Дейности:
|
Дейност 5 Одит на проекта За изпълнението на дейност 5 след провеждане на процедура за възлагане на обществена поръчка чрез публична покана по реда на Глава осма „а“ от ЗОП ще бъде избран квалифициран одитор (одиторската фирма или дипломиран експерт-счетоводител), който съвместно с екипа за управление на проекта и изпълнителите по проекта ще участва в подготовката на междинните доклади за изпълнението на проекта. Одиторът ще осигури добросъвестно, независимо, безпристрастно и с професионална компетентност одиторския ангажимент, съобразно законите на Република България и приетите одиторски стандарти. Дейност 6 Управление на проекта За изпълнението на проекта ще бъде сформиран екип за изпълнение и управление на проекта.
Екипът ще бъде сформиран през първия месец от изпълнение на проекта и ще осъществява своята дейност през целия проектен период. Екипът за управление ще отговаря за цялостното планиране, организиране, координиране, контрола и отчитането изпълнението на отделните дейности.
В екипа ще включва:
ръководител,
координатори (двама),
счетоводител;
технически сътрудник.
В съответствие с изискванията на ОПАК, екипът ще изготвя и предоставя на Управляващия орган съответните междинни и финални доклади за техническо и финансово изпълнение.
За целите на изпълнението на проекта, вкл. за провеждането на срещите на екипа, ще бъдат използвани работни помещения на АЯР.
Дейност 4 Информация и публичност Дейност 4 ще бъде осъществена чрез изпълнението на следните задачи:
Провеждане на две конференции в София, както следва:
първа конференция за представяне на целите и подхода за изпълнение на проекта – до 45 участника;
втора конференция за представяне на постигнатите резултати и ефекта от тях – до 45 участника.
Изготвяне на информационни пакети за двете конференции, включващи информационен материал (презентация), брошура, химикал – общо 100 бр.;
Разпространение на прессъобщения за всяка от предвидените конференции – общо 4.
Изпълнението на дейност 4 ще бъде осигурено чрез използване на външна експертна помощ, чрез публична покана по реда на Глава осма „а“ от ЗОП.
За всяка от предвидените конференции ще бъдат изготвени:
програма;
презентация;
брошура;
анкетна карта за обратна връзка.
Всички материали ще бъдат изготвени в съответствие с правилата на ОПАК за информация и публичност и ще съдържат логото на ОПАК, флагът на ЕС, както и съответното обозначение, че проектът е получил подкрепа от ЕСФ.
Дейност 3 Разработване и внедряване на уеб-базирана "Система за електронни услуги и комплексно административно обслужване" Това е основната дейност по проекта и включва следните поддейности:
• поддейност 3.1: Анализ и оценка на бизнес процесите в АЯР с цел интегриране и окрупняване на използваните регистри и осигуряване на автоматизиран достъп до публикуваните регистри на други администрации за извършване на КАО от АЯР
• поддейност 3.2: Изготвяне на проект за реинжинеринг на бизнес процесите за осигуряване на електронни услуги и комплексно административно обслужване, включително и чрез обмен на данни с публикувани регистри
• поддейност 3.3: Доставка и инсталация на технически и системни програмни средства за внедряване на "Система за електронни услуги и комплексно административно обслужване"
• поддейност 3.4: Разработка на приложен софтуер, включваща следните основни задачи:
интеграция и окрупняване на действащите регистри в единна база данни;
разработка на софтуер за изпълнение на административните дейности с единната база данни, "универсални справки" и "статистическа дейност";
разработка на уеб-базирано приложение за електронно попълване и подаване на заявления за административни услуги (с или без електронно заплащане);
разработка на интерфейс за връзка на Системата с централните системи на електронното управление – уеб-базирано приложение за връзка с други публикувани регистри и осигуряване на комплексни административни услуги; интегриране в е-правителство.
Типът и параметрите на интерфейса ще бъдат съгласувани с МТИТС по време на разработване на техническите задания за възлагане на обществената поръчка по дейността.
миграция на данните от действащите регистри в единната база данни;
тестване и внедряване в опитна експлоатация на Системата;
разработка на техническа и потребителска документация.
• поддейност 3.5: Обучение на администратори и служители. Внедряване в опитна експлоатация. Опитна експлоатация и приемане в редовна експлоатация.
Описание на специфицираните поддейности:
• поддейност 3.1: Анализ и оценка на бизнес процесите в АЯР с цел интегриране и окрупняване на използваните регистри и осигуряване на автоматизиран достъп до публикуваните регистри на други администрации за извършване на КАО от АЯР
Анализът на бизнес процесите в АЯР ще оцени условията и изискванията за интегриране и окрупняване на използваните регистри, както и нуждите за осигуряване на автоматизиран достъп до публикуваните регистри на други администрации за извършване на КАО от АЯР.
• поддейност 3.2: Изготвяне на проект за реинжинеринг на бизнес процесите за осигуряване на електронни услуги и комплексно административно обслужване, включително и чрез обмен на данни с публикувани регистри
Проектът за реинжинеринг на бизнес процесите ще даде цялостно и пълно решение на задачата за въвеждане на електронното управление в АЯР, като ще специфицира всички функционални и информационни изисквания към системата. Системният проект ще включва:
Функционален модел;
Бизнес процеси;
Групи потребител и роли;
Управление на достъпа;
Потребителски интерфейс;
Информационен модел;
Архитектура на софтуера;
Архитектура на Системата;
Инфраструктура (хардуер и системен софтуер);
Сигурност и надеждност;
Физически модел;
Обмен на данни с информационни системи на други структури.
Системният проект е основен етап в разработката на информационни системи и основа за разработката на приложния софтуер.
• поддейност 3.3: Доставка и инсталация на технически и системни програмни средства за внедряване на "Система за електронни услуги и комплексно административно обслужване"
Спецификация на техническите средства и системните програмни средства (вписаните изисквания са минимални):
• Сървъри за обезпечаване на Системата с изчислителни ресурси – 2 броя – двупроцесорен сървър с два процесора Intel Xeon E5-2630 v2, 32 GB RAM, резервирано пространство за зареждане на операционната система за виртуализация, с резервирани захранвания, два порта гигабитов етернет, операционна система за обща употреба Microsoft Windows 2012 R2 Standard с лиценз за две виртуални машини, хардуер за отдалечена графична конзола. Общи монитор, мишка и клавиатура за двата сървъра.
• Дисков масив за обезпечаване на системата с достатъчно пространство за съхранение на данни – с два резервирани контролера, 15 TB след RAID6, съвместим с предложената операционна система за виртуализация, резервирани захранвания, резервирана връзка към сървърите. Всички необходими кабели и устройства за връзка на дисковия масив със сървърите
• Операционна система за виртуализация за обезпечаване на системата с възможност за непрекъсната работа – лиценз за всички налични процесори, със софтуер за централизирано управление, със софтуер за местене между сървърите на виртуални машини без спиране на работата им, със софтуер за автоматично запускане на машина на работещ сървър след спиране на сървъра, върху който тя е работила
• Устройство за защита от външни атаки и контрол на достъпа до Интернет (firewall) – Intrusion prevention, application control, gateway anti-malware, SSL decryption and inspection and URL filtering, VPN концентратор. Производителност: 1500 Mbps; VPN производителност: 1000 Mbps; Лицензи: VPN клиентски софтуер за 100 персонални компютъра; За 50 LAN-to-LAN връзки.
Техническите и програмните ресурси са задължително необходими и са за внедряване в експлоатация на Система.
• поддейност 3.4: Разработка на приложен софтуер, включваща следните основни задачи:
интеграция и окрупняване на действащите регистри в единна база данни:
подсистема „Лицензионна и разрешителна дейност за ядрени съоръжения“;
подсистема „Лицензионна и разрешителна дейност с източници на йонизиращи лъчения“;
подсистема “Лицензии за специализирано обучение”;
подсистема „Удостоверения за правоспособност”;
подсистема „Регистрационни услуги“.
разработка на софтуер за изпълнение на административните дейности с единната база данни, "универсални справки" и "статистическа дейност";
разработка на уеб-базирано приложение за електронно попълване и подаване на заявления за административни услуги (с или без електронно заплащане) за 26 електронни административни услуги (онлайн услуги);
разработка на интерфейс за връзка на Системата с централните системи на електронното управление – уеб-базирано приложение за връзка с други публикувани регистри и осигуряване на комплексни административни услуги; интегриране в е-правителство.
Типът и параметрите на интерфейса за връзка на Системата с централните системи на електронното управление ще бъдат съгласувани с МТИТС по време на разработване на техническите задания за възлагане на обществената поръчка по дейността.
миграция на данните от действащите регистри в единната база данни;
тестване и внедряване в опитна експлоатация на Системата;
разработка на техническа и потребителска документация.
Обхватът на разработките следва утвърдената методология за изграждане на системи за административно обслужване. Предвижда се АЯР да предоставя 26 електронни административни услуги (онлайн услуги) за гражданите и бизнеса
• поддейност 3.5: Обучение на администратори и служители. Внедряване в опитна експлоатация. Опитна експлоатация и приемане в редовна експлоатация.
Обучението на администратори и служители от АЯР се изпълнява от разработчика на Системата. Внедряването в редовна експлоатация на Системата се изпълнява от АЯР със съдействието на Изпълнителя.
Дейност 1 Разработване на технически задания и тръжна документация за обществени поръчки за избор на изпълнители В рамките на тази дейност се предвижда да бъдат подготвени тръжни документации за провеждане на обществени поръчки за избор на изпълнители, както следва:
за дейности 2 и 3 (една открита процедура по ЗОП), вкл.:
Анализ и оценка на законовата и подзаконовата нормативна база и бизнес процесите в АЯР (Дейност 2);
Разработване и внедряване на уеб-базирана "Система за електронни услуги и комплексно административно обслужване" (Дейност 3).
за дейност 4: Информация и публичност (процедура за възлагане на обществена поръчка чрез публична покана по реда на Глава осма „а“ от ЗОП);
за дейност 5: Одит на проекта (процедура за възлагане на обществена поръчка чрез публична покана по реда на Глава осма „а“ от ЗОП).
Разработването на технически задания и тръжна документация за обществени поръчки за избор на изпълнители ще бъде извършено в съответствие с добрите практики, прилагани от АЯР при подготовката на тръжни процедури.
Дейност 2 Анализ и оценка на законовата и подзаконовата нормативна база и бизнес процесите в АЯР В рамките на тази дейност ще бъдат изпълнени две основни задачи:
Анализ и оценка на законовата и подзаконовата нормативна база относно дейностите на АЯР с оглед въвеждане на електронни административни услуги и комплексно административно обслужване (КАО).
Изготвяне на проекти за изменение и допълнение на нормативната база.
Изпълнението на дейност 2 и 3 ще бъде осигурено с външна експертна помощ, чрез възлагане на обществена поръчка. Екипът на външния изпълнител ще работи в тясно сътрудничество с екипа за управление на проекта и работната група.
|