение и лица, които са отговорни за всяка дейност.
Екипът ще се събира на работни срещи всеки месец, ще изготвя междинните и окончателния доклад към Управляващия орган на ОПАК и ще следи за своевременно провеждане на обществените поръчки.
Д 2. Извършване на функционален анализ в администрацията на НСЗ съгласно единната методология за провеждане на функционален анализ в държавната администрация Извършването на функционалния анализ на НСЗ ще се извърши чрез прилагане на Единната методология за функционален анализ при следните етапи:
• Планиране и подготовка;
• Провеждане на функционалния анализ;
• Анализ на данните и приключване на функционалния анализ;
• Наблюдение и мониторинг на изпълнението на анализа.
Първият етап е подготвителната фаза, в която ще бъдат ангажирани ръководството и администрацията на НСЗ, като важна предпоставка за създаване на приемствена среда. Последното е важно за установяване на добра комуникация, и оттам – получаване на точна и навременна информация. На следващо място ще бъдат идентифицирани всички заинтересовани страни. Акцентът на анализа ще бъде уточнен върху релевантността на функциите и организационното структуриране, ефективността и ефикасността на администрацията.
Вторият етап ще включва анализ на текущото състояние, преглед на законодателството, регламентиращо структурата и дейността на администрацията, идентифициране на областите на политика, за които отговаря НСЗ, идентифициране, групиране и анализ на правомощията на структурите на администрацията, изготвяне на препоръки и план за организационното структуриране на администрацията, изготвяне на препоръки и план за подобряване на ефективността от дейността на администрацията, изготвяне на препоръки и план за подобряване на ефикасността и икономичността, и преглед на организационно-управленския модел на НСЗ и идентифициране на препоръки за извеждане извън администрацията на нетипични функции, премахване на излишни и дублиращи се функции.
Третият етап включва дефиниране на приоритетни области и предложения за подобрение, изготвяне на план за действие, изготвяне на доклад за извършения функционален анализ и препоръки за повишаване ефективността на администрацията посредством организационни и структурни промени.
Четвъртият етап включва изготвяне на план за наблюдение и е логичното продължение на функционалния анализ. Наблюдението на изпълнението представлява гаранция за устойчивост на постигнатите резултати. Наблюдението на изпълнението ще се извършва от длъжностни лица, които ще бъдат задължени да представят доклади.
Д 3. Изготвяне на стратегия за оптимизация на администрацията, работните процеси и актуализиране на съществуващата нормативна база Изпълнението на тази дейност е пряко следствие от изпълнението на Дейност 2.
В рамките на дейността ще се изготви стратегия за оптимизация в следствие на приоритетите и политиките на НСЗ.
Изготвената стратегия за оптимизация на администрацията, ще включва:
• Анализ на текущото състояние на процесите в НСЗ
• Преглед и анализ на съществуващите методологии, процедури и вътрешни правила
• Изготвяне на план за оптимизацията на работните процеси
• Актуализация на вътрешно – нормативни актове
Д 4. Провеждане на две кръгли маси за заинтересуваните страни във връзка с изготвения функционален анализ За резултатите от проведения функционален анализ на администрацията на НСЗ ще се информират идентифицираните заинтересовани страни. Подготвеният доклад по анализа ще бъде обсъден с лицата, които носят отговорността за изпълнението на функциите и дейностите на административната структура, познават спецификата на дейността й и ще бъдат ангажирани с реализирането на плана за действие. В резултат от тази дейност ще бъдат проведени две кръгли маса за обсъждане на извършвания функционален анализ със заинтересованите страни. В събитието ще вземат участие 100 участника – представители на всичките звена в структурата на НСЗ. Д 5. Дейности за информация и публичност В рамките на тази дейност ще се провежда популяризиране и представяне на резултатите от проекта до възможно най-широк кръг служители на администрацията и медиите.
Дейността включва:
Подготвяне и отпечатване на 2 съобщения за медиите, които да отразяват дейността по проекта
Конференции (в началото и в края на проекта) за представяне на целите на проекта и за запознаване с постигнатите резултати от проекта и демонстрация на услугите;
Изготвяне и отпечатване на брошури 100 бр.
Изработване на банер 1 бр.
Разпространени 100 бр. USB
|